Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.SECTIO XIV. set/ den rauch hast du gesehen/ aber des feuers nicht empfunden/ diewort hast du gehöret/ aber keine krafft derselben empfangen/ m. f. w. Es gehöret aber auch die gantze predigt hieher/ und was der theure lehrer von der aufferstehung Christi sagt/ mögen wir mit einerley recht von seiner geburt/ leben/ leiden und todt sagen/ daß aller deroselben krafft uns nichts nütze/ wo sie nicht in uns kömmt/ und von dem glauben so ergriffen wird/ daß sie alsdenn in uns wircke. Damit wird des glaubens würde und krafft/ da er allein das mittel unsers heils ist/ nichts entzogen/ sondern er vielmehr hö- her erhoben/ und wolte GOtt/ es würde diese materie von allen allezeit treu- licher getrieben/ so solte es besser mit unserm Christenthum stehen/ als jetzt/ da so viele Christi todt/ aufferstehung und dergleichen allein mit einem sol- chen glauben ergreiffen wollen/ der todt ist: ja der nur von einem Christo weiß/ der für uns alles gethan und gelitten habe/ nicht aber von ihm erken- nen will/ daß er auch in uns alles thun und wircken müsse/ welche beyde stücke gleichwol unzertrennlich beysammen seyn sollen. III. Von Christi Höllenfahrt. 1. JCh erkenne nicht weniger den spruch 1. Pet. 3/ 19. vor den haupt-ort von diesem articul/ so dann daß er sehr schwehr seye/ wie ich nicht läug- ne/ selbs ein und anders darinnen nicht völlig zu begreiffen. 2. Daß Christus in den feurigen pfuhl gefahren wäre/ kömmt mir nicht hart vor: sondern ist GOtt nach seiner allgegenwart allezeit in demselben/ so sehe ich nicht/ was ungereimtes seyn solte/ daß Christus als ein überwinder sich auch auff eine sonderbare majestätische art dahin begeben habe/ da ihn solche flammen nicht verletzen konten/ sondern er sich als ein herrlicher sieger den teuffeln und verdammten vorgestellet hat. 3. Daß die hölle durch die gefängnüß verstanden werde/ mag dem autori auch gern zugegeben werden/ nur daß die hölle heisse den ort der verdamm- ten/ so teuffel als menschen-seelen/ wie denn hie der unglaubigen meldung ge- schihet/ welche in die hölle gehören: und was bey Petro an unserm ort phula- ke heisset/ mag gantz wol der ort seyn/ an dem die teresis und verwahrung auch der bösen engel geschihet 2. Pet. 2/ 4. Jud. 6. 4. Will der Autor einen unterscheid unter der hölle und dem pfuhl ma- chen/ möchte er etwa darinnen bestehen/ daß in dem allgemeinen ort der hölle/ so die behältnüß der finsternüß ist/ ein sonderbares theil der Pfuhl heisse: und wäre eben nicht so gar ungereimt/ wie wir glauben/ daß unter den ver- dammten/ was dero quaal anlangt/ ein unterscheid/ und einiger pein er- schrecklicher als der andern seyn wird/ wann man auch davor hielte/ es möch- ten L
SECTIO XIV. ſet/ den rauch haſt du geſehen/ aber des feuers nicht empfunden/ diewort haſt du gehoͤret/ aber keine krafft derſelben empfangen/ m. f. w. Es gehoͤret aber auch die gantze predigt hieher/ und was der theure lehrer von der aufferſtehung Chriſti ſagt/ moͤgen wir mit einerley recht von ſeiner geburt/ leben/ leiden und todt ſagen/ daß aller deroſelben krafft uns nichts nuͤtze/ wo ſie nicht in uns koͤmmt/ und von dem glauben ſo ergriffen wird/ daß ſie alsdenn in uns wircke. Damit wird des glaubens wuͤrde und krafft/ da er allein das mittel unſers heils iſt/ nichts entzogen/ ſondern er vielmehr hoͤ- her erhoben/ und wolte GOtt/ es wuͤrde dieſe materie von allen allezeit treu- licher getrieben/ ſo ſolte es beſſer mit unſerm Chriſtenthum ſtehen/ als jetzt/ da ſo viele Chriſti todt/ aufferſtehung und dergleichen allein mit einem ſol- chen glauben ergreiffen wollen/ der todt iſt: ja der nur von einem Chriſto weiß/ der fuͤr uns alles gethan und gelitten habe/ nicht aber von ihm erken- nen will/ daß er auch in uns alles thun und wircken muͤſſe/ welche beyde ſtuͤcke gleichwol unzertrennlich beyſammen ſeyn ſollen. III. Von Chriſti Hoͤllenfahrt. 1. JCh erkenne nicht weniger den ſpruch 1. Pet. 3/ 19. vor den haupt-ort von dieſem articul/ ſo dann daß er ſehr ſchwehr ſeye/ wie ich nicht laͤug- ne/ ſelbs ein und anders darinnen nicht voͤllig zu begreiffen. 2. Daß Chriſtus in den feurigen pfuhl gefahren waͤre/ koͤmmt mir nicht hart vor: ſondern iſt GOtt nach ſeiner allgegenwart allezeit in demſelben/ ſo ſehe ich nicht/ was ungereimtes ſeyn ſolte/ daß Chriſtus als ein uͤberwinder ſich auch auff eine ſonderbare majeſtaͤtiſche art dahin begeben habe/ da ihn ſolche flammen nicht verletzen konten/ ſondern er ſich als ein herrlicher ſieger den teuffeln und verdammten vorgeſtellet hat. 3. Daß die hoͤlle durch die gefaͤngnuͤß verſtanden werde/ mag dem autori auch gern zugegeben werden/ nur daß die hoͤlle heiſſe den ort der verdamm- ten/ ſo teuffel als menſchen-ſeelen/ wie denn hie der unglaubigen meldung ge- ſchihet/ welche in die hoͤlle gehoͤren: und was bey Petro an unſerm ort φυλα- κὴ heiſſet/ mag gantz wol der ort ſeyn/ an dem die τήρησις und verwahrung auch der boͤſen engel geſchihet 2. Pet. 2/ 4. Jud. 6. 4. Will der Autor einen unterſcheid unter der hoͤlle und dem pfuhl ma- chen/ moͤchte er etwa darinnen beſtehen/ daß in dem allgemeinen ort der hoͤlle/ ſo die behaͤltnuͤß der finſternuͤß iſt/ ein ſonderbares theil der Pfuhl heiſſe: und waͤre eben nicht ſo gar ungereimt/ wie wir glauben/ daß unter den ver- dammten/ was dero quaal anlangt/ ein unterſcheid/ und einiger pein er- ſchrecklicher als der andern ſeyn wird/ wann man auch davor hielte/ es moͤch- ten L
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SECTIO XIV.
