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Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.

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der von seinem thron zu stürtzen/ noch auß seinem
pallast/ welchen er sich erwehlet/ außzutreiben
dermag/ so lang muß sie uns auch/ nach dem sie
uns auß allem übrigen frieden gesetzet hat/ den je-
nigen lassen/ der in Christo und in ihm uns gege-
ben/ und allein würdig ist solches herrlichen nah-
mens. Also die in sich selbst sünder und unge-
rechte/ in CHristo die einig völlige gerechtigkeit
haben und wahrhafftig besitzen/ die haben auch
friede in ihm/ da sie in ihnen selbs und um sich
mit lauter unfriede sich plagen müssen/ und da-
her offters des jenigen/ was sie in sich haben/ und
dessen in dem glauben versichert sind/ wenig ge-
wahr werden.

Woher komt aber 3. daß in Christo solcher
friede ist/ und wir denselben in ihm haben können?
Er sagt: Jch habe die welt überwunden:
die welt nemlich mit ihrem fürsten/ von dem alle
unruhe/ unfried und streit herkommet/ dahero
wo sie nicht überwunden wären/ nimmermehr
friede seyn könte. Aber der HERR hat solches
gantze reich/ so die welt heisset/ dessen fürst der
Teuffel/ seine gantze krafft die sünde/ und die un-
terthanen dero knechte/ und also natürlicher weise
alle menschen sind/ überwunden: Da er mit sei-
nem gehorsam/ leiden und sterben vor die sünde
bezahlet und gebüsset/ damit dem Satan alle sei-
ne gewalt und recht genommen/ allen denen a-
ber auß solchem höllische reich/ und auß der macht
der obrigkeit der finsternüß außzugehen/ freyheit
und krafft erworben hat/ welche seine wolthat an
sich kräfftig seyn lassen wollen. Damit behaltet

zwar

der von ſeinem thron zu ſtuͤrtzen/ noch auß ſeinem
pallaſt/ welchen er ſich erwehlet/ außzutreiben
dermag/ ſo lang muß ſie uns auch/ nach dem ſie
uns auß allem uͤbrigen frieden geſetzet hat/ den je-
nigen laſſen/ der in Chriſto und in ihm uns gege-
ben/ und allein wuͤrdig iſt ſolches herrlichen nah-
mens. Alſo die in ſich ſelbſt ſuͤnder und unge-
rechte/ in CHriſto die einig voͤllige gerechtigkeit
haben und wahrhafftig beſitzen/ die haben auch
friede in ihm/ da ſie in ihnen ſelbs und um ſich
mit lauter unfriede ſich plagen muͤſſen/ und da-
her offters des jenigen/ was ſie in ſich haben/ und
deſſen in dem glauben verſichert ſind/ wenig ge-
wahr werden.

Woher komt aber 3. daß in Chriſto ſolcher
friede iſt/ und wir denſelben in ihm haben koͤnnen?
Er ſagt: Jch habe die welt uͤberwunden:
die welt nemlich mit ihrem fuͤrſten/ von dem alle
unruhe/ unfried und ſtreit herkommet/ dahero
wo ſie nicht uͤberwunden waͤren/ nimmermehr
friede ſeyn koͤnte. Aber der HERR hat ſolches
gantze reich/ ſo die welt heiſſet/ deſſen fuͤrſt der
Teuffel/ ſeine gantze krafft die ſuͤnde/ und die un-
terthanen dero knechte/ und alſo natuͤrlicher weiſe
alle menſchen ſind/ uͤberwunden: Da er mit ſei-
nem gehorſam/ leiden und ſterben vor die ſuͤnde
bezahlet und gebuͤſſet/ damit dem Satan alle ſei-
ne gewalt und recht genommen/ allen denen a-
ber auß ſolchem hoͤlliſchē reich/ und auß der macht
der obrigkeit der finſternuͤß außzugehen/ freyheit
und krafft erworben hat/ welche ſeine wolthat an
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[6/0018] der von ſeinem thron zu ſtuͤrtzen/ noch auß ſeinem pallaſt/ welchen er ſich erwehlet/ außzutreiben dermag/ ſo lang muß ſie uns auch/ nach dem ſie uns auß allem uͤbrigen frieden geſetzet hat/ den je- nigen laſſen/ der in Chriſto und in ihm uns gege- ben/ und allein wuͤrdig iſt ſolches herrlichen nah- mens. Alſo die in ſich ſelbſt ſuͤnder und unge- rechte/ in CHriſto die einig voͤllige gerechtigkeit haben und wahrhafftig beſitzen/ die haben auch friede in ihm/ da ſie in ihnen ſelbs und um ſich mit lauter unfriede ſich plagen muͤſſen/ und da- her offters des jenigen/ was ſie in ſich haben/ und deſſen in dem glauben verſichert ſind/ wenig ge- wahr werden. Woher komt aber 3. daß in Chriſto ſolcher friede iſt/ und wir denſelben in ihm haben koͤnnen? Er ſagt: Jch habe die welt uͤberwunden: die welt nemlich mit ihrem fuͤrſten/ von dem alle unruhe/ unfried und ſtreit herkommet/ dahero wo ſie nicht uͤberwunden waͤren/ nimmermehr friede ſeyn koͤnte. Aber der HERR hat ſolches gantze reich/ ſo die welt heiſſet/ deſſen fuͤrſt der Teuffel/ ſeine gantze krafft die ſuͤnde/ und die un- terthanen dero knechte/ und alſo natuͤrlicher weiſe alle menſchen ſind/ uͤberwunden: Da er mit ſei- nem gehorſam/ leiden und ſterben vor die ſuͤnde bezahlet und gebuͤſſet/ damit dem Satan alle ſei- ne gewalt und recht genommen/ allen denen a- ber auß ſolchem hoͤlliſchē reich/ und auß der macht der obrigkeit der finſternuͤß außzugehen/ freyheit und krafft erworben hat/ welche ſeine wolthat an ſich kraͤfftig ſeyn laſſen wollen. Damit behaltet zwar

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 6. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/18>, abgerufen am 21.11.2024.