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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 4. 3. Aufl. Halle (Saale), 1715.

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ARTIC. III. SECTIO II.
dieselbe meine freyheit/ dero mich gegen sie gebrauche/ dem gutem vertrauen/
so auf ihre ungefärbte gottseligkeit gesetzet/ zuschreiben/ und sich nicht miß-
fallen werde lassen/ so dann dero empfehlung in die heilige obhut und gnaden-
regierung des Allerhöchsten versichere zu verbleiben/ etc.

SECTIO II.
Gelassenheit unter göttlichen willen/ wann wir
auch das böse zu geschehen ansehen und lei-
den müssen.

DJe betrübnüß/ welche ich aus desselben schreiben über den ihres orts
beklagten jetzigen zustand vernehme/ ist mir selbsten so viel mehr zu
hertzen gegangen/ weil bereits über dasjenige/ was ich schon vorher
theils gehöret theils besorget/ ich selbs ohne dem bekümmert gewesen. Jch
weiß aber in allen diesen dingen welche ausser unserer gewalt/ sondern blos-
ser dings in der hand des HERRN/ wie derselbe alles schicken oder verhen-
gen will/ stehen/ keinen andern rath/ als dasjenige/ so viel an uns ist/ zu
practiciren was wir täglich bitten/ Vater dein wille geschehe. Wir
wissen je/ was auch menschlicher unverstand oder boßheit thut/ geschehe
doch nicht also/ daß der HERR seine hand nicht dabey hätte/ sondern er ists
der alles regieret/ und daher von einem Christen in allem deme/ was er ge-
schehen sihet/ mehr auf seine providenz und regierung als dasjenige/ was
menschen dabey thun/ das aug gerichtet werden solle: Zwar wo wir sehen/
daß sich menschen versündigen/ und so viel sich vorher absehen lässet/ nicht
anders abnehmen können/ als daß viel gutes dadurch werde gestöhret oder
gehindert werden/ haben wir billich mit denjenigen mitleiden/ welche ob sie
wol mit ihrer boßheit dasjenige erfüllen/ was der HERR geschehen zu
lassen beschlossen hat/ dannoch eben damit eine nicht geringe schuld auf sich
laden/ und sich selbs ein gericht damit über den hals ziehen/ so wir nicht an-
ders als mit Christlichem mitleyden und erbarmen ansehen können und sollen.
Jn allem diesem aber lasset uns doch unsere hertzen also in gedult fassen/ daß
wir in kindlicher demuth des HErrn heilige gerichte und wege verehren/ nicht
nur wo sie nach unserem eigenen wohlgefallen eingerichtet sind/ sondern
auch wo er alles anders hergehen und geschehen läst/ als wir vor uns selbs
verlangt und gewünscht hätten. Wie dann diese unterwerffung unsers ei-
gen willens unter den göttlichen eines der vornehmsten stücke ist des wahren
innerlichen gottesdiensts/ da wir dem HERRN seine schuldige ehre ge-
ben/ daß er allein wahrhafftig der HERR/ und in allem was er anordnet

ange-
u u 3

ARTIC. III. SECTIO II.
dieſelbe meine freyheit/ dero mich gegen ſie gebrauche/ dem gutem vertrauen/
ſo auf ihre ungefaͤrbte gottſeligkeit geſetzet/ zuſchreiben/ und ſich nicht miß-
fallen werde laſſen/ ſo dann dero empfehlung in die heilige obhut und gnaden-
regierung des Allerhoͤchſten verſichere zu verbleiben/ etc.

SECTIO II.
Gelaſſenheit unter goͤttlichen willen/ wann wir
auch das boͤſe zu geſchehen anſehen und lei-
den muͤſſen.

