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Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686.

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eingehen: aber es gehet mit kampff her/ und
wissen sie wenig von frieden: sie erinnern sich a-
ber dabey/ was der HERR gesagt Luc. 12/
51. Meinet ihr/ daß ich herkommen bin/
friede zu bringen auff erden? Jch sage
nein/ sondern zwitracht. Denn von nun
an werden fünff in einem hause uneins
seyn/ drey wider zwey/ und zwey wider
drey.
So heisset es ja/ in der welt habt ihr
angst.

Gleichwol will uns unser Heyland nicht bloß
in angst und unfrieden lassen/ sondern 2. zeiget
er einen frieden/ den wir haben sollen/ daß ihrin
mir friede habt.
Weil sie ihn nicht in sich selbs/
und in ihrer zur unruhe geneigten verdorbenen
natur/ viel weniger in der streit- und kriegsüch-
tigen welt finden/ so sollen sie ihn haben in Chri-
sto dem Friedenfürsten. Dann weil er sich selbs
seinen Jüngern zu eigen gibet/ ja uns von dem
Vatter geschencket ist/ so hat der jenige den frie-
den in ihm/ der ihn hat/ als welcher lauter friede
und leben ist. So hat er versprochen/ daß er mit
seinem Vatter und Geist kommen wolle zu seinen
glaubigen/ und daselbs wohnung machen. So
wohnet dann der friede in solchen seelen/ und der
Heilige Geist lässet sie davon soviel schmecken/ als
ihnen seelig seyn mag. Dieses ist der wahre frie-
de/ höher als daß die welt an denselben reichen/
tieffer als daß sie ihn einsehen und stöhren könte.
Daher solang als die welt mit ihrem Fürsten un-
sern Heyland muß den jenigen bleiben lassen/ wo
zu er von seinem Vatter gemacht ist/ und ihn we-

der
A 3

eingehen: aber es gehet mit kampff her/ und
wiſſen ſie wenig von frieden: ſie erinnern ſich a-
ber dabey/ was der HERR geſagt Luc. 12/
51. Meinet ihr/ daß ich herkommen bin/
friede zu bringen auff erden? Jch ſage
nein/ ſondern zwitracht. Denn von nun
an werden fuͤnff in einem hauſe uneins
ſeyn/ drey wider zwey/ und zwey wider
drey.
So heiſſet es ja/ in der welt habt ihr
angſt.

Gleichwol will uns unſer Heyland nicht bloß
in angſt und unfrieden laſſen/ ſondern 2. zeiget
er einen frieden/ den wir haben ſollen/ daß ihrin
mir friede habt.
Weil ſie ihn nicht in ſich ſelbs/
und in ihrer zur unruhe geneigten verdorbenen
natur/ viel weniger in der ſtreit- und kriegſuͤch-
tigen welt finden/ ſo ſollen ſie ihn haben in Chri-
ſto dem Friedenfuͤrſten. Dann weil er ſich ſelbs
ſeinen Juͤngern zu eigen gibet/ ja uns von dem
Vatter geſchencket iſt/ ſo hat der jenige den frie-
den in ihm/ der ihn hat/ als welcher lauter friede
und leben iſt. So hat er verſprochen/ daß er mit
ſeinem Vatter und Geiſt kommen wolle zu ſeinen
glaubigen/ und daſelbs wohnung machen. So
wohnet dann der friede in ſolchen ſeelen/ und der
Heilige Geiſt laͤſſet ſie davon ſoviel ſchmecken/ als
ihnen ſeelig ſeyn mag. Dieſes iſt der wahre frie-
de/ hoͤher als daß die welt an denſelben reichen/
tieffer als daß ſie ihn einſehen und ſtoͤhren koͤnte.
Daher ſolang als die welt mit ihrem Fuͤrſten un-
ſern Heyland muß den jenigen bleiben laſſen/ wo
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der
A 3
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[5/0017] eingehen: aber es gehet mit kampff her/ und wiſſen ſie wenig von frieden: ſie erinnern ſich a- ber dabey/ was der HERR geſagt Luc. 12/ 51. Meinet ihr/ daß ich herkommen bin/ friede zu bringen auff erden? Jch ſage nein/ ſondern zwitracht. Denn von nun an werden fuͤnff in einem hauſe uneins ſeyn/ drey wider zwey/ und zwey wider drey. So heiſſet es ja/ in der welt habt ihr angſt. Gleichwol will uns unſer Heyland nicht bloß in angſt und unfrieden laſſen/ ſondern 2. zeiget er einen frieden/ den wir haben ſollen/ daß ihrin mir friede habt. Weil ſie ihn nicht in ſich ſelbs/ und in ihrer zur unruhe geneigten verdorbenen natur/ viel weniger in der ſtreit- und kriegſuͤch- tigen welt finden/ ſo ſollen ſie ihn haben in Chri- ſto dem Friedenfuͤrſten. Dann weil er ſich ſelbs ſeinen Juͤngern zu eigen gibet/ ja uns von dem Vatter geſchencket iſt/ ſo hat der jenige den frie- den in ihm/ der ihn hat/ als welcher lauter friede und leben iſt. So hat er verſprochen/ daß er mit ſeinem Vatter und Geiſt kommen wolle zu ſeinen glaubigen/ und daſelbs wohnung machen. So wohnet dann der friede in ſolchen ſeelen/ und der Heilige Geiſt laͤſſet ſie davon ſoviel ſchmecken/ als ihnen ſeelig ſeyn mag. Dieſes iſt der wahre frie- de/ hoͤher als daß die welt an denſelben reichen/ tieffer als daß ſie ihn einſehen und ſtoͤhren koͤnte. Daher ſolang als die welt mit ihrem Fuͤrſten un- ſern Heyland muß den jenigen bleiben laſſen/ wo zu er von ſeinem Vatter gemacht iſt/ und ihn we- der A 3

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Der innerliche und geistliche Friede. Frankfurt (Main), 1686, S. 5. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_friede_1686/17>, abgerufen am 24.11.2024.