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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.

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ARTIC. II. SECTIO XXIX.
demüthigen verbunden seye. Je zu einer schmertzlicheren erkäntnüß ihres
sünden-wesens/ und also eigner gutheissung der göttlichen gerechtigkeit in
verhängung dieser versuchung/ sie gebracht wird werden/ so viel festerer grund
zu allem übrigen wird bey ihr geleget seyn/ und nachmal der wunde können
das heil-pflaster auffgeleget werden/ wo sie erstlich von demjenigen unflath
wird recht gereiniget seyn. Jch wolte deswegen zu ihrem besten rathen/ daß
sie einem gottseligen vertrauten freund und Prediger ihr gantzes leben/ und
was ihr gewissen sie in einigem beschuldigen möchte/ anvertraute/ damit der-
selbe genau acht gebe/ durch was etwa ohne die bekante unversöhnlichkeit noch
ferner bey ihr solches göttliche gericht gereitzet worden seyn möchte. Wie
dann gewiß ist/ daß je auffrichtiger sie ihre buß anstellet/ so viel besser auch
alles übrige zu ihrer beruhigung gemeinte anschlagen werde.

2. Wo sie nun erstlich ihr hertz dermassen gereiniget haben wird von
demjenigen/ was alle übrige göttliche wirckungen sonsten hindern würde/ hät-
te sie zu trachten/ wie sie durch christliche freunde und Prediger von allem dem/
wodurch die historia von Christo dem buchstaben nach bekräfftiget werden
kan/ wie man etwa einen Heyden erstmals unterrichten würde/ ja insgemein
auch von der göttlichkeit der heiligen schrifft/ in dem verstande überzeuget/ und
hingegen was ihr von scrupeln beywohnet/ mit grund benommen würde.

3. Hiebey hat sie stätig GOTT hertzlich zu beten/ und auch anderer
christlichen fürbitte zu gebrauchen/ daß sich derselbe ihr erbarmen und sein
liecht in ihr anzünden/ also dasjenige/ worvon sie mehr und mehr nach dem
buchstaben bekräfftiget wird/ auch bey ihr lebendig machen wolle: Mit stäter
demüthiger bekäntnüß/ wie sie sein liecht vorher in sich durch nachläßigkeit
und sündliches leben zwahr ausgelöschet habe/ daher es wiederum zu erlangen
nicht würdig wäre/ hingegen solche gnade allein von seiner barmhertzigkeit
verlange: Auch vielmehr bitte/ daß der HErr sie nicht gar von seinem ange-
sicht verstossen/ sondern sein liechtlein wiederum in sie geben/ also die andere
angst von ihr nehmen/ und sie mit empfindlichem trost erquicken wolle/ ja sich
willig darzu resolvire/ wenn sie der HErr ihr lebtag in solchem kampff und mit
zweiffel angefochten werden lassen wolte/ solches ohne murren wider ihn/ als
von dem sie es verschuldet/ zu tragen/ und sich allein an seiner gnade/ wenn er
derselben nur einige zeugnüssen ihr gebe/ zu vergnügen. Wie denn solche de-
müthige unterwerffung unter göttlichen willen/ wenn derselbe uns auch in
dem geistlichen/ dasjenige/ was wir gern hätten/ versaget/ und uns nur mit
der eussersten nothdurfft zu frieden seyn heisset/ wo sie recht von grund der see-
len gehet/ das kräfftigste mittel ist/ alles von dem HErrn zu erlangen/ nach
dem exempel des Cananäischen weibes/ so mit den geringsten brosamen sich
nach hundes-art begnügen wolte/ aber desto mehr von ihrem Heyland erlan-

