Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.SECTIO XIV. Jch ruffe zuletzt den himmlischen Vater/ in dessen hand alle hertzen ste- SECTIO XIV. Gewisser ehe-casus. JCh bekenne/ daß niemand schuldig/ ja nicht einmal zuzulassen wäre/ sich einen E e e e 2
SECTIO XIV. Jch ruffe zuletzt den himmliſchen Vater/ in deſſen hand alle hertzen ſte- SECTIO XIV. Gewiſſer ehe-caſus. JCh bekenne/ daß niemand ſchuldig/ ja nicht einmal zuzulaſſen waͤre/ ſich einen E e e e 2
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SECTIO XIV.
Jch ruffe zuletzt den himmliſchen Vater/ in deſſen hand alle hertzen ſte-
hen/ und er ſie leiten kan/ wie die waſſer-baͤche/ demuͤthigſt an/ daß er auch in
dieſem werck allen perſonen/ die unmittelbar oder mittelbar dabey intereßi-
ret ſind/ ſeinen willen kraͤfftig zu erkennen/ auch die reſolution, demſelben in
allen ſtuͤcken nachzugehen/ geben/ was ſonſten ſich widerſetzen moͤchte/ ſamt al-
ler aͤrgernuͤß abwenden/ und alles insgeſamt dahin richten wolle/ daß ſich nie-
mand darinnen verſuͤndige/ ſondern in allen ſtuͤcken ſeiner ordnung platz gege-
ben werde/ zu befoͤrderung ſeiner ehre/ der gewiſſen verwahrung/ und aller/
die es angehet/ zeitlich und ewigem heil/ um JEſu Chriſtiwillen. Amen.
1688.
SECTIO XIV.
Gewiſſer ehe-caſus.
JCh bekenne/ daß niemand ſchuldig/ ja nicht einmal zuzulaſſen waͤre/ ſich
in ein ſolches monſtroſes conjugium einzulaſſen/ darinnen das weib
dem mann keine ehliche liebe und affection erzeigen/ ihn vor ihren ſcla-
ven halten und tractiren/ und wider ihn und das ſeinige alle untugenden und
muthwillen ausuͤben doͤrffte/ welches ſo wol dem goͤttlichen wort als weltli-
cher ehrbarkeit entgegen; ſondern esſtehet eheleuten nicht wol frey/ die condi-
tiones ihrer ehe anders zu machen/ als ſie GOTT ſelbs gemacht/ und die in
ihrer natur bereits mit dem heil des menſchlichen geſchlechts uͤbereinſtimmen.
Aber davon waͤre die frage/ wo ein ehe-verſpruch geſchehen/ und zwahr mit
ſolchen umſtaͤnden/ daß ſonſten an deſſen validitaͤt kein mangel waͤre/ und die
ſponſa nachmal/ durch einige bezeugung ſchiene/ etwas ſo wider die goͤttliche
verordnung waͤre/ zu intendiren/ ob alsdann ſponſus damit zuruͤck gehen
doͤrffe/ und nicht vielmehr der ſponſæ boßheit einen rigel vorſchieben/ und ſie
in die rechte ehe-ordnung durch alle muͤgliche chriſtliche mittel bringen muͤſſe.
Wo ich nicht leugne/ ehe dieſer letzten ſeiten beyzutreten. Jch leugne aber
auch nicht/ daß ich an dieſe materie ſo ungern komme/ als an eine in der welt/
und mir ſelbs darinnen nicht allezeit alle ſatisfaction thue/ daher nicht gern in
die gefahr mich gebe/ einigerley maſſen jemand unrecht zu thun; alſo ſehe
ich nichts anders/ was ich weiter ſagen moͤge/ als daß nochmal wiederhole/
daß die ſache moͤge einigem richter/ wer der auch waͤꝛe/ damit beyde partheyen
zu frieden/ und welcher alle beyde theil voͤllig anhoͤre/ vorgetragen und deſſen
ſpruch vernommen werden: Und geſtehe/ daß abermal mir kein genuͤgen ge-
ſchehe/ wo ich allein auf mein einſeitiges anbringen von einigem Mini-
ſterio, welches es auch waͤre/ fuͤr mich ein reſponſum erlanget haͤtte.
Wann aber ich ſo ſtets auff das anhoͤren beyder parten treibe/ wolle mein
großguͤnſt. hochgeehrt. Herr nicht gedencken/ daß in deſſelben auffrichtigkeit
einen
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