Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.Das dritte Capitel daher das geistliche des ehgatten vor seinem leiblichen bey uns den vorzughaben muß/ ja auch wir unser seits jenes mehr als dieses von ihm zu genies- sen trachten sollen. Allerdings aber ists solcher ordnung entgegen/ da man die liebe suchen will in der erfüllung seiner leiblichen und fleischlichen be- gierden/ und denselben den zaum lassen/ so keine wahre liebe ist. §. VIII. Wo also der Apostel sagt/ die da weiber haben/ daß sie seyen/ nicht
Das dritte Capitel daher das geiſtliche des ehgatten vor ſeinem leiblichen bey uns den vorzughaben muß/ ja auch wir unſer ſeits jenes mehr als dieſes von ihm zu genieſ- ſen trachten ſollen. Allerdings aber iſts ſolcher ordnung entgegen/ da man die liebe ſuchen will in der erfuͤllung ſeiner leiblichen und fleiſchlichen be- gierden/ und denſelben den zaum laſſen/ ſo keine wahre liebe iſt. §. VIII. Wo alſo der Apoſtel ſagt/ die da weiber haben/ daß ſie ſeyen/ nicht
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Das dritte Capitel
daher das geiſtliche des ehgatten vor ſeinem leiblichen bey uns den vorzug
haben muß/ ja auch wir unſer ſeits jenes mehr als dieſes von ihm zu genieſ-
ſen trachten ſollen. Allerdings aber iſts ſolcher ordnung entgegen/ da man
die liebe ſuchen will in der erfuͤllung ſeiner leiblichen und fleiſchlichen be-
gierden/ und denſelben den zaum laſſen/ ſo keine wahre liebe iſt.
§. VIII. Wo alſo der Apoſtel ſagt/ die da weiber haben/ daß ſie ſeyen/
als haͤtten ſie keine: ſo hats diejenige meinung/ daß ihr hertz an ſie nicht al-
ſo angehefftet ſeye/ daß ſie meinten/ nicht ohne ſie bleiben zu koͤnnen/ ſondern
ſie zwahr hertzlich lieben/ und deſſen was GOtt ihnen an denſelben gibet/ al-
ſo genieſſen/ daß ſie GOtt daran preiſen/ aber immer bereit ſeyn/ wo ſie Gott
ihnen entweder ſonſten entziehen/ oder ſie durch verfolgung von ihnen geriſ-
ſen wolte werden laſſen/ demſelben ſie gern zulaſſen/ oder um ſeiner wahrheit
willen ſich dero genuſſes zu begeben: alſo daß ob es wol in den verfolgungen
leichter iſt/ wo man unverheyrathet bleibe/ ſie die ehliche ſich doch auch alſo
reſolviren/ dafern der HErr dergleichen truͤbſaal uͤber ſie verhaͤngen wuͤrde/
ſich nicht anders darinn zu halten/ als ſie auch wuͤrden gethan haben/ da ſie
ledig geblieben waͤren. Welcher verſtand aus der gantzen rede des Apoſtels/
und wie er auff dieſe wort gekommen iſt/ erhellet: Jedoch leiden ſo wol die
allgemeine wort/ als ſonderlich was noch weiter nachfolget/ daß man auch
dieſen dem andern nachſetze/ ſo in einander ſtecken; ſie ſollen ſeyn als haͤtten
ſie keine/ wie diejenige welche weinen ſeyn ſoltẽ/ alsweineten ſie nicht/ die ſich
freuen als freueten ſie ſich nicht/ daß zwahr ſolche affecten bey ihnen ſeyn moͤ-
gen/ aber doch alſo/ daß das gantze hertz niemal davon eingenommen werde/
ſondern noch immer tuͤchtig ſeye/ dabey dasjenige zu thun/ was GOTT
und die liebe des nechſten ſonſten von uns erfordert: alſo auch daß ſie ih-
re weiber dermaſſen lieben/ und ſich ihrer gebrauchen/ daß ſie
deswegen ſich nichts hindern laſſen/ an demjenigen was ſie ſonſten
GOTT und dem nechſten ſchuldig ſind/ welches geſchihet/ wo man ſein hertz
voͤllig an etwas haͤngt/ und ſich demſelben bloſſerdings widmet. Alſo wie
diejenige/ die der welt brauchen/ ihro nicht auch zugleich mißbrauchen
ſollen/ das iſt/ ſie nicht zu viel und mit verſaͤumnuͤß des noͤthigen/ oder wider
GOttes ordnung und mit anhaͤngigkeit des hertzens/ gebrauchen/ ſo ſollen
auch ehegatten ſich einander gebrauchen/ aber nicht mißbrauchen/ zu viel ihr
hertz darauf zuſchlagen/ oder auch etwas der goͤttlichen ordnung entgegen an
einander begehen. Weil ja das weſen dieſer welt vergehet: Es ſeyen
alle dieſe euſſerliche dinge/ und alſo auch der genuß eines ehegehuͤlffen/ nicht
unſer hauptwerck oder auch haupt-gut/ ſo dann vergehen ſie unter der hand/
und muͤſſen wir uns alle augenblick deroſelben verluſts verſehen/ daher ſie
nicht
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