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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.

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Das fünffte Capitel.
nach göttlicher gnade verlangen bekommen/ auch einigen trost eine weil wieder
gespüret/ welche aus dem irrweg sie wiederruffende gnade ein klahres zeugnüß
ist/ daß die vorige gewalt/ so dem satan über sie verhänget/ nicht zu ihrem verder-
ben/ sondern zu ihrem besten gemeynt gewesen: und daß GOtt aus ihr ein seli-
ges exempel seiner unbegreifflichen weißheit und güte machen wollen. 6. Jch
ziehe auch dahin/ daß GOtt ihr ihre buß nicht so leicht ankommen lassen/ sondern
somol die gewissens-ängsten über alle maassen hefftig bey ihr sich gezeiget/ als auch
der trost ihr sauer wird: auff daß/ was GOtt jetzt gutes bey ihr wircken will/
desto tieffer wurtzel setze: und sie nicht aus vorigem anfechtungs-stand in noch ge-
fährlichern stand der sicherheit gerathe/ welches leider bey einigen angefochtenen
zuweilen zu geschehen pfleget.
7. Was dann anlanget/ was nunmehr bey ihr zu thun/ so würde sie erstlich
zuerinnern seyn/ daß sie ihre sünde hertzlich zuerkennen fort fahre/ und ob zwahr
dieselbe nicht ihr allein/ sondern vornemlich des teuffels/ sind/ sie doch nicht ent-
schuldige. Nechstdem daß sie deswegen ins künfftige mit götlicher gnade zu frie-
den seye/ in was grosser oder geringer maaß er ihr dieselbe erzeige/ und gedencke/
wo ihr GOtt entweder anderes creutz noch zusenden solte/ oder eben diesen ihr
empfindlichsten jammer der anhaltenden teufflischen versuchungen bey ihr fort wäh-
ren lassen wolte/ daß er ihr nicht unrecht thue/ undsie nicht zu fragen habe/ womit
sie es von ihm verschuldet. Wolte GOtt mit ihr verfahren nach ihrem ver-
dienst/ so ist ja iegliche sünde des ewigen todes/ und also so vielmehr anderer
straffen werth/ daher sie sich über GOtt ja nicht beschwehren/ sondern nachdem
sie gnad erlanget/ alles vor ein väterliches schonen achten solle/ was sie tragen
muß/ gegen den verdienten ewigen straffen. 3. Solte sie einige fernere grobe
sünde auff dem gewissen ligen haben/ so thue sie GOtt die ehre/ und bekenne sie
vor ihm und seinem diener/ umb auch darüber trost zu empfangen. 4. Höre und
lese sie fleißig Gottes wort/ auch wo sie schon nicht den geschmack und trost/ den
sie wünschte/ daraus empfindet; empfindet sie zwahr etwas/ so dancke sie ihrem
GOtt dafür hertzlich/ und erkenne sich desselben unwürdig/ fühlet sie aber mehr
schrecken und angst als trost/ so demüthige sie sich auch deswegen vor GOtt/ ge-
dencke sie seye der freude und trosts/ den andere kinder GOttes aus seinem wort
fühlen/ nicht werth/ und GOtt thue ihr nicht unrecht/ daß er ihr solchen hinter-
halten/ mit dem steten willen/ dahin sie sich am meisten zu gewehnen/ wo GOtt
nach seinem heiligen rath sie die tage ihres lebens mit solcher plage wolte behaff-
tet seyn/ und von dem teuffel ohnauff hörlich mit dergleichen fäusten geschlagen
werden lassen/ habe sie es nicht nur verschuldet/ sondern wolle es/ ob zwahr sol-
ches schwehrer als übrige aller welt plagen seyn würde/ gern leiden/ GOtt wolle
nur nicht zugeben/ daß sie dem teuffel/ dessen pfeile sie leiden müste/ nicht selbs
raum
Das fuͤnffte Capitel.
