Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.ARTIC. IV. SECTIO XVI. exempel würde es heissen/ das wahrhafftig göttliche/ nemlich nach erforde-rung der liebe des nechsten leben/ und mit mehrerer sorgfalt auff der hut sei- nes heiles stehen müssen/ einem eingebildeten göttlichen/ nemlich einer sol- chen lebens-art/ zu dero uns GOtt nicht beruffen/ unbesonnener weise nach- setzen wollen. 2. Was das andere anlanget/ so ist freylich eine ungleiche comparation 4. Ob wol Antonii leben/ und also ob er die erstattung würcklich leisten wel-
ARTIC. IV. SECTIO XVI. exempel wuͤrde es heiſſen/ das wahrhafftig goͤttliche/ nemlich nach erforde-rung der liebe des nechſten leben/ und mit mehrerer ſorgfalt auff der hut ſei- nes heiles ſtehen muͤſſen/ einem eingebildeten goͤttlichen/ nemlich einer ſol- chen lebens-art/ zu dero uns GOtt nicht beruffen/ unbeſonnener weiſe nach- ſetzen wollen. 2. Was das andere anlanget/ ſo iſt freylich eine ungleiche comparation 4. Ob wol Antonii leben/ und alſo ob er die erſtattung wuͤrcklich leiſten wel-
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ARTIC. IV. SECTIO XVI.
exempel wuͤrde es heiſſen/ das wahrhafftig goͤttliche/ nemlich nach erforde-
rung der liebe des nechſten leben/ und mit mehrerer ſorgfalt auff der hut ſei-
nes heiles ſtehen muͤſſen/ einem eingebildeten goͤttlichen/ nemlich einer ſol-
chen lebens-art/ zu dero uns GOtt nicht beruffen/ unbeſonnener weiſe nach-
ſetzen wollen.
2. Was das andere anlanget/ ſo iſt freylich eine ungleiche comparation
zwiſchen dem verluſt des zeitlichen und einer ſeelen verluſt/ aber es ſtringi-
ret ſolches in gegenwaͤrtigem fall nicht anders/ als wo wir præſupponirten/
daß Antonio an ſolcher aͤnderung bloſſer ding ſein heil gelegen waͤre: da aber
das gegentheil gewieſen zu haben getraue/ und mehr den verluſt deſſelbigen
als befoͤrderung aus ſolchem entſchluß ſorgen muͤſte. Womit auch das drit-
te faͤllet/ daß die creditores lieber ihr recht fahren laſſen ſolten/ als Antoni-
um in ſolcher gefahr ſtecken laſſen. Dann ſolches alsdann platz haben moͤch-
te/ wo Antonii ſeele nicht anders gerettet werden koͤnte/ welches ſich aber an-
ders haͤlt. Daher auch was ſie wollen/ vielmehr aus deme/ was ſie ſich ſelbs
erklaͤhren/ abzunehmen/ als bloß dahin aus deme/ ſo uns deuchtet von ihnen
ruͤhmlicher zu ſeyn/ zu vermuthen iſt.
4. Ob wol Antonii leben/ und alſo ob er die erſtattung wuͤrcklich leiſten
werde/ ungewiß iſt/ ſo mag ſolches ſein gewiſſen nicht beſchwehren (es waͤre
dann ſache/ daß er mit ſolchen geldern unverſtaͤndig/ unbedachtſam oder lie-
derlicher weiſe umgegangen/ und ſich alſo verſtecket/ daß es aus ſeiner ſchuld
geſchehe/ daß wo er bald von GOtt weggenommen wuͤrde/ ſeine creditores
nicht bezahlet wuͤrden/ in welchem fall er ſeine ſuͤnde inniglich zu erkennen/
und GOtt und denjenigen/ welche er beleidiget/ hertzlich abzubeten hat/ als
in einer ſach/ die er anders zu beſſern nicht vermag) aber das wuͤrde ſein ge-
wiſſen beſchwehren/ wo er aus eigner willkuͤhr ſich auſſer dem ſtande ſetzen
wolte/ in dem er menſchlicher hoffnung nach ſeinen creditorn ſatisfaction
zu thun vermoͤchte. Dann ihm ligt bloſſer dings ob/ nicht ſo wohl ohnfehl-
bar ſeine glaubiger zu bezahlen/ welches durch allerhand ungluͤck ohne ſeine
ſchuld ihm unmuͤglich werden mag/ als euſſerſten fleiß anzuwenden/ daß er
ſolches zu thun vermoͤge/ und alſo/ als viel an ihm iſt/ es wircklich thue. Und
haben deswegen die creditores ſich keines fluchs zu beſorgen/ welche Antoni-
um nicht von ſeinem heil/ ſondern einer gewiſſen lebens-art/ welche dazu nicht
bloß noͤthig/ abgehalten. Daraus dann 5. zu ſehen/ daß ſolche gedancken
Antonii zwahr wohlgemeint ſeyn moͤgen/ auch eine anzeige ſeines guten ge-
muͤthes geben/ aber nicht vor einen goͤttlichen beruff/ dazu einige bewegung
des hertzens nicht eben gnug iſt/ geachtet werden moͤgen. Wie wir an dem:
beruͤhmten exempel Davids ſehen/ der zwahr auch ſich guter meinung vorge-
nommen/ dem HErren ſeinem GOtt aus danckbarkeit ein hauß zu bauen/
wel-
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