Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687.eiffert gegen das böse/ und solches thut ihm bey
eiffert gegen das boͤſe/ und ſolches thut ihm bey
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0157" n="95"/> eiffert gegen das boͤſe/ und ſolches thut ihm<lb/> wehe/ daher ers haſſet und ſtraffet/ aber er<lb/> bleibet dannoch die liebe ſelbs/ und liebreich<lb/> gegen die ſünder/ als lang die von der gerech-<lb/> tigkeit beſtimmte zeit der gnaden noch waͤh-<lb/> rer/ geſinnet/ daher er nicht unterlaͤſſet/ ſo<lb/> viel ohne verletzung ſeiner gerechtigkeit ge-<lb/> ſchehen kan/ denſelben gleichwol gutes zu<lb/> thun/ ſonderlich aber ſie zurecht zu bringen/<lb/> und auch ſeine züchtigung/ damit er ihre<lb/> ſünden heimſuchet/ zu dem zweck ihres be-<lb/> ſtens zu richten/ daß daher immerdar das<lb/> heiligſte <hi rendition="#aq">temperament</hi> und vermiſchung<lb/> ſeines ernſtes gegen das boͤſe/ und ſeiner lie-<lb/> be gegen die jenige/ welche es gethan/ bey<lb/> ihm anzutreffen iſt. Gleicher art iſt nun<lb/> auch der wahre Goͤttliche eiffer/ daß der je-<lb/> nige/ bey dem dieſer anzutreffen/ von grund<lb/> der ſeelen dem boͤſen und der ſünde feind iſt/<lb/> ja ihm in ſeiner ſeelen wehe thut/ da er daſ-<lb/> ſelbe anſehen muß/ auch daher deſſen nicht<lb/> ſchonet/ ſondern ſich ihm/ auch in denen/ die<lb/> er ſonſten liebet/ widerſetzet/ auch deswegen<lb/> ſich gegen dieſe dermaſſen bezeuget/ daß<lb/> ſie es wol als eine feindſchafft annehmen<lb/> moͤgen: indeſſen aber die perſon warhafftig<lb/> liebet/ eine innigliche erbarmung gegen ſie<lb/> <fw place="bottom" type="catch">bey</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [95/0157]
eiffert gegen das boͤſe/ und ſolches thut ihm
wehe/ daher ers haſſet und ſtraffet/ aber er
bleibet dannoch die liebe ſelbs/ und liebreich
gegen die ſünder/ als lang die von der gerech-
tigkeit beſtimmte zeit der gnaden noch waͤh-
rer/ geſinnet/ daher er nicht unterlaͤſſet/ ſo
viel ohne verletzung ſeiner gerechtigkeit ge-
ſchehen kan/ denſelben gleichwol gutes zu
thun/ ſonderlich aber ſie zurecht zu bringen/
und auch ſeine züchtigung/ damit er ihre
ſünden heimſuchet/ zu dem zweck ihres be-
ſtens zu richten/ daß daher immerdar das
heiligſte temperament und vermiſchung
ſeines ernſtes gegen das boͤſe/ und ſeiner lie-
be gegen die jenige/ welche es gethan/ bey
ihm anzutreffen iſt. Gleicher art iſt nun
auch der wahre Goͤttliche eiffer/ daß der je-
nige/ bey dem dieſer anzutreffen/ von grund
der ſeelen dem boͤſen und der ſünde feind iſt/
ja ihm in ſeiner ſeelen wehe thut/ da er daſ-
ſelbe anſehen muß/ auch daher deſſen nicht
ſchonet/ ſondern ſich ihm/ auch in denen/ die
er ſonſten liebet/ widerſetzet/ auch deswegen
ſich gegen dieſe dermaſſen bezeuget/ daß
ſie es wol als eine feindſchafft annehmen
moͤgen: indeſſen aber die perſon warhafftig
liebet/ eine innigliche erbarmung gegen ſie
bey
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/157 |
Zitationshilfe: | Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687, S. 95. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/157>, abgerufen am 21.07.2024. |