Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 3. Halle (Saale), 1702.ARTIC. I. DISTINCT. I. SECT. XXX. glauben und gottlosigkeit zu führen/ den feinden gar offt und faststündlich gelingen. pag. 44. durch solchen unglauben und gottlosen wandel wird die hohegnade und seligkeit Gottes von uns allen wieder gar offt veracht und verworffen. Wir springen aus dem gnaden schiff der heiligen tauff/ fallen in mancherley schwehre fehler/ auch offt- mahls in grobe todt sünden/ verliehren dadurch den heiligen Geist/ lassen uns den leidigen teuffel regieren/ treten den seligen tauffbund mit füssen. &c. p. 96. Erwegt darneben wie undanckbahr er immer- fort seye/ und wie unwürdiglich und dem Evangelio und creutz Chri- sti wandle/ beyde durch unglauben und böse wercke. Welchen worten ich fast nicht weiß/ wie ich helffen solle/ daß sie mit der in der schrifft geoffenbahrten lehr der Gottseligkeit übereinkommen? Es ist zwar freylich also/ daß der mensch in dem gnadenstand wiederum aus demselben fallen/ und durch todtsünden der gnade verlustiget werden könne. Es werden sich der exempel gnug finden/ bey welchen solches würcklich geschehen/ deren theils in solchen ihren sünden verlohren gegangen/ andere aber durch die wieder zurückruffende gnade aus dem verderben auffs neue errettet worden sind. 2. So bekenne ich auch/ das in dem der mensch in dem gnaden- stand stehet/ er noch seine sünde an sich habe/ und mit schwachheit fehlern übereilet werde/ so wir gnugsam in uns fühlen/ aber dabey versichert sind/ daß solche bey be- haltenden glauben und heiligen Geist uns nicht verdamlich seyen. 3. Jch will auch nicht leugnen/ daß welcher zu mehrmahlen aus göttlicher gnade wiederum zurück- gefallen/ wiederum zu derselben solle angenommen werden können/ wo er nicht in göttlichem gericht hingerissen/ sondern ihm frist und gnade zur buß mitgetheilet wird. Aber dieses wird zuviel geredet seyn/ daß alle fromme Christen offters die gnade (nicht nur nicht hoch gnug preisen sondern gar) verachten und verwerffen/ aus dem gnaden schiff springen/ in allerhand schwehre fehler/ auch offtmahls in grobe todtsünden fallen/ und sich von dem teuffel regie- ren lassen/ immerfort undanckbahr seyn/ und unwürdiglich dem Ev- angelio wandlen. Dann solches der krafft des glaubens viel zu nahe gehen würde. Der glaube lässet sich nicht so leicht überwünden/ sondern er ist der sieg der die welt überwindet 1. Joh. 5/ 4. So beschreibet S. Paulus seine Chri- sten nicht nur/ wie sie seyn sollen/ sondern wie sie auch in der that seyen/ sie seyen knecht der sünden gewesen/ aber nun gehorsam worden von hertzen den fürbilde der lehre/ welcher sie ergeben sind/ sie seyen frey worden von der sünde/ u. knechte worden der gerechtigkeit Rom. 6/ 17. 18. ja gar wo sie fleischlich seyen/ mögen sie GOtt nicht gefallen. Sie seye nicht fleischlich/ sondern geistlich/ so anders Gottes Geist in ihnen wohne: Wer aber Christi S 2
ARTIC. I. DISTINCT. I. SECT. XXX. glauben und gottloſigkeit zu fuͤhren/ den feinden gar offt und faſtſtuͤndlich gelingen. pag. 44. durch ſolchen unglauben und gottloſen wandel wird die hohegnade und ſeligkeit Gottes von uns allen wieder gar offt veracht und verworffen. Wir ſpringen aus dem gnaden ſchiff der heiligen tauff/ fallen in mancherley ſchwehre fehler/ auch offt- mahls in grobe todt ſuͤnden/ verliehren dadurch den heiligen Geiſt/ laſſen uns den leidigen teuffel regieren/ treten den ſeligen tauffbund mit fuͤſſen. &c. p. 96. Erwegt darneben wie undanckbahr er immer- fort ſeye/ und wie unwuͤrdiglich und dem Evangelio und creutz Chri- ſti wandle/ beyde durch unglauben und boͤſe wercke. Welchen worten ich faſt nicht weiß/ wie ich helffen ſolle/ daß ſie mit der in der ſchrifft geoffenbahrten lehr der Gottſeligkeit uͤbereinkommen? Es iſt zwar freylich alſo/ daß der menſch in dem gnadenſtand wiederum aus demſelben fallen/ und durch todtſuͤnden der gnade verluſtiget werden koͤnne. Es werden ſich der exempel gnug finden/ bey welchen ſolches wuͤrcklich geſchehen/ deren theils in ſolchen ihren ſuͤnden verlohren gegangen/ andere aber durch die wieder zuruͤckruffende gnade aus dem verderben auffs neue errettet worden ſind. 2. So bekenne ich auch/ das in dem der menſch in dem gnaden- ſtand ſtehet/ er noch ſeine ſuͤnde an ſich habe/ und mit ſchwachheit fehlern uͤbereilet werde/ ſo wir gnugſam in uns fuͤhlen/ aber dabey verſichert ſind/ daß ſolche bey be- haltenden glauben und heiligen Geiſt uns nicht verdamlich ſeyen. 