Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.andere zeugnüssen habe/ als die empfindli- dannoch
andere zeugnuͤſſen habe/ als die empfindli- dannoch
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andere zeugnuͤſſen habe/ als die empfindli-
che freudigkeit in unſerem hertzen/ dann ob
wol dieſelbige/ wo ſie iſt/ billich als ein vor-
treffliches zeugnuͤß deſſelben angeſehen wer-
den mag/ ſo ſind doch noch andere deſſen
eigenſchafften und fruͤchten/ welche nicht
weniger gewiſſe zeugnuͤſſen deſſelben ſind/
als die fuͤhlung. Ja wir muͤſſen uns in
dem urtheil von unſerem zuſtand offtmals
vielmehr von der fuͤhlung abziehen/ als zu
feſt daran uns hefften. Sintemahlen dieſe
uns leicht/ auff beyde ſeiten/ betriegen kan.
Wie vielfaͤltig geſchihet/ daß leute/ welche
gleichwol in herꝛſchenden ſuͤnden leben/ und
alſo zu dem wahren glauben in ſolchem
ſtande untuͤchtig ſind/ nichts deſtoweniger
in einer ſtarcken einbildung deß glaubens
ſtehen/ und denſelben alſo zu fuͤhlen mey-
nen/ daß ſie daher in die groͤßſte ſicherheit
verfallen/ als die ſich nicht außreden laſſen
wollen/ daß ſie in dem glauben nicht ſtehen
ſolten/ den ſie gar ſtarck in ſich zu empfin-
den glauben; und deßwegen nicht achten/
obſchon die fruͤchten der heiligung nicht
vorhanden ſind. Hingegen betreugt man
ſich auch/ wo man an der empfindung al-
lein hanget/ und auß dero mangel/ wann
dannoch
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Zitationshilfe: | Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 186. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/198>, abgerufen am 16.07.2024. |