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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702.

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ARTIC. II. SECTIO XXXVII.
stehet/ sondern sein lebenlang allein an einem unfruchtbaren müßigen buchstäbli-
chen wissen kleben geblieben ist/ aber die krafft des Geistes immer in sich gehindert
hat/ vernehmen und begreiffen können die krafft GOTTES/ wo er den seini-
gen ein neues hertz und einen neuen sinn schencket/ das fleischerne hertz ihnen gibet/
und hin hingegen das steinerne von ihnen nimmet: von welcherley ein solcher mensch
wol mag offt gehöret/ gelesen/ auch wol geredet haben/ da er doch die sache selbs
niemal warhafftig eingesehen hat.

Jndessen ists/ wie oben gesprochen/ recht erschrecklich/ GOTTES werck
zu zauber- und also teuffels-werck machen. Als dorten unser Heyland einen teuf-
fel durch den finger GTTTES aus getrieben/ und seine feinde ihn beschuldiget/
er thue solches durch Beelzebub/ der teuffel Obristen/ zeiget er an/ dieses seye eine
lästerung in dem heiligen Geist/ die ihnen nimmermehr vergeben werden solte. Der
gleichen will ich zwar von dieser art lästerern nicht sagen/ in dem ich in ihr hertz nicht
sehen kan/ aber die sache selbs anlangend/ kommt diese sünde/ des heiligen Geistes
werck dem zauber-geist zuzuschreiben/ mit jener sehr überein. Uns kommet al-
so zu/ daß wir/ wo wir in der forcht des HERRN ihm treulich zu dienen vorge-
nommen haben/ auff solchem wege ernstlich fortfahren/ darbey vorsichtig wand-
len/ daß wir uns weder mit einigem aberglauben oder gemeinschafft eines irthums
selbs hindernüß setzen/ und dem jenigen welche gern gelegenheit zu lästern suchen/
dieselbe geben/ vielmehr bey der reinen warheit der Gottseligkeit/ und bey der
Gottseligkeit der reinen wahrheit fest anhangen/ von der welt und dero lästerun-
gen uns nicht müde machen lassen/ hertzlich aber vor die jenige beten/ so uns um
des guten willen zu wider sind/ daß der liebste Vater im himmel sich ihrer erbar-
me/ und ihnen die augen öffne/ zu sehen wie gefährlich sie sich selbs/ wider den
stachel leckende verwunden/ ob sie endlich selbs/ daß jenige/ dem sie zu wider gewe-
sen/ nach dem sie es erkant/ künfftig befordern/ oder der HERR ihnen die hän-
de binde/ sich nicht weiter mehr zu versundigen. Wo wir auff diesem wege fort-
fahren/ so wird uns wol seyen/ und endlich jenes Apostolische erfüllet werden:
Selig ist der mann/ der die anfechtung erduldet denn nach dem er bewäb-
ret ist/ wird er die crone des lebens empfahen/ welche GOTT verheissen
hat/ denen die ihn liebhaben etc.
1690. 20. Sept.

SECTIO XXXIIX.

Klage des verderbens/ daß das Christenthum
noch nicht gnugsam aufgerichtet. Woran es mangelt.
Der schade davon. Unsre pflicht und
trost.

Die

ARTIC. II. SECTIO XXXVII.
ſtehet/ ſondern ſein lebenlang allein an einem unfruchtbaren muͤßigen buchſtaͤbli-
chen wiſſen kleben geblieben iſt/ aber die krafft des Geiſtes immer in ſich gehindert
hat/ vernehmen und begreiffen koͤnnen die krafft GOTTES/ wo er den ſeini-
gen ein neues hertz und einen neuen ſinn ſchencket/ das fleiſcherne hertz ihnen gibet/
und hin hingegen das ſteinerne von ihnen nimmet: von welcherley ein ſolcher menſch
wol mag offt gehoͤret/ geleſen/ auch wol geredet haben/ da er doch die ſache ſelbs
niemal warhafftig eingeſehen hat.

Jndeſſen iſts/ wie oben geſprochen/ recht erſchrecklich/ GOTTES werck
zu zauber- und alſo teuffels-weꝛck machen. Als dorten unſer Heyland einen teuf-
fel durch den finger GTTTES aus getrieben/ und ſeine feinde ihn beſchuldiget/
er thue ſolches durch Beelzebub/ der teuffel Obriſten/ zeiget er an/ dieſes ſeye eine
laͤſterung in dem heiligen Geiſt/ die ihnen nimmermehr vergeben werden ſolte. Der
gleichen will ich zwar von dieſer art laͤſterern nicht ſagen/ in dem ich in ihr hertz nicht
ſehen kan/ aber die ſache ſelbs anlangend/ kommt dieſe ſuͤnde/ des heiligen Geiſtes
werck dem zauber-geiſt zuzuſchreiben/ mit jener ſehr uͤberein. Uns kommet al-
ſo zu/ daß wir/ wo wiꝛ in der forcht des HERRN ihm treulich zu dienen vorge-
nommen haben/ auff ſolchem wege ernſtlich fortfahren/ darbey vorſichtig wand-
len/ daß wir uns weder mit einigem aberglauben oder gemeinſchafft eines irthums
ſelbs hindernuͤß ſetzen/ und dem jenigen welche gern gelegenheit zu laͤſtern ſuchen/
dieſelbe geben/ vielmehr bey der reinen warheit der Gottſeligkeit/ und bey deꝛ
Gottſeligkeit der reinen wahrheit feſt anhangen/ von der welt und dero laͤſterun-
gen uns nicht muͤde machen laſſen/ hertzlich abeꝛ vor die jenige beten/ ſo uns um
des guten willen zu wider ſind/ daß der liebſte Vater im himmel ſich ihrer erbar-
me/ und ihnen die augen oͤffne/ zu ſehen wie gefaͤhrlich ſie ſich ſelbs/ wider den
ſtachel leckende verwunden/ ob ſie endlich ſelbs/ daß jenige/ dem ſie zu wider gewe-
ſen/ nach dem ſie es erkant/ kuͤnfftig befordern/ oder der HERR ihnen die haͤn-
de binde/ ſich nicht weiter mehr zu verſundigen. Wo wir auff dieſem wege fort-
fahren/ ſo wird uns wol ſeyen/ und endlich jenes Apoſtoliſche erfuͤllet werden:
Selig iſt der mann/ der die anfechtung erduldet denn nach dem er bewaͤb-
ret iſt/ wird er die crone des lebens empfahen/ welche GOTT verheiſſen
hat/ denen die ihn liebhaben ꝛc.
1690. 20. Sept.

SECTIO XXXIIX.

Klage des verderbens/ daß das Chriſtenthum
noch nicht gnugſam aufgerichtet. Woran es mangelt.
Der ſchade davon. Unſre pflicht und
troſt.

Die
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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702, S. 823. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken03_1702/841>, abgerufen am 22.11.2024.