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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.

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Das andere Capitel.
solche ehre nicht dem gesetz/ sondern dem Evangelio zukomme: welches ich
kürtze wegen in diese schlußrede fasse: Was das hauptwerck des amts Christi/
die vornehmste verrichtung der Apostel/ das eigentliche und nächste mittel des
glaubens/ der göttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geistes/
der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen seligkeit/ auch der
grund der absolution und Sacramenten ist/ das ist das hauptwerck noch itzo ei-
nes christlichen predigers: Nun nicht das gesetz/ sondern das Evangelium/
war das hauptwerck des amts Christi und die vornehmste verrichtung der Apostel/
ist auch noch das eigentliche und nächste mittel des glaubens/ der göttlichen gnade/
der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geistes/ der wiedergeburt/ eines heil. le-
bens und endlich der gantzen seligkeit/ auch der grund der absolution und Sa-
cramenten. So ist denn nicht das gesetz/ sondern das Evangelium das haupt-
werck noch itzo eines christlichen predigers.

Der obere satz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Christi
amt ist des unsrigen regel/ ja er führet noch sein amt durch uns/ 2. Cor. 5/ 20.
Dahero beyde in dem hauptwerck nicht können unterschieden seyn. 2. So ist
auch unser amt eine fortsetzung dessen/ was die sache selbs anlangend/ und den Apo-
steln anbefohlen worden. 3. Weil die gantze und letzte absicht desselben ist die se-
ligkeit der menschen/ so muß in denselben das hauptwerck seyn/ was diese am
nächsten angehet/ und woraus diese hauptsächlich folget. 4. Weil nächst dem
göttlichen wort die H. Sacramenten zu dem predigamt gehören/ so muß aber-
mal das hauptwerck seyn/ worauff diese sich gründen.

Der andere satz lässet sich durch alle seine stück leicht erweisen. 1. War
nicht das gesetz sondern das Evangelum das hauptwerck des amtes Christi.
Joh. 1/ 17. das gesetz ist durch Mosen gegeben/ die gnade und wahrheit
ist durch JEsum Christum worden.
Esa. 61/ 1. Er hat mich gesandt den
elenden zu predigen.
u. f. w. so ausdrücklich Luc. 4/ 18. auff Christum erkläret
wird: und zwahr mit dem wort selbs/ da es heisset/ der HErr sey gesandt zu
verkündigen das Evangelium den armen.
So heißt es von dem HErrn
Matth. 4/ 23. Luc. 8/ 1. Er predigt das Evangelium von dem Reich. Wie-
derum setzet er unter die kennzeichen/ daß er der Meßias seye. Matth. 11/ 5. Weil
den armen das Evangelium verkündigt werde. So lautet es gleichfalls
Luc. 16/ 16. von der zeit Johannis an werde das Reich GOttes durchs Evan-
gelium geprediget.
Ob also unser Heyland wol auch des gesetzes meldung ge-
than/ sonderlich dasselbe erklähret hat/ so war doch nicht dasselbige (als welches
vielmehr Mosis amt ist/) sondern das Evangelium sein hauptwerck.

2. Die Apostel belangende/ so heist ihre haupt instruction, so wol da sie
noch in dem Lande Jsrael herum gehen solten/ zu predigen das Reich GOttes/

und

Das andere Capitel.
ſolche ehre nicht dem geſetz/ ſondern dem Evangelio zukomme: welches ich
kuͤrtze wegen in dieſe ſchlußrede faſſe: Was das hauptwerck des amts Chriſti/
die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ das eigentliche und naͤchſte mittel des
glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geiſtes/
der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der
grund der abſolution und Sacramenten iſt/ das iſt das hauptwerck noch itzo ei-
nes chriſtlichen predigers: Nun nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium/
war das hauptwerck des amts Chriſti und die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/
iſt auch noch das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/
der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. le-
bens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sa-
cramenten. So iſt denn nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium das haupt-
werck noch itzo eines chriſtlichen predigers.

Der obere ſatz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Chriſti
amt iſt des unſrigen regel/ ja er fuͤhret noch ſein amt durch uns/ 2. Cor. 5/ 20.
Dahero beyde in dem hauptwerck nicht koͤnnen unterſchieden ſeyn. 2. So iſt
auch unſer amt eine fortſetzung deſſen/ was die ſache ſelbs anlangend/ uñ den Apo-
ſteln anbefohlen worden. 3. Weil die gantze und letzte abſicht deſſelben iſt die ſe-
ligkeit der menſchen/ ſo muß in denſelben das hauptwerck ſeyn/ was dieſe am
naͤchſten angehet/ und woraus dieſe hauptſaͤchlich folget. 4. Weil naͤchſt dem
goͤttlichen wort die H. Sacramenten zu dem predigamt gehoͤren/ ſo muß aber-
mal das hauptwerck ſeyn/ worauff dieſe ſich gruͤnden.