get.
N n n n n

ARTIC. II. SECTIO XXIX.
demuͤthigen verbunden ſeye. Je zu einer ſchmertzlicheren erkaͤntnuͤß ihres
ſuͤnden-weſens/ und alſo eigner gutheiſſung der goͤttlichen gerechtigkeit in
verhaͤngung dieſer verſuchung/ ſie gebracht wird werden/ ſo viel feſterer grund
zu allem uͤbrigen wird bey ihr geleget ſeyn/ und nachmal der wunde koͤnnen
das heil-pflaſter auffgeleget werden/ wo ſie erſtlich von demjenigen unflath
wird recht gereiniget ſeyn. Jch wolte deswegen zu ihrem beſten rathen/ daß
ſie einem gottſeligen vertrauten freund und Prediger ihr gantzes leben/ und
was ihr gewiſſen ſie in einigem beſchuldigen moͤchte/ anvertraute/ damit der-
ſelbe genau acht gebe/ durch was etwa ohne die bekante unverſoͤhnlichkeit noch
ferner bey ihr ſolches goͤttliche gericht gereitzet worden ſeyn moͤchte. Wie
dann gewiß iſt/ daß je auffrichtiger ſie ihre buß anſtellet/ ſo viel beſſer auch
alles uͤbrige zu ihrer beruhigung gemeinte anſchlagen werde.

2. Wo ſie nun erſtlich ihr hertz dermaſſen gereiniget haben wird von
demjenigen/ was alle uͤbrige goͤttliche wirckungen ſonſten hindern wuͤrde/ haͤt-
te ſie zu trachten/ wie ſie durch chriſtliche freunde und Prediger von allem dem/
wodurch die hiſtoria von Chriſto dem buchſtaben nach bekraͤfftiget werden
kan/ wie man etwa einen Heyden erſtmals unterrichten wuͤrde/ ja insgemein
auch von der goͤttlichkeit der heiligen ſchrifft/ in dem verſtande uͤberzeuget/ und
hingegen was ihr von ſcrupeln beywohnet/ mit grund benommen wuͤrde.

3. Hiebey hat ſie ſtaͤtig GOTT hertzlich zu beten/ und auch anderer
chriſtlichen fuͤrbitte zu gebrauchen/ daß ſich derſelbe ihr erbarmen und ſein
liecht in ihr anzuͤnden/ alſo dasjenige/ worvon ſie mehr und mehr nach dem
buchſtaben bekraͤfftiget wird/ auch bey ihr lebendig machen wolle: Mit ſtaͤter
demuͤthiger bekaͤntnuͤß/ wie ſie ſein liecht vorher in ſich durch nachlaͤßigkeit
und ſuͤndliches leben zwahr ausgeloͤſchet habe/ daher es wiederum zu erlangen
nicht wuͤrdig waͤre/ hingegen ſolche gnade allein von ſeiner barmhertzigkeit
verlange: Auch vielmehr bitte/ daß der HErr ſie nicht gar von ſeinem ange-
ſicht verſtoſſen/ ſondern ſein liechtlein wiederum in ſie geben/ alſo die andere
angſt von ihr nehmen/ und ſie mit empfindlichem troſt erquicken wolle/ ja ſich
willig darzu reſolvire/ wenn ſie der HErꝛ ihr lebtag in ſolchem kampff und mit
zweiffel angefochten werden laſſen wolte/ ſolches ohne murren wider ihn/ als
von dem ſie es verſchuldet/ zu tragen/ und ſich allein an ſeiner gnade/ wenn er
derſelben nur einige zeugnuͤſſen ihr gebe/ zu vergnuͤgen. Wie denn ſolche de-
muͤthige unterwerffung unter goͤttlichen willen/ wenn derſelbe uns auch in
dem geiſtlichen/ dasjenige/ was wir gern haͤtten/ verſaget/ und uns nur mit
der euſſerſten nothdurfft zu frieden ſeyn heiſſet/ wo ſie recht von grund der ſee-
len gehet/ das kraͤfftigſte mittel iſt/ alles von dem HErrn zu erlangen/ nach
dem exempel des Cananaͤiſchen weibes/ ſo mit den geringſten broſamen ſich
nach hundes-art begnuͤgen wolte/ aber deſto mehr von ihrem Heyland erlan-

