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Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.

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felt/ und isset doch/ der ist verdamt/
dann es gehet nit auß dem glauben.

Daher er diese wichtige lehre gibet/ v. 5.
Ein jeglicher seye in seiner meynung
gewiß.
Welches eben das mittel gegen diese
hindernüß ist/ daß man nemlich sich trach-
te auß Göttlichem worte gewiß zu machen/
was in diesem und jenem stück sein wille an
uns seye/ was uns geboten/ was verboten/
was frey gelassen seye: Das erste mit eyffer
zu thun/ das andere sorgfältig zu lassen/
in dem dritten uns allemahl darnach zu
richten/ wie es die liebe mag erfodern/ und
zu jederzeit die umbstände an hand geben.
Auf solche art/ und wo wir alsdann solcher
unserer freyheit uns weißlich gebrauchen/
so wird der friede nicht verstöhret/ sondern
erhalten. Welches auch die ursach ist/ daß
man der gewissen zu schohnen/ solche von
GOTT freygelassene mittel-dinge nicht
leicht mit menschlichen geboten verbieten/
oder mit allerhand ordnungen zu sehr ein-
schrencken solle/ als welches der weg ist/
viele gewissen zu verunruhigen. Weßwe-
gen wir sehen/ wie der liebe Apostel Paulus/
ob er wol den Corinthiern auß gewissen

ursachen

felt/ und iſſet doch/ der iſt verdamt/
dann es gehet nit auß dem glauben.

Daher er dieſe wichtige lehre gibet/ v. 5.
Ein jeglicher ſeye in ſeiner meynung
gewiß.
Welches eben das mittel gegẽ dieſe
hindernuͤß iſt/ daß man nemlich ſich trach-
te auß Goͤttlichem worte gewiß zu machen/
was in dieſem und jenem ſtuͤck ſein wille an
uns ſeye/ was uns geboten/ was verboten/
was frey gelaſſen ſeye: Das erſte mit eyffer
zu thun/ das andere ſorgfaͤltig zu laſſen/
in dem dritten uns allemahl darnach zu
richten/ wie es die liebe mag erfodern/ und
zu jederzeit die umbſtaͤnde an hand geben.
Auf ſolche art/ und wo wir alsdann ſolcher
unſerer freyheit uns weißlich gebrauchen/
ſo wird der friede nicht verſtoͤhret/ ſondern
erhalten. Welches auch die urſach iſt/ daß
man der gewiſſen zu ſchohnen/ ſolche von
GOTT freygelaſſene mittel-dinge nicht
leicht mit menſchlichen geboten verbieten/
oder mit allerhand ordnungen zu ſehr ein-
ſchrencken ſolle/ als welches der weg iſt/
viele gewiſſen zu verunruhigen. Weßwe-
gen wir ſehen/ wie der liebe Apoſtel Paulus/
ob er wol den Corinthiern auß gewiſſen

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[215/0227] felt/ und iſſet doch/ der iſt verdamt/ dann es gehet nit auß dem glauben. Daher er dieſe wichtige lehre gibet/ v. 5. Ein jeglicher ſeye in ſeiner meynung gewiß. Welches eben das mittel gegẽ dieſe hindernuͤß iſt/ daß man nemlich ſich trach- te auß Goͤttlichem worte gewiß zu machen/ was in dieſem und jenem ſtuͤck ſein wille an uns ſeye/ was uns geboten/ was verboten/ was frey gelaſſen ſeye: Das erſte mit eyffer zu thun/ das andere ſorgfaͤltig zu laſſen/ in dem dritten uns allemahl darnach zu richten/ wie es die liebe mag erfodern/ und zu jederzeit die umbſtaͤnde an hand geben. Auf ſolche art/ und wo wir alsdann ſolcher unſerer freyheit uns weißlich gebrauchen/ ſo wird der friede nicht verſtoͤhret/ ſondern erhalten. Welches auch die urſach iſt/ daß man der gewiſſen zu ſchohnen/ ſolche von GOTT freygelaſſene mittel-dinge nicht leicht mit menſchlichen geboten verbieten/ oder mit allerhand ordnungen zu ſehr ein- ſchrencken ſolle/ als welches der weg iſt/ viele gewiſſen zu verunruhigen. Weßwe- gen wir ſehen/ wie der liebe Apoſtel Paulus/ ob er wol den Corinthiern auß gewiſſen urſachen

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 215. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/227>, abgerufen am 28.11.2024.