Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.SECTIO XVI. Livia wird ihres orts nicht weniger/ sondern noch vielmehr finden/ als Dahero sie nicht ursach gehabt/ Verrem von seinem handwerck/ sie H h h h 3
SECTIO XVI. Livia wird ihres orts nicht weniger/ ſondern noch vielmehr finden/ als Dahero ſie nicht urſach gehabt/ Verrem von ſeinem handwerck/ ſie H h h h 3
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <pb facs="#f0621" n="613"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b"> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">SECTIO</hi> XVI.</hi> </hi> </fw><lb/> <p><hi rendition="#aq">Livia</hi> wird ihres orts nicht weniger/ ſondern noch vielmehr finden/ als<lb/> die ich biß auff ihre letzte bekehrung finde/ auf lauter irwegen gegangen zu<lb/> ſeyn/ daß ich ſie nicht anders an zuſehen/ als eine perſon/ welche bald dem<lb/> welt-geiſt/ und alſo dem boͤſen feind/ macht uͤber ihr hertz gegeben/ und daher<lb/> auch von demſelben an einem ſtrick immer aus einer ſuͤnde in die andere ge-<lb/> fuͤhret worden. Wie aber die ſuͤnde gemeiniglich von einem vor menſchen<lb/> gering ſcheinenden anfang herkommet/ alſo finde ich/ daß ſie der teuffel zuerſt<lb/> gewonnen/ durch die leider bey der erſten jugend befindliche/ aber um ſol-<lb/> cher urſach willen nicht weniger ſuͤndliche liebe der welt/ eigener ehr und<lb/> weltlichen wohlergehens. Jn dem ſie an ſtatt/ daß eine chriſtliche jungfrau<lb/> nach allgemeiner chriſtlicher regul nach nichtes hohes trachten/ ſondern ſo<lb/> viel ihr muͤglich iſt im niedrigen ſtande zu bleiben trachten/ und ihre einige<lb/><hi rendition="#fr">ſorge/ wie ſie dem HErrn gefallen</hi> moͤge/ und was ihm angehoͤret <hi rendition="#fr">1. Cor.</hi><lb/> 7/ 32. ſeyn laſſen ſolte/ von ſolchem ſinn geweſen/ daß ſie nach vornehmerem<lb/> ſtande und anſehen ihre begierde gehabt/ und deßwegen einen <hi rendition="#aq">Capitain</hi> und<lb/> Werber geheyrathet/ da ſie billig haͤtte wiſſen ſollen/ wie bey jetziger krieges-<lb/> art/ der von fremden geworbenen ſoldaten/ vielmehr aber ſolcher werber/<lb/> (welche die leute manch mal zu gleich dem boͤſen feind zu fuͤhren als ſie ſie wer-<lb/> ben) zuſtand/ ob zwahr in der welt zimlich angeſehen/ doch vor GOTT ein<lb/> greuel/ und dem Chriſtenthum zu wider ſeye. Dazu noch kommen/ daß<lb/> ſolches ihr ehrſuͤchtiges gemuͤth/ ſie eben darinnen zu weiterer ſuͤnde verfuͤh-<lb/> ret/ da ſie dieſem menſchen wider ihrer mutter willen (welche aus chriſtlichem<lb/> gemuͤthe ſcheinet ein abſcheu vor ſolcher lebensart gehabt zu haben/ dero<lb/> ſie deßwegen auch zu folgen ſchuldig geweſen waͤre) angehangen/ und dero<lb/><hi rendition="#aq">conſens</hi> faſt endlich erzwungen/ welches abermal eine ſchwehre ſuͤnde iſt/ und<lb/> machet/ daß ſie der urſach halber alles dasjenige/ was ihr darnach von <hi rendition="#aq">Ver-<lb/> re</hi> unrecht angethan worden/ nicht als ein von GOtt geſchicktes creutz/ ſon-<lb/> dern rechtmaͤßige ſtraff ihres weltgeſinneten hertzens und ungehorſams an-<lb/> zuſehen hat; hierauff kommet/ daß ſie/ als <hi rendition="#aq">Verres</hi> mit ihr nach hauſe gekom-<lb/> men/ und ſie die ſache anders befunden/ als ihr <hi rendition="#aq">Verres</hi> betruͤglich vorgeſagt/<lb/> ſich in ſolches elend nicht alſo gedultig geſchickt/ wie es einer Chriſtinn/ wel-<lb/> che erkennet dergleichen verſchuldet zu haben/ gebuͤhret haͤtte.</p><lb/> <p>Dahero ſie nicht urſach gehabt/ <hi rendition="#aq">Verrem</hi> von ſeinem handwerck/<lb/> wie gering auch daſſelbe mag geweſen ſeyn/ abzuhalten/ und hinge-<lb/> gen zu weitern krieges-dienſten anzutreiben. Dann ein handwerck iſt<lb/> je noch chriſtlich; andere aber zu ſuͤnden zu werden/ und auſſer<lb/> erforderung ſeiner obrigkeit/ und alſo rechtmaͤßigem beruff/ nur wie man<lb/> pflegt zu ſagen/ ſeine <hi rendition="#aq">fortun</hi> zu machen/ dem krieg nach zuziehen/ iſt ſuͤndlich/<lb/> und wider das Chriſtenthum; Haͤtte alſo/ weilen der betrug des <hi rendition="#aq">Verris,</hi> als<lb/> ein <hi rendition="#aq">error accidentalis</hi> die guͤltigkeit der ehe nicht aufhub/ <hi rendition="#aq">Livia</hi> was ſtandes<lb/> <fw place="bottom" type="sig">H h h h 3</fw><fw place="bottom" type="catch">ſie</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [613/0621]
SECTIO XVI.