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wort haſt du gehoͤret/ aber keine krafft derſelben empfangen/ m. f. w.
Es gehoͤret aber auch die gantze predigt hieher/ und was der theure lehrer
von der aufferſtehung Chriſti ſagt/ moͤgen wir mit einerley recht von ſeiner
geburt/ leben/ leiden und todt ſagen/ daß aller deroſelben krafft uns nichts
nuͤtze/ wo ſie nicht in uns koͤmmt/ und von dem glauben ſo ergriffen wird/ daß
ſie alsdenn in uns wircke. Damit wird des glaubens wuͤrde und krafft/ da
er allein das mittel unſers heils iſt/ nichts entzogen/ ſondern er vielmehr hoͤ-
her erhoben/ und wolte GOtt/ es wuͤrde dieſe materie von allen allezeit treu-
licher getrieben/ ſo ſolte es beſſer mit unſerm Chriſtenthum ſtehen/ als jetzt/
da ſo viele Chriſti todt/ aufferſtehung und dergleichen allein mit einem ſol-
chen glauben ergreiffen wollen/ der todt iſt: ja der nur von einem Chriſto
weiß/ der fuͤr uns alles gethan und gelitten habe/ nicht aber von ihm erken-
nen will/ daß er auch in uns alles thun und wircken muͤſſe/ welche beyde ſtuͤcke
gleichwol unzertrennlich beyſammen ſeyn ſollen.
III.
Von Chriſti Hoͤllenfahrt.
1. JCh erkenne nicht weniger den ſpruch 1. Pet. 3/ 19. vor den haupt-ort
von dieſem articul/ ſo dann daß er ſehr ſchwehr ſeye/ wie ich nicht laͤug-
ne/ ſelbs ein und anders darinnen nicht voͤllig zu begreiffen.
2. Daß Chriſtus in den feurigen pfuhl gefahren waͤre/ koͤmmt mir nicht
hart vor: ſondern iſt GOtt nach ſeiner allgegenwart allezeit in demſelben/ ſo
ſehe ich nicht/ was ungereimtes ſeyn ſolte/ daß Chriſtus als ein uͤberwinder
ſich auch auff eine ſonderbare majeſtaͤtiſche art dahin begeben habe/ da ihn
ſolche flammen nicht verletzen konten/ ſondern er ſich als ein herrlicher ſieger
den teuffeln und verdammten vorgeſtellet hat.
3. Daß die hoͤlle durch die gefaͤngnuͤß verſtanden werde/ mag dem autori
auch gern zugegeben werden/ nur daß die hoͤlle heiſſe den ort der verdamm-
ten/ ſo teuffel als menſchen-ſeelen/ wie denn hie der unglaubigen meldung ge-
ſchihet/ welche in die hoͤlle gehoͤren: und was bey Petro an unſerm ort φυλα-
κὴ heiſſet/ mag gantz wol der ort ſeyn/ an dem die τήρησις und verwahrung
auch der boͤſen engel geſchihet 2. Pet. 2/ 4. Jud. 6.
4. Will der Autor einen unterſcheid unter der hoͤlle und dem pfuhl ma-
chen/ moͤchte er etwa darinnen beſtehen/ daß in dem allgemeinen ort der hoͤlle/
ſo die behaͤltnuͤß der finſternuͤß iſt/ ein ſonderbares theil der Pfuhl heiſſe:
und waͤre eben nicht ſo gar ungereimt/ wie wir glauben/ daß unter den ver-
dammten/ was dero quaal anlangt/ ein unterſcheid/ und einiger pein er-
ſchrecklicher als der andern ſeyn wird/ wann man auch davor hielte/ es moͤch-
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Zitationshilfe: | Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700, S. 81. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken01_1700/97>, abgerufen am 27.07.2024. |