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Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.

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Aller unfriede unter menschen kommet da-
her/ daß sich der mensch niemal mit dem
seinigen vergnügen/ sondern immer mehr
von gütern/ ehre oder dergleichen haben
will: weil nun solches ins gemein mit an-
derer nachtheil geschehen/ und was diesem
zuwächset/ jenen abgehen muß/ so wi-
dersetzen sich andere: darauß entstehet aller
krieg und streit gemeiniglich. Wann aber
eine seele die gnade ihres GOTTES
recht erkant hat/ und dessen frieden bey sich
spühret/ auch mehr und mehr sich gewäh-
net hat/ die güter ihres heils sich dermassen
vorzustellen/ daß sie in dero erkantnuß
und gefühl zunehme/ so kommet sie mehr
und mehr dahin/ daß sie gantz befriediget
ist/ und diese friedsame geniessung ihrer
innern güter ihre begierden so sättiget/ daß
sie nichts weiter/ viel weniger etwas/ darin-
nen dem nächsten abbruch geschehe/ verlanget:
ja gar wo der nächste auch mit unrecht streit
anheben will/ und sie den frieden auch mit
einigem verlust dessen was ihr gebühret er-
kauffen kan/ halt sie ihren frieden in sich
viel zutheur/ als soviel an ihr ist zuzugeben/
daß durch äusserlichen unfrieden ihre inne-
re ruhe verstöhret würde. Also wirds den

Jün-

Aller unfriede unter menſchen kommet da-
her/ daß ſich der menſch niemal mit dem
ſeinigen vergnuͤgen/ ſondern immer mehr
von guͤtern/ ehre oder dergleichen haben
will: weil nun ſolches ins gemein mit an-
derer nachtheil geſchehen/ und was dieſem
zuwaͤchſet/ jenen abgehen muß/ ſo wi-
derſetzen ſich andere: darauß entſtehet aller
krieg und ſtreit gemeiniglich. Wann aber
eine ſeele die gnade ihres GOTTES
recht erkant hat/ und deſſen frieden bey ſich
ſpuͤhret/ auch mehr und mehr ſich gewaͤh-
net hat/ die guͤter ihres heils ſich dermaſſen
vorzuſtellen/ daß ſie in dero erkantnuß
und gefuͤhl zunehme/ ſo kommet ſie mehr
und mehr dahin/ daß ſie gantz befriediget
iſt/ und dieſe friedſame genieſſung ihrer
innern guͤter ihre begierden ſo ſaͤttiget/ daß
ſie nichts weiter/ viel weniger etwas/ darin-
nẽ dem naͤchſtẽ abbruch geſchehe/ verlanget:
ja gar wo der naͤchſte auch mit unrecht ſtreit
anheben will/ und ſie den frieden auch mit
einigem verluſt deſſen was ihr gebuͤhret er-
kauffen kan/ halt ſie ihren frieden in ſich
viel zutheur/ als ſoviel an ihr iſt zuzugeben/
daß durch aͤuſſerlichen unfrieden ihre inne-
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[237/0249] Aller unfriede unter menſchen kommet da- her/ daß ſich der menſch niemal mit dem ſeinigen vergnuͤgen/ ſondern immer mehr von guͤtern/ ehre oder dergleichen haben will: weil nun ſolches ins gemein mit an- derer nachtheil geſchehen/ und was dieſem zuwaͤchſet/ jenen abgehen muß/ ſo wi- derſetzen ſich andere: darauß entſtehet aller krieg und ſtreit gemeiniglich. Wann aber eine ſeele die gnade ihres GOTTES recht erkant hat/ und deſſen frieden bey ſich ſpuͤhret/ auch mehr und mehr ſich gewaͤh- net hat/ die guͤter ihres heils ſich dermaſſen vorzuſtellen/ daß ſie in dero erkantnuß und gefuͤhl zunehme/ ſo kommet ſie mehr und mehr dahin/ daß ſie gantz befriediget iſt/ und dieſe friedſame genieſſung ihrer innern guͤter ihre begierden ſo ſaͤttiget/ daß ſie nichts weiter/ viel weniger etwas/ darin- nẽ dem naͤchſtẽ abbruch geſchehe/ verlanget: ja gar wo der naͤchſte auch mit unrecht ſtreit anheben will/ und ſie den frieden auch mit einigem verluſt deſſen was ihr gebuͤhret er- kauffen kan/ halt ſie ihren frieden in ſich viel zutheur/ als ſoviel an ihr iſt zuzugeben/ daß durch aͤuſſerlichen unfrieden ihre inne- re ruhe verſtoͤhret wuͤrde. Alſo wirds den Juͤn-

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 237. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/249>, abgerufen am 25.11.2024.