Livia wird ihres orts nicht weniger/ ſondern noch vielmehr finden/ als
die ich biß auff ihre letzte bekehrung finde/ auf lauter irwegen gegangen zu
ſeyn/ daß ich ſie nicht anders an zuſehen/ als eine perſon/ welche bald dem
welt-geiſt/ und alſo dem boͤſen feind/ macht uͤber ihr hertz gegeben/ und daher
auch von demſelben an einem ſtrick immer aus einer ſuͤnde in die andere ge-
fuͤhret worden. Wie aber die ſuͤnde gemeiniglich von einem vor menſchen
gering ſcheinenden anfang herkommet/ alſo finde ich/ daß ſie der teuffel zuerſt
gewonnen/ durch die leider bey der erſten jugend befindliche/ aber um ſol-
cher urſach willen nicht weniger ſuͤndliche liebe der welt/ eigener ehr und
weltlichen wohlergehens. Jn dem ſie an ſtatt/ daß eine chriſtliche jungfrau
nach allgemeiner chriſtlicher regul nach nichtes hohes trachten/ ſondern ſo
viel ihr muͤglich iſt im niedrigen ſtande zu bleiben trachten/ und ihre einige
ſorge/ wie ſie dem HErrn gefallen moͤge/ und was ihm angehoͤret 1. Cor.
7/ 32. ſeyn laſſen ſolte/ von ſolchem ſinn geweſen/ daß ſie nach vornehmerem
ſtande und anſehen ihre begierde gehabt/ und deßwegen einen Capitain und
Werber geheyrathet/ da ſie billig haͤtte wiſſen ſollen/ wie bey jetziger krieges-
art/ der von fremden geworbenen ſoldaten/ vielmehr aber ſolcher werber/
(welche die leute manch mal zu gleich dem boͤſen feind zu fuͤhren als ſie ſie wer-
ben) zuſtand/ ob zwahr in der welt zimlich angeſehen/ doch vor GOTT ein
greuel/ und dem Chriſtenthum zu wider ſeye. Dazu noch kommen/ daß
ſolches ihr ehrſuͤchtiges gemuͤth/ ſie eben darinnen zu weiterer ſuͤnde verfuͤh-
ret/ da ſie dieſem menſchen wider ihrer mutter willen (welche aus chriſtlichem
gemuͤthe ſcheinet ein abſcheu vor ſolcher lebensart gehabt zu haben/ dero
ſie deßwegen auch zu folgen ſchuldig geweſen waͤre) angehangen/ und dero
conſens faſt endlich erzwungen/ welches abermal eine ſchwehre ſuͤnde iſt/ und
machet/ daß ſie der urſach halber alles dasjenige/ was ihr darnach von Ver-
re unrecht angethan worden/ nicht als ein von GOtt geſchicktes creutz/ ſon-
dern rechtmaͤßige ſtraff ihres weltgeſinneten hertzens und ungehorſams an-
zuſehen hat; hierauff kommet/ daß ſie/ als Verres mit ihr nach hauſe gekom-
men/ und ſie die ſache anders befunden/ als ihr Verres betruͤglich vorgeſagt/
ſich in ſolches elend nicht alſo gedultig geſchickt/ wie es einer Chriſtinn/ wel-
che erkennet dergleichen verſchuldet zu haben/ gebuͤhret haͤtte.
Dahero ſie nicht urſach gehabt/ Verrem von ſeinem handwerck/
wie gering auch daſſelbe mag geweſen ſeyn/ abzuhalten/ und hinge-
gen zu weitern krieges-dienſten anzutreiben. Dann ein handwerck iſt
je noch chriſtlich; andere aber zu ſuͤnden zu werden/ und auſſer
erforderung ſeiner obrigkeit/ und alſo rechtmaͤßigem beruff/ nur wie man
pflegt zu ſagen/ ſeine fortun zu machen/ dem krieg nach zuziehen/ iſt ſuͤndlich/
und wider das Chriſtenthum; Haͤtte alſo/ weilen der betrug des Verris, als
ein error accidentalis die guͤltigkeit der ehe nicht aufhub/ Livia was ſtandes
ſie
H h h h 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701/621 |
Zitationshilfe: | Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701, S. 613. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701/621>, abgerufen am 30.06.2024. |