Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702.Das sechste Capitel. nig erfreuet/ aus übersannten zu erkennen/ daß mein geliebtester freund denzustand unserer itzigen zeit mit andern augen/ als die meiste pflegen/ einsihet/ und erkennet/ daß die gerichte des HErrn vor der thür/ oder in dem würcklichen anbruch sind/ und wir in erfüllung so wohl deß 16. Cap. als anderer weissag- ung der theuren offenbarung Johannis stehen. Zwar getraue ich mir nicht praecise jahr/ personen und weise zubestimmen/ wie iegliches dessen/ so noch übrig ist/ erfüllet zu werden/ hergehen und vollendet werden müsse/ als wozu eben der Geist der weissagung und propheceyung gehörte/ da ich aber mich mei- ner wenigkeit erinnere/ und zwar dem himmlischen Vater um das maaß der gnaden/ welches er mir zu einfältiger erkäntniß deß heils gegeben/ und dessen ich selbst nicht würdig gewesen wäre/ in demuth dancke/ aber mich nichts weiters ausgeben oder unternehmen darff/ als was mir gegeben ist; da aber solche gabe der weissagung über solches mir zugemessenes maaß sich erstrecket. Jedoch zweiffele ich nicht/ daß ich mit einer göttlichen gewißheit sagen möge/ daß nicht nur das gericht über Babel/ über das weib/ welches ist die grosse Stadt/ die das reich hat über die Könige auf erden/ und also über alles das- jenige/ was in dero geistlichem gehorsam stehet/ und mit deroselben greueln und hurerey gemeinschafft hat/ ergehen werde/ sondern daß die zeit uns gantz nahe sey/ da der HErr sein ausgesprochenes urtheil/ vollstrecken wird. Je- doch haben wir/ die wir so fern von sothanem Babel ausgegangen sind/ daß wir dero abgötterey und falsche lehr abgelegt/ folglich uns von ihrer geistli- chen botmäßigkeit abgerissen haben/ nicht zu gedencken/ daß wir von den gerich- ten werden frey ausgehen/ weil wir uns durch Gottes gnade der wahren und reinen lehr/ rühmen können. Vielmehr sorge ich/ ja bin versichert/ es seye keine eitle und ungegründete furcht/ daß wir ein grosses stück solcher Gerichte mit tragen müssen/ indem wir ja von dem alten Babel so viel böses und GOTT mißfälliges gesogen haben/ welches so wohl unter uns als mitten unter Babel herrschet/ daß gewißlich in vielen stücken unsere sünde vor GOt- tes gerechten thron werden schwerer und straffbarer erfunden werden/ wegen deß mehreren empfangenen genaden-maasses und lichts/ als bey vielen die in der dicken finsterniß von Babel ihre greuel in einer unwissenheit begehen. Wie solten dann wir vor uns eine freyheit von den gerichten hoffen/ oder uns ver- sprechen können. Vielmehr dörffte es an dem nunmehr seyn/ daß GOTT der gerechte richter dem Römischen Babel zugebe/ daß es seinen letzten zorn aus- giesse/ und das zwar in der eusserlichen gemeinschafft des bundes mit GOtt stehende/ aber in der that in die äusserste boßheit/ heucheley und gottlosigkeit verfallene/ Jerusalem/ nach dem es nichts besser/ was die meiste seine einwoh- ner anlangt/ als Babel selbsten ist/ zustöre und also das an seinem hauß an- fangen-
Das ſechſte Capitel. nig erfreuet/ aus uͤberſannten zu erkennen/ daß mein geliebteſter freund denzuſtand unſerer itzigen zeit mit andern augen/ als die meiſte pflegen/ einſihet/ und erkennet/ daß die gerichte des HErrn vor der thuͤr/ oder in dem wuͤrcklichen anbruch ſind/ und wir in erfuͤllung ſo wohl deß 16. Cap. als anderer weiſſag- ung der theuren offenbarung Johannis ſtehen. Zwar getraue ich mir nicht praeciſe jahr/ perſonen und weiſe zubeſtimmen/ wie iegliches deſſen/ ſo noch uͤbrig iſt/ erfuͤllet zu werden/ hergehen und vollendet werden muͤſſe/ als wozu eben der Geiſt der weiſſagung und propheceyung gehoͤrte/ da ich aber mich mei- ner wenigkeit erinnere/ und zwar dem himmliſchen Vater um das maaß der gnaden/ welches er mir zu einfaͤltiger erkaͤntniß deß heils gegeben/ und deſſen ich ſelbſt nicht wuͤrdig geweſen waͤre/ in demuth dancke/ aber mich nichts weiters ausgeben oder unternehmen darff/ als was mir gegeben iſt; da aber ſolche gabe der weiſſagung uͤber ſolches mir zugemeſſenes maaß ſich erſtrecket. Jedoch zweiffele ich nicht/ daß ich mit einer goͤttlichen gewißheit ſagen moͤge/ daß nicht nur das gericht uͤber Babel/ uͤber das weib/ welches iſt die groſſe Stadt/ die das reich hat uͤber die Koͤnige auf erden/ und alſo uͤber alles das- jenige/ was in dero geiſtlichem gehorſam ſtehet/ und mit deroſelben greueln und hurerey gemeinſchafft hat/ ergehen werde/ ſondern daß die zeit uns gantz nahe ſey/ da der HErr ſein ausgeſprochenes urtheil/ vollſtrecken wird. Je- doch haben wir/ die wir ſo fern von ſothanem Babel ausgegangen ſind/ daß wir dero abgoͤtterey und falſche lehr abgelegt/ folglich uns von ihrer geiſtli- chen botmaͤßigkeit abgeriſſen haben/ nicht zu gedencken/ daß wir von den gerich- ten werden frey ausgehen/ weil wir uns durch Gottes gnade der wahren und reinen lehr/ ruͤhmen koͤnnen. Vielmehr ſorge ich/ ja bin verſichert/ es ſeye keine eitle und ungegruͤndete furcht/ daß wir ein groſſes ſtuͤck ſolcher Gerichte mit tragen muͤſſen/ indem wir ja von dem alten Babel ſo viel boͤſes und GOTT mißfaͤlliges geſogen haben/ welches ſo wohl unter uns als mitten unter Babel herrſchet/ daß gewißlich in vielen ſtuͤcken unſere ſuͤnde vor GOt- tes gerechten thron werden ſchwerer und ſtraffbarer erfunden werden/ wegen deß mehreren empfangenen genaden-maaſſes und lichts/ als bey vielen die in der dicken finſterniß von Babel ihre greuel in einer unwiſſenheit begehen. Wie ſolten dann wir vor uns eine freyheit von den gerichten hoffen/ oder uns ver- ſprechen koͤnnen. Vielmehr doͤrffte es an dem nunmehr ſeyn/ daß GOTT der gerechte richter dem Roͤmiſchen Babel zugebe/ daß es ſeinen letzten zorn aus- gieſſe/ und das zwar in der euſſerlichen gemeinſchafft des bundes mit GOtt ſtehende/ aber in der that in die aͤuſſerſte boßheit/ heucheley und gottloſigkeit verfallene/ Jeruſalem/ nach dem es nichts beſſer/ was die meiſte ſeine einwoh- ner anlangt/ als Babel ſelbſten iſt/ zuſtoͤre und alſo das an ſeinem hauß an- fangen-
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Das ſechſte Capitel.