nach goͤttlicher gnade verlangen bekommen/ auch einigen troſt eine weil wieder
geſpuͤret/ welche aus dem irrweg ſie wiederruffende gnade ein klahres zeugnuͤß
iſt/ daß die vorige gewalt/ ſo dem ſatan uͤber ſie verhaͤnget/ nicht zu ihrem verder-
ben/ ſondern zu ihrem beſten gemeynt geweſen: und daß GOtt aus ihr ein ſeli-
ges exempel ſeiner unbegreifflichen weißheit und guͤte machen wollen. 6. Jch
ziehe auch dahin/ daß GOtt ihr ihre buß nicht ſo leicht ankommen laſſen/ ſondern
ſomol die gewiſſens-aͤngſten uͤber alle maaſſen hefftig bey ihr ſich gezeiget/ als auch
der troſt ihr ſauer wird: auff daß/ was GOtt jetzt gutes bey ihr wircken will/
deſto tieffer wurtzel ſetze: und ſie nicht aus vorigem anfechtungs-ſtand in noch ge-
faͤhrlichern ſtand der ſicherheit gerathe/ welches leider bey einigen angefochtenen
zuweilen zu geſchehen pfleget.
7. Was dann anlanget/ was nunmehr bey ihr zu thun/ ſo wuͤrde ſie erſtlich
zuerinnern ſeyn/ daß ſie ihre ſuͤnde hertzlich zuerkennen fort fahre/ und ob zwahr
dieſelbe nicht ihr allein/ ſondern vornemlich des teuffels/ ſind/ ſie doch nicht ent-
ſchuldige. Nechſtdem daß ſie deswegen ins kuͤnfftige mit goͤtlicher gnade zu frie-
den ſeye/ in was groſſer oder geringer maaß er ihr dieſelbe erzeige/ und gedencke/
wo ihr GOtt entweder anderes creutz noch zuſenden ſolte/ oder eben dieſen ihr
empfindlichſten jammer der anhaltenden teuffliſchen verſuchungen bey ihr fort waͤh-
ren laſſen wolte/ daß er ihr nicht unrecht thue/ undſie nicht zu fragen habe/ womit
ſie es von ihm verſchuldet. Wolte GOtt mit ihr verfahren nach ihrem ver-
dienſt/ ſo iſt ja iegliche ſuͤnde des ewigen todes/ und alſo ſo vielmehr anderer
ſtraffen werth/ daher ſie ſich uͤber GOtt ja nicht beſchwehren/ ſondern nachdem
ſie gnad erlanget/ alles vor ein vaͤterliches ſchonen achten ſolle/ was ſie tragen
muß/ gegen den verdienten ewigen ſtraffen. 3. Solte ſie einige fernere grobe
ſuͤnde auff dem gewiſſen ligen haben/ ſo thue ſie GOtt die ehre/ und bekenne ſie
vor ihm und ſeinem diener/ umb auch daruͤber troſt zu empfangen. 4. Hoͤre und
leſe ſie fleißig Gottes wort/ auch wo ſie ſchon nicht den geſchmack und troſt/ den
ſie wuͤnſchte/ daraus empfindet; empfindet ſie zwahr etwas/ ſo dancke ſie ihrem
GOtt dafuͤr hertzlich/ und erkenne ſich deſſelben unwuͤrdig/ fuͤhlet ſie aber mehr
ſchrecken und angſt als troſt/ ſo demuͤthige ſie ſich auch deswegen vor GOtt/ ge-
dencke ſie ſeye der freude und troſts/ den andere kinder GOttes aus ſeinem wort
fuͤhlen/ nicht werth/ und GOtt thue ihr nicht unrecht/ daß er ihr ſolchen hinter-
halten/ mit dem ſteten willen/ dahin ſie ſich am meiſten zu gewehnen/ wo GOtt
nach ſeinem heiligen rath ſie die tage ihres lebens mit ſolcher plage wolte behaff-
tet ſeyn/ und von dem teuffel ohnauff hoͤrlich mit dergleichen faͤuſten geſchlagen
werden laſſen/ habe ſie es nicht nur verſchuldet/ ſondern wolle es/ ob zwahr ſol-