3. Jch will auch nicht leugnen/ daß welcher zu mehrmahlen aus goͤttlicher gnade wiederum zuruͤck- gefallen/ wiederum zu derſelben ſolle angenommen werden koͤnnen/ wo er nicht in goͤttlichem geꝛicht hingeriſſen/ ſondern ihm friſt und gnade zur buß mitgetheilet wiꝛd. Aber dieſes wird zuviel geredet ſeyn/ daß alle fromme Chriſten offters die gnade (nicht nur nicht hoch gnug preiſen ſondern gar) verachten und verwerffen/ aus dem gnaden ſchiff ſpringen/ in allerhand ſchwehre fehler/ auch offtmahls in grobe todtſuͤnden fallen/ und ſich von dem teuffel regie- ren laſſen/ immerfort undanckbahr ſeyn/ und unwuͤrdiglich dem Ev- angelio wandlen. Dann ſolches der krafft des glaubens viel zu nahe gehen wuͤrde. Der glaube laͤſſet ſich nicht ſo leicht uͤberwuͤnden/ ſondern er iſt der ſieg der die welt uͤberwindet 1. Joh. 5/ 4. So beſchreibet S. Paulus ſeine Chri- ſten nicht nur/ wie ſie ſeyn ſollen/ ſondern wie ſie auch in der that ſeyen/ ſie ſeyen knecht der ſuͤnden geweſen/ aber nun gehorſam worden von heꝛtzen dẽ fuͤrbilde der lehre/ welcher ſie ergeben ſind/ ſie ſeyen frey worden von der ſuͤnde/ u. knechte worden der gerechtigkeit Rom. 6/ 17. 18. ja gar wo ſie fleiſchlich ſeyen/ moͤgen ſie GOtt nicht gefallen. Sie ſeye nicht fleiſchlich/ ſondern geiſtlich/ ſo anders Gottes Geiſt in ihnen wohne: Wer aber Chriſti S 2
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ARTIC. I. DISTINCT. I. SECT. XXX.
glauben und gottloſigkeit zu fuͤhren/ den feinden gar offt und faſt
ſtuͤndlich gelingen. pag. 44. durch ſolchen unglauben und gottloſen
wandel wird die hohegnade und ſeligkeit Gottes von uns allen wieder
gar offt veracht und verworffen. Wir ſpringen aus dem gnaden ſchiff
der heiligen tauff/ fallen in mancherley ſchwehre fehler/ auch offt-
mahls in grobe todt ſuͤnden/ verliehren dadurch den heiligen Geiſt/
laſſen uns den leidigen teuffel regieren/ treten den ſeligen tauffbund
mit fuͤſſen. &c. p. 96. Erwegt darneben wie undanckbahr er immer-
fort ſeye/ und wie unwuͤrdiglich und dem Evangelio und creutz Chri-
ſti wandle/ beyde durch unglauben und boͤſe wercke. Welchen worten
ich faſt nicht weiß/ wie ich helffen ſolle/ daß ſie mit der in der ſchrifft geoffenbahrten
lehr der Gottſeligkeit uͤbereinkommen? Es iſt zwar freylich alſo/ daß der menſch in
dem gnadenſtand wiederum aus demſelben fallen/ und durch todtſuͤnden der gnade
verluſtiget werden koͤnne. Es werden ſich der exempel gnug finden/ bey welchen
ſolches wuͤrcklich geſchehen/ deren theils in ſolchen ihren ſuͤnden verlohren gegangen/
andere aber durch die wieder zuruͤckruffende gnade aus dem verderben auffs neue
errettet worden ſind. 2. So bekenne ich auch/ das in dem der menſch in dem gnaden-
ſtand ſtehet/ er noch ſeine ſuͤnde an ſich habe/ und mit ſchwachheit fehlern uͤbereilet
werde/ ſo wir gnugſam in uns fuͤhlen/ aber dabey verſichert ſind/ daß ſolche bey be-
haltenden glauben und heiligen Geiſt uns nicht verdamlich ſeyen. 3. Jch will auch
nicht leugnen/ daß welcher zu mehrmahlen aus goͤttlicher gnade wiederum zuruͤck-
gefallen/ wiederum zu derſelben ſolle angenommen werden koͤnnen/ wo er nicht in
goͤttlichem geꝛicht hingeriſſen/ ſondern ihm friſt und gnade zur buß mitgetheilet wiꝛd.
Aber dieſes wird zuviel geredet ſeyn/ daß alle fromme Chriſten offters die gnade
(nicht nur nicht hoch gnug preiſen ſondern gar) verachten und verwerffen/
aus dem gnaden ſchiff ſpringen/ in allerhand ſchwehre fehler/ auch
offtmahls in grobe todtſuͤnden fallen/ und ſich von dem teuffel regie-
ren laſſen/ immerfort undanckbahr ſeyn/ und unwuͤrdiglich dem Ev-
angelio wandlen. Dann ſolches der krafft des glaubens viel zu nahe gehen
wuͤrde. Der glaube laͤſſet ſich nicht ſo leicht uͤberwuͤnden/ ſondern er iſt der ſieg
der die welt uͤberwindet 1. Joh. 5/ 4. So beſchreibet S. Paulus ſeine Chri-
ſten nicht nur/ wie ſie ſeyn ſollen/ ſondern wie ſie auch in der that ſeyen/ ſie ſeyen
knecht der ſuͤnden geweſen/ aber nun gehorſam worden von heꝛtzen dẽ
fuͤrbilde der lehre/ welcher ſie ergeben ſind/ ſie ſeyen frey worden von
der ſuͤnde/ u. knechte worden der gerechtigkeit Rom. 6/ 17. 18. ja gar wo ſie
fleiſchlich ſeyen/ moͤgen ſie GOtt nicht gefallen. Sie ſeye nicht fleiſchlich/
ſondern geiſtlich/ ſo anders Gottes Geiſt in ihnen wohne: Wer aber
Chriſti
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