Der andere ſatz laͤſſet ſich durch alle ſeine ſtuͤck leicht erweiſen. 1. War
nicht das geſetz ſondern das Evangelum das hauptwerck des amtes Chriſti.
Joh. 1/ 17. das geſetz iſt durch Moſen gegeben/ die gnade und wahrheit
iſt durch JEſum Chriſtum worden.
Eſa. 61/ 1. Er hat mich geſandt den
elenden zu predigen.
u. f. w. ſo ausdruͤcklich Luc. 4/ 18. auff Chriſtum erklaͤret
wird: und zwahr mit dem wort ſelbs/ da es heiſſet/ der HErr ſey geſandt zu
verkuͤndigen das Evangelium den armen.
So heißt es von dem HErrn
Matth. 4/ 23. Luc. 8/ 1. Er predigt das Evangelium von dem Reich. Wie-
derum ſetzet er unter die kennzeichen/ daß er der Meßias ſeye. Matth. 11/ 5. Weil
den armen das Evangelium verkuͤndigt werde. So lautet es gleichfalls
Luc. 16/ 16. von der zeit Johannis an werde das Reich GOttes durchs Evan-
gelium geprediget.
Ob alſo unſer Heyland wol auch des geſetzes meldung ge-
than/ ſonderlich daſſelbe erklaͤhret hat/ ſo war doch nicht daſſelbige (als welches
vielmehr Moſis amt iſt/) ſondern das Evangelium ſein hauptwerck.

2. Die Apoſtel belangende/ ſo heiſt ihre haupt inſtruction, ſo wol da ſie
noch in dem Lande Jſrael herum gehen ſolten/ zu predigen das Reich GOttes/

und
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[4/0804] Das andere Capitel. ſolche ehre nicht dem geſetz/ ſondern dem Evangelio zukomme: welches ich kuͤrtze wegen in dieſe ſchlußrede faſſe: Was das hauptwerck des amts Chriſti/ die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sacramenten iſt/ das iſt das hauptwerck noch itzo ei- nes chriſtlichen predigers: Nun nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium/ war das hauptwerck des amts Chriſti und die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ iſt auch noch das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. le- bens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sa- cramenten. So iſt denn nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium das haupt- werck noch itzo eines chriſtlichen predigers. Der obere ſatz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Chriſti amt iſt des unſrigen regel/ ja er fuͤhret noch ſein amt durch uns/ 2. Cor. 5/ 20. Dahero beyde in dem hauptwerck nicht koͤnnen unterſchieden ſeyn. 2. So iſt auch unſer amt eine fortſetzung deſſen/ was die ſache ſelbs anlangend/ uñ den Apo- ſteln anbefohlen worden. 3. Weil die gantze und letzte abſicht deſſelben iſt die ſe- ligkeit der menſchen/ ſo muß in denſelben das hauptwerck ſeyn/ was dieſe am naͤchſten angehet/ und woraus dieſe hauptſaͤchlich folget. 4. Weil naͤchſt dem goͤttlichen wort die H. Sacramenten zu dem predigamt gehoͤren/ ſo muß aber- mal das hauptwerck ſeyn/ worauff dieſe ſich gruͤnden. Der andere ſatz laͤſſet ſich durch alle ſeine ſtuͤck leicht erweiſen. 1. War nicht das geſetz ſondern das Evangelum das hauptwerck des amtes Chriſti. Joh. 1/ 17. das geſetz iſt durch Moſen gegeben/ die gnade und wahrheit iſt durch JEſum Chriſtum worden. Eſa. 61/ 1. Er hat mich geſandt den elenden zu predigen. u. f. w. ſo ausdruͤcklich Luc. 4/ 18. auff Chriſtum erklaͤret wird: und zwahr mit dem wort ſelbs/ da es heiſſet/ der HErr ſey geſandt zu verkuͤndigen das Evangelium den armen. So heißt es von dem HErrn Matth. 4/ 23. Luc. 8/ 1. Er predigt das Evangelium von dem Reich. Wie- derum ſetzet er unter die kennzeichen/ daß er der Meßias ſeye. Matth. 11/ 5. Weil den armen das Evangelium verkuͤndigt werde. So lautet es gleichfalls Luc. 16/ 16. von der zeit Johannis an werde das Reich GOttes durchs Evan- gelium geprediget. Ob alſo unſer Heyland wol auch des geſetzes meldung ge- than/ ſonderlich daſſelbe erklaͤhret hat/ ſo war doch nicht daſſelbige (als welches vielmehr Moſis amt iſt/) ſondern das Evangelium ſein hauptwerck. 2. Die Apoſtel belangende/ ſo heiſt ihre haupt inſtruction, ſo wol da ſie noch in dem Lande Jſrael herum gehen ſolten/ zu predigen das Reich GOttes/ und

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700, S. 4. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken01_1700/804>, abgerufen am 22.11.2024.