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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701.

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ARTIC. I. SECTIO XXII.
der hingegen die approbation seiner antworten von 4. Universitäten hat
erhalten/ solle er nicht besser als ein ketzer geachtet werden/ damit man nur ei-
nes solchen beschwehrlichen menschen möchte loß werden; doch wird GOtt
auch sein werck in der sache haben und schützen. Mich betrübt aber wol hertz-
lich/ wo ich sehe/ wie man sich streubet/ wo man die möglichkeit eines nicht
vollkommenen heiligen/ (als daran das anklebende fleisch noch hinderlich ist)
jedoch von der welt abgesonderten/ und von herrschenden sünden befreyten
gottseligen wandels/ mit ernst treibet: und muß ich immer sorgen/ daß solche
leute sich förchten müssen/ ob sie ihnen etwa bewust/ daß sie sich zu einem recht-
schaffenen Christenthum nicht resolviren könten/ und daher dergleichen mög-
lich zu seyn/ welches ihre schuld so viel schwehrer machte/ nicht gern zugeben
wollen. Ach der HERR erbarme sich seiner kirchen in gnaden/ und lasse
sonderlich derselben Hirten in der schuldigen treue mehr zunehmen/ hingegen
von aller miedlings-art und fleischlichen affecten/ sonderlich wider ihre brü-
der/ gereiniget werden. Was sonsten GOTT vor segen zu unsers Hn. M.
Franckens/ so bekannt ist/ Collegiis Biblicis in Leipzig gegeben/ und wie hinge-
gen eben solcher segen und besorglich einiger commilitonum neid/ ihn bey den
Hn. Professoribus in verdacht gebracht/ auch grossen lermen ohne seine schuld
erwecket/ wird bereits anderwerts her bekannt seyn. Jn der darüber ange-
stellten inquisition ist er ohne schuld befunden worden/ so mich hertzlich erfreu-
et hat/ doch traue ich nicht zu versichern/ daß er und sein christliches vorha-
ben ohne nachdrückliches hindernüß bleiben werde. Wie solches die art
unsrer zeiten ist/ die wir GOTT klagen/ und seiner hülffe warten müssen/
wann er sie schaffen wird/ daß man getrost lehren möge. 1689.

SECTIO XXII.
Von lesung der heiligen schrifft.

WAs die gethane fragen anlanget von lesung der heil. Bibel/ so wün-
sche daß dieselbe zu erst von so gelehrten/ als ungelehrten/ gelesen wer-
de ohne commentariis, sondern wie sie uns der heilige Geist vor au-
gen geleget hat/ und aus derselben nach unserer bekänntnüß auch jeder ein-
fältiger/ was zu seinem glauben und leben blosser ding nöthig ist/ fassen und
verstehen kan. Es soll aber alsdann solches lesen mit dieser ordnung und ab-
sicht geschehen: 1. Daß das neue Testament allezeit vielmehr als das alte ge-
lesen werde/ ja daß mans wol 4 oder 5 mal gegen einem einigen mal des alten/
durchzubringen habe. Jedoch ist dieses auch nicht hindan zu setzen/ sondern
wir bedörffen es auch; so wol daß wir die historie uns bekannt machen/ Got-
tes weißheit/ güte und gerechtigkeit in allem/ was von der welt her vorge-
gangen ist/ sonderlich wie er seine kirche allezeit regieret und erhalten habe/ zu

sei-

ARTIC. I. SECTIO XXII.
der hingegen die approbation ſeiner antworten von 4. Univerſitaͤten hat
erhalten/ ſolle er nicht beſſer als ein ketzer geachtet werden/ damit man nur ei-
nes ſolchen beſchwehrlichen menſchen moͤchte loß werden; doch wird GOtt
auch ſein werck in der ſache haben und ſchuͤtzen. Mich betruͤbt aber wol hertz-
lich/ wo ich ſehe/ wie man ſich ſtreubet/ wo man die moͤglichkeit eines nicht
vollkommenen heiligen/ (als daran das anklebende fleiſch noch hinderlich iſt)
jedoch von der welt abgeſonderten/ und von herrſchenden ſuͤnden befreyten
gottſeligen wandels/ mit ernſt treibet: und muß ich immer ſorgen/ daß ſolche
leute ſich foͤrchten muͤſſen/ ob ſie ihnen etwa bewuſt/ daß ſie ſich zu einem recht-
ſchaffenen Chriſtenthum nicht reſolviren koͤnten/ und daher dergleichen moͤg-
lich zu ſeyn/ welches ihre ſchuld ſo viel ſchwehrer machte/ nicht gern zugeben
wollen. Ach der HERR erbarme ſich ſeiner kirchen in gnaden/ und laſſe
ſonderlich derſelben Hirten in der ſchuldigen treue mehr zunehmen/ hingegen
von aller miedlings-art und fleiſchlichen affecten/ ſonderlich wider ihre bruͤ-
der/ gereiniget werden. Was ſonſten GOTT vor ſegen zu unſers Hn. M.
Franckens/ ſo bekannt iſt/ Collegiis Biblicis in Leipzig gegeben/ und wie hinge-
gen eben ſolcher ſegen und beſorglich einiger commilitonum neid/ ihn bey den
Hn. Profeſſoribus in verdacht gebracht/ auch groſſen lermen ohne ſeine ſchuld
erwecket/ wird bereits anderwerts her bekannt ſeyn. Jn der daruͤber ange-
ſtellten inquiſition iſt er ohne ſchuld befunden worden/ ſo mich hertzlich erfreu-
et hat/ doch traue ich nicht zu verſichern/ daß er und ſein chriſtliches vorha-
ben ohne nachdruͤckliches hindernuͤß bleiben werde. Wie ſolches die art
unſrer zeiten iſt/ die wir GOTT klagen/ und ſeiner huͤlffe warten muͤſſen/
wann er ſie ſchaffen wird/ daß man getroſt lehren moͤge. 1689.

