Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702.Das sechste Capitel. fen) ich einen glücklichen fortgang jenes amts bey mir nicht voranhoffen könte/ hingegen zu sorgen habe/ wo ich nachmahl darinnen stün- de/ aber ein vorher wargenommenes unverm[ö]gen thätlich erführe/ und den schaden daraus gewahr würde/ daß ich daraus fast unüber- windliche gewissens ängsten fühlen dörffte/ oder wiederum mit be- trübnüß verlassen müsste/ was ich vermessen angenommen hät- te. 6. Daher fliesset aus vorigen/ daß ie wichtiger die stelle ist/ so vielmehr schaden auch durch einen da zu nicht geschickten mann in vie- lerley versäumnüß und andern verstoß so leicht erfolgen könte/ als sonsten die hoffnung des guten/ so auszurichten/ ein tüchtiges subjectum dazu animiren solte. Daher es sich nicht gleichsam auff ge- rath wohl wägen lasset/ man werde nachmahl die tüchtigkeit finden/ weil die gefahr zu groß ist. Und ob wol bey gantz versicherten Göttli- chen beruff auff die eigene tüchtigkeit nicht gesehen werden darff/ son- der ein Moses und Jeremia fort muß wo der HERR ihn sendet/ und von den als dann Geist/ mund und weißheit gewiß erwarten darff/ der alles solches in seinen händen hat/ und was uns nöthig seye verstehet/ so fürchte ich doch/ es heisse GOTT versucht/ wo die frage noch nicht so gewiß ist/ ob GOTT oder menschen ruffen/ sich zu etwas verstehen/ worinnen uns unser hertz immer widerspricht/ daß wir dazu ungeschickt seyen. 7. Jch setze nicht unbillich dazu/ daß es mit meiner hoff-predica- tur so wohl eine andere bewantnüß habe gegen anderen stättischen pre- digamt/ als die sonsten beyderseits lebens arten von eiander un- terschieden sind/ und ist also bey weiten der jenige noch nicht zu je- nen tüchtig/ der in diesen noch das seinige zimlich gethan hätte/ ja wie dieses gewohut/ solte fast eben dardurch zu jenen desto unbequemer worden seyen: Wir wissen auch insgemein/ daß die höffe/ sie seyen wie sie wollen/ ihre sonderliche schwehrigkeiten/ fehler und kranck- heitenhaben/ zu dero nur ein vielmehrers als bey anderm geistlichen amt
Das ſechſte Capitel. fen) ich einen gluͤcklichen fortgang jenes amts bey mir nicht voranhoffen koͤnte/ hingegen zu ſorgen habe/ wo ich nachmahl dariñen ſtuͤn- de/ aber ein vorher wargenommenes unverm[oͤ]gen thaͤtlich erfuͤhre/ und den ſchaden daraus gewahr wuͤrde/ daß ich daraus faſt unuͤber- windliche gewiſſens aͤngſten fuͤhlen doͤrffte/ oder wiederum mit be- truͤbnuͤß verlaſſen muͤſſte/ was ich vermeſſen angenommen haͤt- te. 6. Daher flieſſet aus vorigen/ daß ie wichtiger die ſtelle iſt/ ſo vielmehr ſchaden auch durch einen da zu nicht geſchickten mann in vie- lerley verſaͤumnuͤß und andern verſtoß ſo leicht erfolgen koͤnte/ als ſonſten die hoffnung des guten/ ſo auszurichten/ ein tuͤchtiges ſubjectum dazu animiren ſolte. Daher es ſich nicht gleichſam auff ge- rath wohl waͤgen laſſet/ man werde nachmahl die tuͤchtigkeit finden/ weil die gefahr zu groß iſt. Und ob wol bey gantz verſicherten Goͤttli- chen beruff auff die eigene tuͤchtigkeit nicht geſehen werden darff/ ſon- der ein Moſes und Jeremia fort muß wo der HERR ihn ſendet/ und von den als dann Geiſt/ mund und weißheit gewiß erwarten darff/ der alles ſolches in ſeinen haͤnden hat/ und was uns noͤthig ſeye verſtehet/ ſo fuͤrchte ich doch/ es heiſſe GOTT verſucht/ wo die frage noch nicht ſo gewiß iſt/ ob GOTT oder menſchen ruffen/ ſich zu etwas veꝛſtehen/ woꝛinnen uns unſer hertz immer widerſpricht/ daß wir dazu ungeſchickt ſeyen. 