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[784/0792] Das fuͤnffte Capitel. nach goͤttlicher gnade verlangen bekommen/ auch einigen troſt eine weil wieder geſpuͤret/ welche aus dem irrweg ſie wiederruffende gnade ein klahres zeugnuͤß iſt/ daß die vorige gewalt/ ſo dem ſatan uͤber ſie verhaͤnget/ nicht zu ihrem verder- ben/ ſondern zu ihrem beſten gemeynt geweſen: und daß GOtt aus ihr ein ſeli- ges exempel ſeiner unbegreifflichen weißheit und guͤte machen wollen. 6. Jch ziehe auch dahin/ daß GOtt ihr ihre buß nicht ſo leicht ankommen laſſen/ ſondern ſomol die gewiſſens-aͤngſten uͤber alle maaſſen hefftig bey ihr ſich gezeiget/ als auch der troſt ihr ſauer wird: auff daß/ was GOtt jetzt gutes bey ihr wircken will/ deſto tieffer wurtzel ſetze: und ſie nicht aus vorigem anfechtungs-ſtand in noch ge- faͤhrlichern ſtand der ſicherheit gerathe/ welches leider bey einigen angefochtenen zuweilen zu geſchehen pfleget. 7. Was dann anlanget/ was nunmehr bey ihr zu thun/ ſo wuͤrde ſie erſtlich zuerinnern ſeyn/ daß ſie ihre ſuͤnde hertzlich zuerkennen fort fahre/ und ob zwahr dieſelbe nicht ihr allein/ ſondern vornemlich des teuffels/ ſind/ ſie doch nicht ent- ſchuldige. Nechſtdem daß ſie deswegen ins kuͤnfftige mit goͤtlicher gnade zu frie- den ſeye/ in was groſſer oder geringer maaß er ihr dieſelbe erzeige/ und gedencke/ wo ihr GOtt entweder anderes creutz noch zuſenden ſolte/ oder eben dieſen ihr empfindlichſten jammer der anhaltenden teuffliſchen verſuchungen bey ihr fort waͤh- ren laſſen wolte/ daß er ihr nicht unrecht thue/ undſie nicht zu fragen habe/ womit ſie es von ihm verſchuldet. Wolte GOtt mit ihr verfahren nach ihrem ver- dienſt/ ſo iſt ja iegliche ſuͤnde des ewigen todes/ und alſo ſo vielmehr anderer ſtraffen werth/ daher ſie ſich uͤber GOtt ja nicht beſchwehren/ ſondern nachdem ſie gnad erlanget/ alles vor ein vaͤterliches ſchonen achten ſolle/ was ſie tragen muß/ gegen den verdienten ewigen ſtraffen. 3. Solte ſie einige fernere grobe ſuͤnde auff dem gewiſſen ligen haben/ ſo thue ſie GOtt die ehre/ und bekenne ſie vor ihm und ſeinem diener/ umb auch daruͤber troſt zu empfangen. 4. Hoͤre und leſe ſie fleißig Gottes wort/ auch wo ſie ſchon nicht den geſchmack und troſt/ den ſie wuͤnſchte/ daraus empfindet; empfindet ſie zwahr etwas/ ſo dancke ſie ihrem GOtt dafuͤr hertzlich/ und erkenne ſich deſſelben unwuͤrdig/ fuͤhlet ſie aber mehr ſchrecken und angſt als troſt/ ſo demuͤthige ſie ſich auch deswegen vor GOtt/ ge- dencke ſie ſeye der freude und troſts/ den andere kinder GOttes aus ſeinem wort fuͤhlen/ nicht werth/ und GOtt thue ihr nicht unrecht/ daß er ihr ſolchen hinter- halten/ mit dem ſteten willen/ dahin ſie ſich am meiſten zu gewehnen/ wo GOtt nach ſeinem heiligen rath ſie die tage ihres lebens mit ſolcher plage wolte behaff- tet ſeyn/ und von dem teuffel ohnauff hoͤrlich mit dergleichen faͤuſten geſchlagen werden laſſen/ habe ſie es nicht nur verſchuldet/ ſondern wolle es/ ob zwahr ſol- ches ſchwehrer als uͤbrige aller welt plagen ſeyn wuͤrde/ gern leiden/ GOtt wolle nur nicht zugeben/ daß ſie dem teuffel/ deſſen pfeile ſie leiden muͤſte/ nicht ſelbs raum

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701, S. 784. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701/792>, abgerufen am 23.11.2024.