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Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.

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chen wollen/ welche zu unseres äusserlichen
menschen vergnügung/ und dessen lüsten
erfüllung gehören. Wann dann GOtt
auff sein recht bey uns tringet/ verbeut
uns/ uns selbst zusuchen/ will hingegen
vielmehr haben/ daß wir uns selbs ver-
läugnen sollen/ eiffert auch gegen die fleisch-
liche lüste/ so verdreust dieses den men-
schen/ der gern nach seinem eigenen willen
leben möchte/ und meinet/ es geschehe ihm
gar übel dabey/ daß er seine freyheit nicht
haben solle; wie nun auch sonsten bey uns
gleich ein widerwillen entstehet/ wo sich uns
jemand wiedersetzet/ und wir davor hal-
ten/ daß uns unrecht und schaden geschehe/
also erhebet sich dadurch alsobalden ein so
viel mehrer wiederwillen gegen GOTT/
weil nicht nur derselbe anders als wir gesin-
net ist/ sondern will uns auch nötigen/
daß wir ihm sollen gleich gesinnet seyn/ und
trohet uns/ wann wir solches nicht seyn
würden. Ja jemehr Göttliches gesetz
auff uns tringet/ so vielmehr wächset sol-
cher haß/ und meinet das fleisch/ GOTT
thue ihm groß unrecht/ da er es in solche enge
spannen/ und ihm alle seine lust verbieten
will/ hält auch deßwegen GOtt vor seinen

feind/
B 5

chen wollen/ welche zu unſeres aͤuſſerlichen
menſchen vergnuͤgung/ und deſſen luͤſten
erfuͤllung gehoͤren. Wann dann GOtt
auff ſein recht bey uns tringet/ verbeut
uns/ uns ſelbſt zuſuchen/ will hingegen
vielmehr haben/ daß wir uns ſelbs ver-
laͤugnen ſollen/ eiffert auch gegen die fleiſch-
liche luͤſte/ ſo verdreuſt dieſes den men-
ſchen/ der gern nach ſeinem eigenen willen
leben moͤchte/ und meinet/ es geſchehe ihm
gar uͤbel dabey/ daß er ſeine freyheit nicht
haben ſolle; wie nun auch ſonſten bey uns
gleich ein widerwillen entſtehet/ wo ſich uns
jemand wiederſetzet/ und wir davor hal-
ten/ daß uns unrecht und ſchaden geſchehe/
alſo erhebet ſich dadurch alſobalden ein ſo
viel mehrer wiederwillen gegen GOTT/
weil nicht nur derſelbe anders als wir geſin-
net iſt/ ſondern will uns auch noͤtigen/
daß wir ihm ſollen gleich geſinnet ſeyn/ und
trohet uns/ wann wir ſolches nicht ſeyn
wuͤrden. Ja jemehr Goͤttliches geſetz
auff uns tringet/ ſo vielmehr waͤchſet ſol-
cher haß/ und meinet das fleiſch/ GOTT
thue ihm groß unrecht/ da er es in ſolche enge
ſpannen/ und ihm alle ſeine luſt verbieten
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[33/0045] chen wollen/ welche zu unſeres aͤuſſerlichen menſchen vergnuͤgung/ und deſſen luͤſten erfuͤllung gehoͤren. Wann dann GOtt auff ſein recht bey uns tringet/ verbeut uns/ uns ſelbſt zuſuchen/ will hingegen vielmehr haben/ daß wir uns ſelbs ver- laͤugnen ſollen/ eiffert auch gegen die fleiſch- liche luͤſte/ ſo verdreuſt dieſes den men- ſchen/ der gern nach ſeinem eigenen willen leben moͤchte/ und meinet/ es geſchehe ihm gar uͤbel dabey/ daß er ſeine freyheit nicht haben ſolle; wie nun auch ſonſten bey uns gleich ein widerwillen entſtehet/ wo ſich uns jemand wiederſetzet/ und wir davor hal- ten/ daß uns unrecht und ſchaden geſchehe/ alſo erhebet ſich dadurch alſobalden ein ſo viel mehrer wiederwillen gegen GOTT/ weil nicht nur derſelbe anders als wir geſin- net iſt/ ſondern will uns auch noͤtigen/ daß wir ihm ſollen gleich geſinnet ſeyn/ und trohet uns/ wann wir ſolches nicht ſeyn wuͤrden. Ja jemehr Goͤttliches geſetz auff uns tringet/ ſo vielmehr waͤchſet ſol- cher haß/ und meinet das fleiſch/ GOTT thue ihm groß unrecht/ da er es in ſolche enge ſpannen/ und ihm alle ſeine luſt verbieten will/ haͤlt auch deßwegen GOtt vor ſeinen feind/ B 5

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 33. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/45>, abgerufen am 24.11.2024.