7. Jch ſetze nicht unbillich dazu/ daß es mit meiner hoff-predica- tur ſo wohl eine andere bewantnuͤß habe gegen anderen ſtaͤttiſchẽ pre- digamt/ als die ſonſten beyderſeits lebens arten von eiander un- terſchieden ſind/ und iſt alſo bey weiten der jenige noch nicht zu je- nen tuͤchtig/ der in dieſen noch das ſeinige zimlich gethan haͤtte/ ja wie dieſes gewohut/ ſolte faſt eben dardurch zu jenen deſto unbequemer worden ſeyen: Wir wiſſen auch insgemein/ daß die hoͤffe/ ſie ſeyen wie ſie wollen/ ihre ſonderliche ſchwehrigkeiten/ fehler und kranck- heitenhaben/ zu dero nur ein vielmehrers als bey anderm geiſtlichen amt
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Das ſechſte Capitel.
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hoffen koͤnte/ hingegen zu ſorgen habe/ wo ich nachmahl dariñen ſtuͤn-
de/ aber ein vorher wargenommenes unvermoͤgen thaͤtlich erfuͤhre/
und den ſchaden daraus gewahr wuͤrde/ daß ich daraus faſt unuͤber-
windliche gewiſſens aͤngſten fuͤhlen doͤrffte/ oder wiederum mit be-
truͤbnuͤß verlaſſen muͤſſte/ was ich vermeſſen angenommen haͤt-
te.
6.
Daher flieſſet aus vorigen/ daß ie wichtiger die ſtelle iſt/ ſo
vielmehr ſchaden auch durch einen da zu nicht geſchickten mann in vie-
lerley verſaͤumnuͤß und andern verſtoß ſo leicht erfolgen koͤnte/ als
ſonſten die hoffnung des guten/ ſo auszurichten/ ein tuͤchtiges
ſubjectum dazu animiren ſolte. Daher es ſich nicht gleichſam auff ge-
rath wohl waͤgen laſſet/ man werde nachmahl die tuͤchtigkeit finden/
weil die gefahr zu groß iſt. Und ob wol bey gantz verſicherten Goͤttli-
chen beruff auff die eigene tuͤchtigkeit nicht geſehen werden darff/ ſon-
der ein Moſes und Jeremia fort muß wo der HERR ihn ſendet/
und von den als dann Geiſt/ mund und weißheit gewiß erwarten
darff/ der alles ſolches in ſeinen haͤnden hat/ und was uns noͤthig
ſeye verſtehet/ ſo fuͤrchte ich doch/ es heiſſe GOTT verſucht/ wo
die frage noch nicht ſo gewiß iſt/ ob GOTT oder menſchen ruffen/
ſich zu etwas veꝛſtehen/ woꝛinnen uns unſer hertz immer widerſpricht/
daß wir dazu ungeſchickt ſeyen.
7.
Jch ſetze nicht unbillich dazu/ daß es mit meiner hoff-predica-
tur ſo wohl eine andere bewantnuͤß habe gegen anderen ſtaͤttiſchẽ pre-
digamt/ als die ſonſten beyderſeits lebens arten von eiander un-
terſchieden ſind/ und iſt alſo bey weiten der jenige noch nicht zu je-
nen tuͤchtig/ der in dieſen noch das ſeinige zimlich gethan haͤtte/ ja wie
dieſes gewohut/ ſolte faſt eben dardurch zu jenen deſto unbequemer
worden ſeyen: Wir wiſſen auch insgemein/ daß die hoͤffe/ ſie ſeyen
wie ſie wollen/ ihre ſonderliche ſchwehrigkeiten/ fehler und kranck-
heitenhaben/ zu dero nur ein vielmehrers als bey anderm geiſtlichen
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