Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.ARTIC. III. SECTIO XXXV. die sache allein zugesprochen wird? Wie man des orts mit einem ordinarioversehen/ und wie die leute mit ihm zu frieden seyn? Welche dinge alle zu der application nöthig wären: ich sie aber zu machen weder recht noch ursach habe. 1680. SECTIO XXXV. Was in dem fall entstehender irrungen zuthun? JCh komme so bald auff die vornehmste materie des nechsten briefes/ so sol- C c c c c 3
ARTIC. III. SECTIO XXXV. die ſache allein zugeſprochen wird? Wie man des orts mit einem ordinarioverſehen/ und wie die leute mit ihm zu frieden ſeyn? Welche dinge alle zu der application noͤthig waͤren: ich ſie aber zu machen weder recht noch urſach habe. 1680. SECTIO XXXV. Was in dem fall entſtehender irrungen zuthun? JCh komme ſo bald auff die vornehmſte materie des nechſten briefes/ ſo ſol- C c c c c 3
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ARTIC. III. SECTIO XXXV.
die ſache allein zugeſprochen wird? Wie man des orts mit einem ordinario
verſehen/ und wie die leute mit ihm zu frieden ſeyn? Welche dinge alle zu
der application noͤthig waͤren: ich ſie aber zu machen weder recht noch urſach
habe. 1680.
SECTIO XXXV.
Was in dem fall entſtehender irrungen zuthun?
JCh komme ſo bald auff die vornehmſte materie des nechſten briefes/ ſo
zugleich betruͤbt und erfreulich war/ jenes daß ich vernehmen muſte/
daß die irrungen ihres orts bey gewiſſen leuten/ deren nahmen mir noch
nicht bekant/ ſo gar daß ich noch von nicht mehrern als dreyen gehoͤret habe/
noch nicht aus dem grund gehoben/ ſo vielmehr weil noch ſeither auffs neue
unbeliebige dinge hoͤren muſte: das andere aber/ daß treue freunde/ und un-
ter denenſelben mein werther Herr/ nach vermoͤgen ſolchem in ausbruch ſte-
henden uͤbel zu begegnen befliſſen ſeyen/ und es bereits ſo weit gebracht/ daß
man ſtiller zu werden angefangen. Jch bedaure es billig/ und ſehe es an/ als
ein ſchwehres gericht/ ſo GOtt uͤber unſere kirchen verhenget/ und uns einen
harten zorn unter dem wir ligen damit zeiget/ daß ſo bald nur das gute mit
einer mehreren krafft durchzubrechen beginnet/ und alſo die hoffnung einer
nachtruͤcklichen beſſerung auffgehet/ nicht allein die offenbahre welt ſich der-
ſelben widerſetzet/ und dagegen wuͤtet/ ſondern auch der teufel/ der auff jene
weiſe der ſache nicht gnugſam zu wehren getrauet/ ſich alſo einſchleichet/ daß
er einige/ ſo auch einen guten trieb bekommen/ erſtlich auff fuͤrwitz und eckel
an der gemeinen lehr/ die man allezeit gehoͤret/ fuͤhret/ daraus man bald aus
GOttes verhaͤngnuͤß gar in eigentliche irrthume und gefahr gerathet. Da
er nun dieſes erhaͤlt/ hat er viel erhalten/ nicht nur weil diejenige/ welche
alſo in irrmeinungen gefuͤhret/ dadurch ſchon zu dem meiſten/ was ſie thun
ſolten/ untuͤchtig werden/ und in ihrer ſeelen gefahr kommen/ ſondern auch
weil dadurch die welt/ dero der gehorſam GOttes an ſich ſelbs ein eckel iſt/
aber die doch dero gottesfurcht ein anſehen zu haben uͤber die reinigkeit der
lehr ſich eines eiffers annimmet/ gelegenheit bekommt/ den fleiß der gottſe-
ligkeit zu laͤſtern/ dem ſie dergleichen irrthume zuſchreibet/ als ob ſie daraus
entſtuͤnden. Wie ich verſichern kan/ daß dieſe ſache/ die bey ihnen vorgehet/
wo ſie gantz offenbahr werden ſolte/ wie ich zugeſchehen ſorge/ dem gantzen
vorhaben die gottſeeligkeit zu befordern mehr ſchaden kan als einiges an-
deres. Man hat die ſo genante Pietiſten in Leipzig/ Erffurt/ und Halle
immer/ als waͤren ſie irriger lehre ſchuldig/ angeklaget/ aber durch GOT-
TES gnade/ ſo ſie behuͤtet/ nicht das aller geringſte deſſen gegen ſie auff-
bringen koͤnnen. Solte nun kund werden/ daß anderwertlich/ und zwahr von
ſol-
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