nig erfreuet/ aus uͤberſannten zu erkennen/ daß mein geliebteſter freund den
zuſtand unſerer itzigen zeit mit andern augen/ als die meiſte pflegen/ einſihet/
und erkennet/ daß die gerichte des HErrn vor der thuͤr/ oder in dem wuͤrcklichen
anbruch ſind/ und wir in erfuͤllung ſo wohl deß 16. Cap. als anderer weiſſag-
ung der theuren offenbarung Johannis ſtehen. Zwar getraue ich mir nicht
praeciſe jahr/ perſonen und weiſe zubeſtimmen/ wie iegliches deſſen/ ſo noch
uͤbrig iſt/ erfuͤllet zu werden/ hergehen und vollendet werden muͤſſe/ als wozu
eben der Geiſt der weiſſagung und propheceyung gehoͤrte/ da ich aber mich mei-
ner wenigkeit erinnere/ und zwar dem himmliſchen Vater um das maaß der
gnaden/ welches er mir zu einfaͤltiger erkaͤntniß deß heils gegeben/ und deſſen
ich ſelbſt nicht wuͤrdig geweſen waͤre/ in demuth dancke/ aber mich nichts
weiters ausgeben oder unternehmen darff/ als was mir gegeben iſt; da aber
ſolche gabe der weiſſagung uͤber ſolches mir zugemeſſenes maaß ſich erſtrecket.
Jedoch zweiffele ich nicht/ daß ich mit einer goͤttlichen gewißheit ſagen moͤge/
daß nicht nur das gericht uͤber Babel/ uͤber das weib/ welches iſt die groſſe
Stadt/ die das reich hat uͤber die Koͤnige auf erden/ und alſo uͤber alles das-
jenige/ was in dero geiſtlichem gehorſam ſtehet/ und mit deroſelben greueln
und hurerey gemeinſchafft hat/ ergehen werde/ ſondern daß die zeit uns gantz
nahe ſey/ da der HErr ſein ausgeſprochenes urtheil/ vollſtrecken wird. Je-
doch haben wir/ die wir ſo fern von ſothanem Babel ausgegangen ſind/ daß
wir dero abgoͤtterey und falſche lehr abgelegt/ folglich uns von ihrer geiſtli-
chen botmaͤßigkeit abgeriſſen haben/ nicht zu gedencken/ daß wir von den gerich-
ten werden frey ausgehen/ weil wir uns durch Gottes gnade der wahren und
reinen lehr/ ruͤhmen koͤnnen. Vielmehr ſorge ich/ ja bin verſichert/ es ſeye
keine eitle und ungegruͤndete furcht/ daß wir ein groſſes ſtuͤck ſolcher Gerichte
mit tragen muͤſſen/ indem wir ja von dem alten Babel ſo viel boͤſes und
GOTT mißfaͤlliges geſogen haben/ welches ſo wohl unter uns als mitten
unter Babel herrſchet/ daß gewißlich in vielen ſtuͤcken unſere ſuͤnde vor GOt-
tes gerechten thron werden ſchwerer und ſtraffbarer erfunden werden/ wegen
deß mehreren empfangenen genaden-maaſſes und lichts/ als bey vielen die in
der dicken finſterniß von Babel ihre greuel in einer unwiſſenheit begehen. Wie
ſolten dann wir vor uns eine freyheit von den gerichten hoffen/ oder uns ver-
ſprechen koͤnnen. Vielmehr doͤrffte es an dem nunmehr ſeyn/ daß GOTT
der gerechte richter dem Roͤmiſchen Babel zugebe/ daß es ſeinen letzten zorn aus-
gieſſe/ und das zwar in der euſſerlichen gemeinſchafft des bundes mit GOtt
ſtehende/ aber in der that in die aͤuſſerſte boßheit/ heucheley und gottloſigkeit
verfallene/ Jeruſalem/ nach dem es nichts beſſer/ was die meiſte ſeine einwoh-
ner anlangt/ als Babel ſelbſten iſt/ zuſtoͤre und alſo das an ſeinem hauß an-
fangen-
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