get.
N n n n n
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[833/0841] ARTIC. II. SECTIO XXIX. demuͤthigen verbunden ſeye. Je zu einer ſchmertzlicheren erkaͤntnuͤß ihres ſuͤnden-weſens/ und alſo eigner gutheiſſung der goͤttlichen gerechtigkeit in verhaͤngung dieſer verſuchung/ ſie gebracht wird werden/ ſo viel feſterer grund zu allem uͤbrigen wird bey ihr geleget ſeyn/ und nachmal der wunde koͤnnen das heil-pflaſter auffgeleget werden/ wo ſie erſtlich von demjenigen unflath wird recht gereiniget ſeyn. Jch wolte deswegen zu ihrem beſten rathen/ daß ſie einem gottſeligen vertrauten freund und Prediger ihr gantzes leben/ und was ihr gewiſſen ſie in einigem beſchuldigen moͤchte/ anvertraute/ damit der- ſelbe genau acht gebe/ durch was etwa ohne die bekante unverſoͤhnlichkeit noch ferner bey ihr ſolches goͤttliche gericht gereitzet worden ſeyn moͤchte. Wie dann gewiß iſt/ daß je auffrichtiger ſie ihre buß anſtellet/ ſo viel beſſer auch alles uͤbrige zu ihrer beruhigung gemeinte anſchlagen werde. 2. Wo ſie nun erſtlich ihr hertz dermaſſen gereiniget haben wird von demjenigen/ was alle uͤbrige goͤttliche wirckungen ſonſten hindern wuͤrde/ haͤt- te ſie zu trachten/ wie ſie durch chriſtliche freunde und Prediger von allem dem/ wodurch die hiſtoria von Chriſto dem buchſtaben nach bekraͤfftiget werden kan/ wie man etwa einen Heyden erſtmals unterrichten wuͤrde/ ja insgemein auch von der goͤttlichkeit der heiligen ſchrifft/ in dem verſtande uͤberzeuget/ und hingegen was ihr von ſcrupeln beywohnet/ mit grund benommen wuͤrde. 3. Hiebey hat ſie ſtaͤtig GOTT hertzlich zu beten/ und auch anderer chriſtlichen fuͤrbitte zu gebrauchen/ daß ſich derſelbe ihr erbarmen und ſein liecht in ihr anzuͤnden/ alſo dasjenige/ worvon ſie mehr und mehr nach dem buchſtaben bekraͤfftiget wird/ auch bey ihr lebendig machen wolle: Mit ſtaͤter demuͤthiger bekaͤntnuͤß/ wie ſie ſein liecht vorher in ſich durch nachlaͤßigkeit und ſuͤndliches leben zwahr ausgeloͤſchet habe/ daher es wiederum zu erlangen nicht wuͤrdig waͤre/ hingegen ſolche gnade allein von ſeiner barmhertzigkeit verlange: Auch vielmehr bitte/ daß der HErr ſie nicht gar von ſeinem ange- ſicht verſtoſſen/ ſondern ſein liechtlein wiederum in ſie geben/ alſo die andere angſt von ihr nehmen/ und ſie mit empfindlichem troſt erquicken wolle/ ja ſich willig darzu reſolvire/ wenn ſie der HErꝛ ihr lebtag in ſolchem kampff und mit zweiffel angefochten werden laſſen wolte/ ſolches ohne murren wider ihn/ als von dem ſie es verſchuldet/ zu tragen/ und ſich allein an ſeiner gnade/ wenn er derſelben nur einige zeugnuͤſſen ihr gebe/ zu vergnuͤgen. Wie denn ſolche de- muͤthige unterwerffung unter goͤttlichen willen/ wenn derſelbe uns auch in dem geiſtlichen/ dasjenige/ was wir gern haͤtten/ verſaget/ und uns nur mit der euſſerſten nothdurfft zu frieden ſeyn heiſſet/ wo ſie recht von grund der ſee- len gehet/ das kraͤfftigſte mittel iſt/ alles von dem HErrn zu erlangen/ nach dem exempel des Cananaͤiſchen weibes/ ſo mit den geringſten broſamen ſich nach hundes-art begnuͤgen wolte/ aber deſto mehr von ihrem Heyland erlan- get. N n n n n

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701, S. 833. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701/841>, abgerufen am 23.11.2024.