Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.Das dritte Capitel. JCh hätte auff den ersten brieff bald antworten sollen/ nachdem einiges HErr
Das dritte Capitel. JCh haͤtte auff den erſten brieff bald antworten ſollen/ nachdem einiges HErr
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Das dritte Capitel.
JCh haͤtte auff den erſten brieff bald antworten ſollen/ nachdem einiges
mein bedencken und rath in demſelben von mir verlanget worden. Jch
habe aber davor gehalten/ es ſeye eine ſolche materie/ darinnen dieſelbe
mit andern guten freunden ſich leicht ſelbs werde helffen koͤnnen. Damit a-
ber ja mit einigem wenigen meine gedancken/ dieſelbe etwa in ihrem vorſatz
zu ſtaͤrcken/ mittheilen moͤge/ beſtehen ſie darinnen/ daß 1. unmuͤglich ſeye/
ſein Chriſtenthum alſo zu fuͤhren/ daß nicht die welt eckel dran finden ſolte:
denn ihr iſt die ſache ſelbs zuwider/ ob ſie ſich wol ſolches zu bekennen ſcheuet/
und deswegen ſich ſtellet/ als faͤnde ſie nur an denen umſtaͤnden mangel: hin-
gegen wo man ſchon ſolche aͤnderte/ wuͤrde ſie doch immer wieder etwas her-
vor ſuchen. 2. Daher doͤrffen wir ihr nicht zu willen werden/ dasjenige um
ihres verlangens willen zu unterlaſſen/ was ſie gern unterlaſſen ſehe/ dafern
es etwa dinge ſind/ die bloſſer dings zu GOttes ehre/ und unſerer erbauung
noͤthig/ oder von ſolchem nutzen/ daß anderer beſorgender anſtoß demſelben
nicht gleich zu achten waͤre. Wie alſo Daniel c. 6. ſein gebet um des verboths
willen nicht unterlaſſen wolte/ ſondern lieber alle gefahr druͤber ausſtehet. 3.
Wo es aber ſolche dinge ſind/ da ſich einige an uns zu ſtoſſen vorgeben/ wel-
che nicht bloſſer dings nothwendig ſind/ noch dero unterlaſſung uns ei-
nen nachtheil an der ſeelen bringt/ vielmehr die beharrung dabey entweder
einen ſchein einer bloſſen hartnaͤckigkeit gewinnen/ oder denenjenigen/ ſo dem
guten zuwider ſind/ einige anlaß zur laͤſterung geben moͤchten/ halte ich da-
vor/ allerdings billig zu ſeyn/ daß wir aus liebe uns auch unſerer freyheit in
etwas begeben/ als welches die liebe erfordert/ und zwahr die liebe gegen
GOtt/ nach muͤglichkeit alle gelegenheit der laͤſterung ſeines nahmens abzu-
ſchneiden/ die liebe gegen den nechſten/ ihn zur ſuͤnde nicht zu veranlaſſen/ und
hingegen mit liebreichem weichen zu erbauen/ und die liebe gegen uns ſelbs/
uns nicht ohne noth/ unruhe/ nachrede und widerwillen zu verurſachen/
wie dann/ da wir die eigenliche leyden um des HErrn willen nicht zu fliehen/
oder uns derſelben zu beſchwehren haben/ hingegen diejenige leyden/ dero wir
ohne verletzung der goͤttlichen ehre und wahrheit uͤberhoben bleiben koͤnnen/
ſolchen nahmen mit recht nicht tragen. 4. Wie nun dieſe reguln zu allen zei-
ten uns verbinden/ und unter unſere gemeine Chriſten-pflichten gehoͤren/ al-
ſo ſind wir zu dieſer gegenwaͤrtigen zeit deſtomehr daran verbunden/ weil
nun die welt ſich mehr als zu andern malen an allem/ was diejenige thun/
welche ſich nicht oͤffenlich zu ihr bekennen/ aͤrgern will/ und was ſie an denen
ihrigen nicht nur duldet/ ſondern zuweilen gar lobet/ an andern auff das heff-
tigſte richtet/ ja auch bey einer perſon nicht bleibet/ ſondern es zugleich allen
uͤbrigen/ welche ſie in gleicher gemeinſchafft zu ſtehen davor haͤlt/ auffs ge-
haͤßigſte zumiſſet/ und alle daruͤber verurtheilet. Welches verhaͤngnuͤß/ ſo der
HErr
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