DJe betruͤbnuͤß/ welche ich aus deſſelben ſchreiben uͤber den ihres orts
beklagten jetzigen zuſtand vernehme/ iſt mir ſelbſten ſo viel mehr zu
hertzen gegangen/ weil bereits uͤber dasjenige/ was ich ſchon vorher
theils gehoͤret theils beſorget/ ich ſelbs ohne dem bekuͤmmert geweſen. Jch
weiß aber in allen dieſen dingen welche auſſer unſerer gewalt/ ſondern bloſ-
ſer dings in der hand des HERRN/ wie derſelbe alles ſchicken oder verhen-
gen will/ ſtehen/ keinen andern rath/ als dasjenige/ ſo viel an uns iſt/ zu
practiciren was wir taͤglich bitten/ Vater dein wille geſchehe. Wir
wiſſen je/ was auch menſchlicher unverſtand oder boßheit thut/ geſchehe
doch nicht alſo/ daß der HERR ſeine hand nicht dabey haͤtte/ ſondern er iſts
der alles regieret/ und daher von einem Chriſten in allem deme/ was er ge-
ſchehen ſihet/ mehr auf ſeine providenz und regierung als dasjenige/ was
menſchen dabey thun/ das aug gerichtet werden ſolle: Zwar wo wir ſehen/
daß ſich menſchen verſuͤndigen/ und ſo viel ſich vorher abſehen laͤſſet/ nicht
anders abnehmen koͤnnen/ als daß viel gutes dadurch werde geſtoͤhret oder
gehindert werden/ haben wir billich mit denjenigen mitleiden/ welche ob ſie
wol mit ihrer boßheit dasjenige erfuͤllen/ was der HERR geſchehen zu
laſſen beſchloſſen hat/ dannoch eben damit eine nicht geringe ſchuld auf ſich
laden/ und ſich ſelbs ein gericht damit uͤber den hals ziehen/ ſo wir nicht an-
ders als mit Chriſtlichem mitleyden und erbarmen anſehen koͤnnen und ſollen.
Jn allem dieſem aber laſſet uns doch unſere hertzen alſo in gedult faſſen/ daß
wir in kindlicher demuth des HErrn heilige gerichte und wege verehren/ nicht
nur wo ſie nach unſerem eigenen wohlgefallen eingerichtet ſind/ ſondern
auch wo er alles anders hergehen und geſchehen laͤſt/ als wir vor uns ſelbs
verlangt und gewuͤnſcht haͤtten. Wie dann dieſe unterwerffung unſers ei-
gen willens unter den goͤttlichen eines der vornehmſten ſtuͤcke iſt des wahren
innerlichen gottesdienſts/ da wir dem HERRN ſeine ſchuldige ehre ge-
ben/ daß er allein wahrhafftig der HERR/ und in allem was er anordnet

ange-
u u 3
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[341/0353] ARTIC. III. SECTIO II. dieſelbe meine freyheit/ dero mich gegen ſie gebrauche/ dem gutem vertrauen/ ſo auf ihre ungefaͤrbte gottſeligkeit geſetzet/ zuſchreiben/ und ſich nicht miß- fallen werde laſſen/ ſo dann dero empfehlung in die heilige obhut und gnaden- regierung des Allerhoͤchſten verſichere zu verbleiben/ etc. 1685. SECTIO II. Gelaſſenheit unter goͤttlichen willen/ wann wir auch das boͤſe zu geſchehen anſehen und lei- den muͤſſen. DJe betruͤbnuͤß/ welche ich aus deſſelben ſchreiben uͤber den ihres orts beklagten jetzigen zuſtand vernehme/ iſt mir ſelbſten ſo viel mehr zu hertzen gegangen/ weil bereits uͤber dasjenige/ was ich ſchon vorher theils gehoͤret theils beſorget/ ich ſelbs ohne dem bekuͤmmert geweſen. Jch weiß aber in allen dieſen dingen welche auſſer unſerer gewalt/ ſondern bloſ- ſer dings in der hand des HERRN/ wie derſelbe alles ſchicken oder verhen- gen will/ ſtehen/ keinen andern rath/ als dasjenige/ ſo viel an uns iſt/ zu practiciren was wir taͤglich bitten/ Vater dein wille geſchehe. Wir wiſſen je/ was auch menſchlicher unverſtand oder boßheit thut/ geſchehe doch nicht alſo/ daß der HERR ſeine hand nicht dabey haͤtte/ ſondern er iſts der alles regieret/ und daher von einem Chriſten in allem deme/ was er ge- ſchehen ſihet/ mehr auf ſeine providenz und regierung als dasjenige/ was menſchen dabey thun/ das aug gerichtet werden ſolle: Zwar wo wir ſehen/ daß ſich menſchen verſuͤndigen/ und ſo viel ſich vorher abſehen laͤſſet/ nicht anders abnehmen koͤnnen/ als daß viel gutes dadurch werde geſtoͤhret oder gehindert werden/ haben wir billich mit denjenigen mitleiden/ welche ob ſie wol mit ihrer boßheit dasjenige erfuͤllen/ was der HERR geſchehen zu laſſen beſchloſſen hat/ dannoch eben damit eine nicht geringe ſchuld auf ſich laden/ und ſich ſelbs ein gericht damit uͤber den hals ziehen/ ſo wir nicht an- ders als mit Chriſtlichem mitleyden und erbarmen anſehen koͤnnen und ſollen. Jn allem dieſem aber laſſet uns doch unſere hertzen alſo in gedult faſſen/ daß wir in kindlicher demuth des HErrn heilige gerichte und wege verehren/ nicht nur wo ſie nach unſerem eigenen wohlgefallen eingerichtet ſind/ ſondern auch wo er alles anders hergehen und geſchehen laͤſt/ als wir vor uns ſelbs verlangt und gewuͤnſcht haͤtten. Wie dann dieſe unterwerffung unſers ei- gen willens unter den goͤttlichen eines der vornehmſten ſtuͤcke iſt des wahren innerlichen gottesdienſts/ da wir dem HERRN ſeine ſchuldige ehre ge- ben/ daß er allein wahrhafftig der HERR/ und in allem was er anordnet ange- u u 3

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 4. 3. Aufl. Halle (Saale), 1715, S. 341. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken04_1702/353>, abgerufen am 25.11.2024.