Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.Das vierdte Capitel. (wie einer/ der sich mit trunckenheit versündiget/ und darinnen einmal sonder-lich GOTT beleidiget/ zu stä[rcke]r erinnerung etwa den wein allerdings oder auf gewisse zeit verschweret) zu gebrauchen hätten. Wenn ich aber droben q. 7. erwiesen/ daß ihre ehe gleichwol gültig/ so Davon zu sehen Pauli lehr 1. Cor. 7/ 5. bleibe also vielmehr dabey/ Zum 3. müssen sie erkennen/ daß sie schuldig seyen/ nicht nur allein ins Q. 9.
Das vierdte Capitel. (wie einer/ der ſich mit trunckenheit verſuͤndiget/ und darinnen einmal ſonder-lich GOTT beleidiget/ zu ſtaͤ[rcke]r erinnerung etwa den wein allerdings oder auf gewiſſe zeit verſchweret) zu gebrauchen haͤtten. Wenn ich aber droben q. 7. erwieſen/ daß ihre ehe gleichwol guͤltig/ ſo Davon zu ſehen Pauli lehr 1. Cor. 7/ 5. bleibe alſo vielmehr dabey/ Zum 3. muͤſſen ſie erkennen/ daß ſie ſchuldig ſeyen/ nicht nur allein ins Q. 9.
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Das vierdte Capitel.
(wie einer/ der ſich mit trunckenheit verſuͤndiget/ und darinnen einmal ſonder-
lich GOTT beleidiget/ zu ſtaͤrcker erinnerung etwa den wein allerdings oder
auf gewiſſe zeit verſchweret) zu gebrauchen haͤtten.
Wenn ich aber droben q. 7. erwieſen/ daß ihre ehe gleichwol guͤltig/ ſo
getraue ich ihnen dieſe buͤrde nicht auffzulegen/ weil ſorgen muß/ daß etwa
bey einmaliger uͤberſchreitung ſolches vorſatzes mehrere gewiſſens-ſcrupel
entſtehen/ und dem teuffel gelegenheit gegeben werden moͤchte/ ſie zu ſchweh-
rern ſuͤnden zu verſuchen.
Davon zu ſehen Pauli lehr 1. Cor. 7/ 5. bleibe alſo vielmehr dabey/
daß wo ſie ſonſt mit hertzlicher buſſe ihres GOttes gnade erlangt/ und ihr ge-
wiſſen gereiniget/ folgends wie ihre ehe guͤltig iſt/ alſo auch der gebrauch der-
ſelben nicht unrein ſeyn werde/ weil ſie rein worden ſind/ Tit. 1/ 15.
Zum 3. muͤſſen ſie erkennen/ daß ſie ſchuldig ſeyen/ nicht nur allein ins
kuͤnfftige vor allen ſuͤnden ſorgfaͤltig ſich zu huͤten/ ſondern mit ſo viel meh-
rerm ernſt ins kuͤnfftige GOTT zu dienen/ als ſie denſelben mit ſo vielerley
ſuͤnden groͤblich beleidiget. Dann dieſes iſt aller recht bußfertigen art; da-
hin gehoͤret auch/ daß ſie den vorſatz nehmen/ wofern bey der Obrigkeit end-
lich dasjenige/ was mit ihnen vorgegangen/ bekant werden/ und dieſe ſie deß-
wegen zu rede ſetzen/ auch zur ſtraffe ziehen wolte/ daß ſie GOTT die ehre
geben/ nichts leugnen/ noch vertuſchen/ ſondern gedultig ihre ſtraffe ausſtehen
wolten. So dann weil jeglicher/ der mit andern geſuͤndiget/ wo ihn GOTT
wieder bekehrt/ verbunden iſt/ darnach zu trachten/ daß auch ſolcher ſein nech-
ſter wiederum bekehret werde/ ſo halte ich vonnoͤthen/ daß zum foͤrderſten
Livia, wo ſie weiß/ daß Verres noch im leben/ und ihm ſicher ein brieff zuge-
bracht werden kan/ an ihn ſchreibe/ ihm ſein unrecht und ehebruch/ doch auch
mit erkaͤntnuͤß ihres eigenen dabey begangenen unrechts/ vorhalte/ und erin-
nere/ buſſe zu thun/ wie ihr dergleichen gnade von GOTT wiederfahren ſeye.
Hiedurch wird Livia finden/ wie mercklich ihr gewiſſen erleichtert wird wer-
den/ das nicht anders als unruhig ſeyn kan/ wo ſie ſich erinnert/ wie ſie gleich-
wol Verri zu ſeinen ſuͤnden viel urſache gegeben habe/ und aber nichts hinge-
gen wieder gethan/ von ihrer ſeiten ihn zu beſſern. Gleichesfals halte ich
Silanum vor verbunden/ wo es ihme muͤglich iſt/ durch brieffe Fulviam/ auch
der mit ihr begangenen ſuͤnden zu erinnern/ und zur buſſe zu vermahnen. Hie-
bey aber muß groſſe vorſichtigkeit gebraucht werden/ daß wo Fulviæ mann
noch lebet/ ſolcher deſſen nicht gewahr/ und ſonſten zu gefaͤhrlicher uneinigkeit
dadurch anlaß gegeben werde. Dieſes waͤren diejenige reguln/ welche ich/
ihnen beyden zu tranquillirung ihres gewiſſens nuͤtzlich zu ſeyn achte/ die auch
ich ihnen von hertzen von goͤttlicher gnade durch deſſen Geiſtes krafft/ zuſamt
vielen fruͤchten ihrer buß/ hertzlichen anwuͤnſche.
Q. 9.
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