SECTIO XXII.
Von leſung der heiligen ſchrifft.

WAs die gethane fragen anlanget von leſung der heil. Bibel/ ſo wuͤn-
ſche daß dieſelbe zu erſt von ſo gelehrten/ als ungelehrten/ geleſen wer-
de ohne commentariis, ſondern wie ſie uns der heilige Geiſt vor au-
gen geleget hat/ und aus derſelben nach unſerer bekaͤnntnuͤß auch jeder ein-
faͤltiger/ was zu ſeinem glauben und leben bloſſer ding noͤthig iſt/ faſſen und
verſtehen kan. Es ſoll aber alsdann ſolches leſen mit dieſer ordnung und ab-
ſicht geſchehen: 1. Daß das neue Teſtament allezeit vielmehr als das alte ge-
leſen werde/ ja daß mans wol 4 oder 5 mal gegen einem einigen mal des alten/
durchzubringen habe. Jedoch iſt dieſes auch nicht hindan zu ſetzen/ ſondern
wir bedoͤrffen es auch; ſo wol daß wir die hiſtorie uns bekannt machen/ Got-
tes weißheit/ guͤte und gerechtigkeit in allem/ was von der welt her vorge-
gangen iſt/ ſonderlich wie er ſeine kirche allezeit regieret und erhalten habe/ zu

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[95/0103] ARTIC. I. SECTIO XXII. der hingegen die approbation ſeiner antworten von 4. Univerſitaͤten hat erhalten/ ſolle er nicht beſſer als ein ketzer geachtet werden/ damit man nur ei- nes ſolchen beſchwehrlichen menſchen moͤchte loß werden; doch wird GOtt auch ſein werck in der ſache haben und ſchuͤtzen. Mich betruͤbt aber wol hertz- lich/ wo ich ſehe/ wie man ſich ſtreubet/ wo man die moͤglichkeit eines nicht vollkommenen heiligen/ (als daran das anklebende fleiſch noch hinderlich iſt) jedoch von der welt abgeſonderten/ und von herrſchenden ſuͤnden befreyten gottſeligen wandels/ mit ernſt treibet: und muß ich immer ſorgen/ daß ſolche leute ſich foͤrchten muͤſſen/ ob ſie ihnen etwa bewuſt/ daß ſie ſich zu einem recht- ſchaffenen Chriſtenthum nicht reſolviren koͤnten/ und daher dergleichen moͤg- lich zu ſeyn/ welches ihre ſchuld ſo viel ſchwehrer machte/ nicht gern zugeben wollen. Ach der HERR erbarme ſich ſeiner kirchen in gnaden/ und laſſe ſonderlich derſelben Hirten in der ſchuldigen treue mehr zunehmen/ hingegen von aller miedlings-art und fleiſchlichen affecten/ ſonderlich wider ihre bruͤ- der/ gereiniget werden. Was ſonſten GOTT vor ſegen zu unſers Hn. M. Franckens/ ſo bekannt iſt/ Collegiis Biblicis in Leipzig gegeben/ und wie hinge- gen eben ſolcher ſegen und beſorglich einiger commilitonum neid/ ihn bey den Hn. Profeſſoribus in verdacht gebracht/ auch groſſen lermen ohne ſeine ſchuld erwecket/ wird bereits anderwerts her bekannt ſeyn. Jn der daruͤber ange- ſtellten inquiſition iſt er ohne ſchuld befunden worden/ ſo mich hertzlich erfreu- et hat/ doch traue ich nicht zu verſichern/ daß er und ſein chriſtliches vorha- ben ohne nachdruͤckliches hindernuͤß bleiben werde. Wie ſolches die art unſrer zeiten iſt/ die wir GOTT klagen/ und ſeiner huͤlffe warten muͤſſen/ wann er ſie ſchaffen wird/ daß man getroſt lehren moͤge. 1689. SECTIO XXII. Von leſung der heiligen ſchrifft. WAs die gethane fragen anlanget von leſung der heil. Bibel/ ſo wuͤn- ſche daß dieſelbe zu erſt von ſo gelehrten/ als ungelehrten/ geleſen wer- de ohne commentariis, ſondern wie ſie uns der heilige Geiſt vor au- gen geleget hat/ und aus derſelben nach unſerer bekaͤnntnuͤß auch jeder ein- faͤltiger/ was zu ſeinem glauben und leben bloſſer ding noͤthig iſt/ faſſen und verſtehen kan. Es ſoll aber alsdann ſolches leſen mit dieſer ordnung und ab- ſicht geſchehen: 1. Daß das neue Teſtament allezeit vielmehr als das alte ge- leſen werde/ ja daß mans wol 4 oder 5 mal gegen einem einigen mal des alten/ durchzubringen habe. Jedoch iſt dieſes auch nicht hindan zu ſetzen/ ſondern wir bedoͤrffen es auch; ſo wol daß wir die hiſtorie uns bekannt machen/ Got- tes weißheit/ guͤte und gerechtigkeit in allem/ was von der welt her vorge- gangen iſt/ ſonderlich wie er ſeine kirche allezeit regieret und erhalten habe/ zu ſei-

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 2. Halle (Saale), 1701, S. 95. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken02_1701/103>, abgerufen am 25.11.2024.