Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702.ARTIC. I. DISTINCTIO IV. SECTIO XXXII. und vieles andern ursach ist/ weil in der eusserlichen kirchen gemein schafft so einegrosse anzahl (wolte GOTT/ nicht die meisten) derjenigen sich findet/ welche war- hafftig in ihren hertzen niemahl wahre Christen/ widergebohren oder glaubig gewe- sen/ sondern denen das irdische stäts ihr hauptwerck und absicht/ die bekantnüß a- ber der religion/ bey de[ro] sie gebohren/ ihre nebenssach geblieben und bleibet. Von diesen kommet alles ärgernüß der kirchen her/ so deren nahmen offt den widersa- chern stinckend machet/ und der wahrheit/ die wir haben/ lästerungen zu ziehet/ ja es nimmet durch sie das heuchelwesen in der kirche dermassen überhand/ daß manche so sonsten rechtschaffen gewesen/ durch das exempel solcher laulichkeit mit darin ge- pflochten werden/ und eben so wohl von ihren eiffer ablassen/ daß zu sorgen/ das übel nehme immer mehr und mehr überhand/ und solte als ein um sich fressender krebs leicht den gantzen leib vollends verderben. Wo dann GOTT dieses feuer der mit verführung vermischter verfolgung Daher haben wir nur dahin zutrachten/ daß unser gold möge wahrhafftig de-
ARTIC. I. DISTINCTIO IV. SECTIO XXXII. und vieles andern urſach iſt/ weil in der euſſerlichen kirchen gemein ſchafft ſo einegroſſe anzahl (wolte GOTT/ nicht die meiſten) derjenigen ſich findet/ welche war- hafftig in ihren hertzen niemahl wahre Chriſten/ widergebohren oder glaubig gewe- ſen/ ſondern denen das irdiſche ſtaͤts ihr hauptwerck und abſicht/ die bekantnuͤß a- ber der religion/ bey de[ro] ſie gebohren/ ihre nebensſach geblieben und bleibet. Von dieſen kommet alles aͤrgernuͤß der kirchen her/ ſo deren nahmen offt den widerſa- chern ſtinckend machet/ und der wahrheit/ die wir haben/ laͤſterungen zu ziehet/ ja es nimmet durch ſie das heuchelweſen in der kirche dermaſſen uͤberhand/ daß manche ſo ſonſten rechtſchaffen geweſen/ durch das exempel ſolcher laulichkeit mit darin ge- pflochten werden/ und eben ſo wohl von ihren eiffer ablaſſen/ daß zu ſorgen/ das uͤbel nehme immer mehr und mehr uͤberhand/ und ſolte als ein um ſich freſſender krebs leicht den gantzen leib vollends verderben. Wo dann GOTT dieſes feuer der mit verfuͤhrung vermiſchter verfolgung Daher haben wir nur dahin zutrachten/ daß unſer gold moͤge wahrhafftig de-
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ARTIC. I. DISTINCTIO IV. SECTIO XXXII.
und vieles andern urſach iſt/ weil in der euſſerlichen kirchen gemein ſchafft ſo eine
groſſe anzahl (wolte GOTT/ nicht die meiſten) derjenigen ſich findet/ welche war-
hafftig in ihren hertzen niemahl wahre Chriſten/ widergebohren oder glaubig gewe-
ſen/ ſondern denen das irdiſche ſtaͤts ihr hauptwerck und abſicht/ die bekantnuͤß a-
ber der religion/ bey dero ſie gebohren/ ihre nebensſach geblieben und bleibet. Von
dieſen kommet alles aͤrgernuͤß der kirchen her/ ſo deren nahmen offt den widerſa-
chern ſtinckend machet/ und der wahrheit/ die wir haben/ laͤſterungen zu ziehet/ ja
es nimmet durch ſie das heuchelweſen in der kirche dermaſſen uͤberhand/ daß manche
ſo ſonſten rechtſchaffen geweſen/ durch das exempel ſolcher laulichkeit mit darin ge-
pflochten werden/ und eben ſo wohl von ihren eiffer ablaſſen/ daß zu ſorgen/ das uͤbel
nehme immer mehr und mehr uͤberhand/ und ſolte als ein um ſich freſſender krebs
leicht den gantzen leib vollends verderben.
Wo dann GOTT dieſes feuer der mit verfuͤhrung vermiſchter verfolgung
laͤſſet einbrechen/ verzehret es diejenige ſchlacken und falſches gold/ welches das
wahre gold faſt gantz umgeben/ und wie unſcheinbahr gemachet/ davon dann das
wahre gold gereiniget wird/ nicht aber thaͤtlich ſchaden leidet/ ſo vielmehr nutzen
hat/ und einen deſto herrlichern glantz dadurch uͤberkommet. Wolten wir
ein ander gleichnuͤß brauchen/ ſo iſt die kirche vielmahl in dem ruheſtand eine
zwar mit reinen leinewand gekleidete ſchoͤne Jungfrau/ an dero kleidung aber ſo
viele kletten und unflat haͤnget/ daß man nichts mehr von dero weiſſen farbe ſiehet/
daher ſie ihr himmliſcher Vater in die waſſer der truͤbſalen fuͤhret/ da die fluten al-
les ſolches unreine abwaſchen/ und das gantze kleid ſaͤubern.
Daher haben wir nur dahin zutrachten/ daß unſer gold moͤge wahrhafftig
und der rechte Goͤttliche glaube in unſerer ſeele ſeyen/ ſo doͤrffen wir jenes ferner
nicht fuͤrchten/ ſondern getroſt erwarten/ wann und auff wie lang uns der HErr
in ſolchen offen werffen und darinnen behalten will. Wir ſind je von ſeiner treue
verſichert/ daß was an ihn treulich zu halten verlanget/ gewißlich durch ſeine krafft
genugſam geſtaͤrcket und erhalten werden ſolle: ſo wiſſen wir auch/ wie nunmehr
das jenige in ſeine erfuͤllung gehet/ was von dieſen unſern letzten truͤbſalen geweiſſa-
get worden/ daß nicht weniger auch die uͤbrige verheiſſungen muͤſſen erfuͤllet werden/
was der HERR gleichfals von dem fall Babels und wider auffrichtung ſeines
geiſtlichen Jeruſalems verheiſſen und geweiſſaget hat/ daß auch nicht ein wort da-
von auff die erde fallen ſolle; Laſſet uns nur den HERRN bitten/ uns dazu be-
reiten/ oder vielmehr durch die gnaͤde GOttes dazu bereiten laſſen/ unter ſolchen le-
bendigen ſteinen als dann zu ſeyen/ die zu ſolchem bau gehoͤren/ und die vorhergehen-
de truͤbſalen mit gedult und freudigen glauben auff den beyſtand und huͤlffe des
HERRN ertragen; gewiß verſichert/ wir ſollen den drachen uͤberwinden mit
dem blut des lammes und dem wort unſeres zeugnuͤßes/ und da wir unſer leben nicht
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