Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.Das andere Capitel. solche ehre nicht dem gesetz/ sondern dem Evangelio zukomme: welches ichkürtze wegen in diese schlußrede fasse: Was das hauptwerck des amts Christi/ die vornehmste verrichtung der Apostel/ das eigentliche und nächste mittel des glaubens/ der göttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geistes/ der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen seligkeit/ auch der grund der absolution und Sacramenten ist/ das ist das hauptwerck noch itzo ei- nes christlichen predigers: Nun nicht das gesetz/ sondern das Evangelium/ war das hauptwerck des amts Christi und die vornehmste verrichtung der Apostel/ ist auch noch das eigentliche und nächste mittel des glaubens/ der göttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geistes/ der wiedergeburt/ eines heil. le- bens und endlich der gantzen seligkeit/ auch der grund der absolution und Sa- cramenten. So ist denn nicht das gesetz/ sondern das Evangelium das haupt- werck noch itzo eines christlichen predigers. Der obere satz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Christi Der andere satz lässet sich durch alle seine stück leicht erweisen. 1. War 2. Die Apostel belangende/ so heist ihre haupt instruction, so wol da sie und
Das andere Capitel. ſolche ehre nicht dem geſetz/ ſondern dem Evangelio zukomme: welches ichkuͤrtze wegen in dieſe ſchlußrede faſſe: Was das hauptwerck des amts Chriſti/ die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sacramenten iſt/ das iſt das hauptwerck noch itzo ei- nes chriſtlichen predigers: Nun nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium/ war das hauptwerck des amts Chriſti und die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ iſt auch noch das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. le- bens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sa- cramenten. So iſt denn nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium das haupt- werck noch itzo eines chriſtlichen predigers. Der obere ſatz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Chriſti Der andere ſatz laͤſſet ſich durch alle ſeine ſtuͤck leicht erweiſen. 1. War 2. Die Apoſtel belangende/ ſo heiſt ihre haupt inſtruction, ſo wol da ſie und
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Das andere Capitel.
ſolche ehre nicht dem geſetz/ ſondern dem Evangelio zukomme: welches ich
kuͤrtze wegen in dieſe ſchlußrede faſſe: Was das hauptwerck des amts Chriſti/
die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/ das eigentliche und naͤchſte mittel des
glaubens/ der goͤttlichen gnade/ der gerechtigkeit/ der gaben des Heil. Geiſtes/
der wiedergeburt/ eines heil. lebens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der
grund der abſolution und Sacramenten iſt/ das iſt das hauptwerck noch itzo ei-
nes chriſtlichen predigers: Nun nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium/
war das hauptwerck des amts Chriſti und die vornehmſte verrichtung der Apoſtel/
iſt auch noch das eigentliche und naͤchſte mittel des glaubens/ der goͤttlichen gnade/
der gerechtigkeit/ der gaben des H. Geiſtes/ der wiedergeburt/ eines heil. le-
bens und endlich der gantzen ſeligkeit/ auch der grund der abſolution und Sa-
cramenten. So iſt denn nicht das geſetz/ ſondern das Evangelium das haupt-
werck noch itzo eines chriſtlichen predigers.
Der obere ſatz wird nicht wol in zweiffel gezogen werden. Denn 1. Chriſti
amt iſt des unſrigen regel/ ja er fuͤhret noch ſein amt durch uns/ 2. Cor. 5/ 20.
Dahero beyde in dem hauptwerck nicht koͤnnen unterſchieden ſeyn. 2. So iſt
auch unſer amt eine fortſetzung deſſen/ was die ſache ſelbs anlangend/ uñ den Apo-
ſteln anbefohlen worden. 3. Weil die gantze und letzte abſicht deſſelben iſt die ſe-
ligkeit der menſchen/ ſo muß in denſelben das hauptwerck ſeyn/ was dieſe am
naͤchſten angehet/ und woraus dieſe hauptſaͤchlich folget. 4. Weil naͤchſt dem
goͤttlichen wort die H. Sacramenten zu dem predigamt gehoͤren/ ſo muß aber-
mal das hauptwerck ſeyn/ worauff dieſe ſich gruͤnden.
Der andere ſatz laͤſſet ſich durch alle ſeine ſtuͤck leicht erweiſen. 1. War
nicht das geſetz ſondern das Evangelum das hauptwerck des amtes Chriſti.
Joh. 1/ 17. das geſetz iſt durch Moſen gegeben/ die gnade und wahrheit
iſt durch JEſum Chriſtum worden. Eſa. 61/ 1. Er hat mich geſandt den
elenden zu predigen. u. f. w. ſo ausdruͤcklich Luc. 4/ 18. auff Chriſtum erklaͤret
wird: und zwahr mit dem wort ſelbs/ da es heiſſet/ der HErr ſey geſandt zu
verkuͤndigen das Evangelium den armen. So heißt es von dem HErrn
Matth. 4/ 23. Luc. 8/ 1. Er predigt das Evangelium von dem Reich. Wie-
derum ſetzet er unter die kennzeichen/ daß er der Meßias ſeye. Matth. 11/ 5. Weil
den armen das Evangelium verkuͤndigt werde. So lautet es gleichfalls
Luc. 16/ 16. von der zeit Johannis an werde das Reich GOttes durchs Evan-
gelium geprediget. Ob alſo unſer Heyland wol auch des geſetzes meldung ge-
than/ ſonderlich daſſelbe erklaͤhret hat/ ſo war doch nicht daſſelbige (als welches
vielmehr Moſis amt iſt/) ſondern das Evangelium ſein hauptwerck.
2. Die Apoſtel belangende/ ſo heiſt ihre haupt inſtruction, ſo wol da ſie
noch in dem Lande Jſrael herum gehen ſolten/ zu predigen das Reich GOttes/
und
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