Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.ARTIC. II. SECTIO VII. ursach von sich selbs wiedrum hin/ und haben wirso wol dem himmlischen Va-ter/ welcher seine eigene gemeinde viel lieber hat/ als wir sie immer mehr ha- ben können/ dieses zuzutrauen/ wenn er einen abruffet/ werde er auch hinwie- derum denjenigen zeigen/ durch den der platz würdiglich und zu der kirchen be- sten ersetzet werden könne/ als auch uns zu der treue derjenigen/ welche da- bey zuthun haben/ uns zuversehen/ daß sie es an ihrem fleiß und sorgfalt nicht werden ermangeln lassen. Dazu noch kommet/ daß ein Christl. prediger/ so einer gemeinde angenehm worden/ wo ihn der HErr anderwertlich hinverse- tzet/ noch eher etwas mit rath und zuspruch/ zu besserer ersetzung seines amts beytragen kan/ als wo GOtt einen gar aus der welt abfordert. Was endlich 8. die letzte ursach betrifft/ bekenne ich/ wie zwahr selbs mit Dieses wäre also die erwegung der vor das bleiben in H. angeführter ursachen/ wel-
ARTIC. II. SECTIO VII. urſach von ſich ſelbs wiedrum hin/ uñ haben wirſo wol dem himmliſchen Va-ter/ welcher ſeine eigene gemeinde viel lieber hat/ als wir ſie immer mehr ha- ben koͤnnen/ dieſes zuzutrauen/ wenn er einen abruffet/ werde er auch hinwie- derum denjenigen zeigen/ durch den der platz wuͤrdiglich und zu der kirchen be- ſten erſetzet werden koͤnne/ als auch uns zu der treue derjenigen/ welche da- bey zuthun haben/ uns zuverſehen/ daß ſie es an ihrem fleiß und ſorgfalt nicht werden ermangeln laſſen. Dazu noch kommet/ daß ein Chriſtl. prediger/ ſo einer gemeinde angenehm worden/ wo ihn der HErr anderwertlich hinverſe- tzet/ noch eher etwas mit rath und zuſpruch/ zu beſſerer erſetzung ſeines amts beytragen kan/ als wo GOtt einen gar aus der welt abfordert. Was endlich 8. die letzte urſach betrifft/ bekenne ich/ wie zwahr ſelbs mit Dieſes waͤꝛe alſo die eꝛwegung deꝛ voꝛ das bleiben in H. angefuͤhrteꝛ uꝛſachẽ/ wel-
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ARTIC. II. SECTIO VII.
urſach von ſich ſelbs wiedrum hin/ uñ haben wirſo wol dem himmliſchen Va-
ter/ welcher ſeine eigene gemeinde viel lieber hat/ als wir ſie immer mehr ha-
ben koͤnnen/ dieſes zuzutrauen/ wenn er einen abruffet/ werde er auch hinwie-
derum denjenigen zeigen/ durch den der platz wuͤrdiglich und zu der kirchen be-
ſten erſetzet werden koͤnne/ als auch uns zu der treue derjenigen/ welche da-
bey zuthun haben/ uns zuverſehen/ daß ſie es an ihrem fleiß und ſorgfalt nicht
werden ermangeln laſſen. Dazu noch kommet/ daß ein Chriſtl. prediger/ ſo
einer gemeinde angenehm worden/ wo ihn der HErr anderwertlich hinverſe-
tzet/ noch eher etwas mit rath und zuſpruch/ zu beſſerer erſetzung ſeines amts
beytragen kan/ als wo GOtt einen gar aus der welt abfordert.
Was endlich 8. die letzte urſach betrifft/ bekenne ich/ wie zwahr ſelbs mit
beygefuͤget iſt/ daß ich ſolche von der wenigſten krafft finde. Wir ſollen uns
huͤten vor allem ſche in des boͤſen/ und mit vorſatz oder vorſichtigkeit keinem
gelegenheit geben/ ungleich von uns zu urtheilen. Solches gehet aber al-
lein diejenige dinge an/ welche in unſrer macht ſtehen/ wo wir aber den befehl
GOttes vor uns haben/ wie dergleichen art in einem wahrhafftig goͤttlich er-
kanten beruff ſtecket/ ſtehet uns nicht mehr zu/ auff anderer daruͤber ſorglich
faſſendes aͤrgerniß zuſehen/ ſondern zu thun/ was der Herr uns befohlen hat/
es ſeye dann/ daß wir ohne uͤberſchreitung des goͤttlichen befehls allein in ge-
wiſſen umſtaͤnden uns andrer ſchwachheit accommodiren koͤnnen/ um ſo viel
moͤglich derſelben anſtoß zuvermeiden oder zuverringern. Wir ſind ohne das
in allem unſern leben und amt allerley urtheil unterworffen/ dero die wenig-
ſte nach der liebe und Chriſtlichen klugheit gefaſſet werden/ ja ie eiffriger und
treuer wir uns in dem dienſt unſers Gottes bezeugen/ je ſtaͤrcker werden ſol-
che urtheil gegen uns gehen/ indeſſen gewoͤhnen wir uns billich/ nicht auff
dieſelbige/ ſondern auff unſre vorgeſchriebene regel zuſehen/ als die wir Gott
und nicht menſchen zugefallen zu unſrem zweck geſetzet haben/ und wo wir
nicht von der dienſtbarkeit/ andeꝛer urtheil zu fuͤrchten uns loßriſſen/ nimmer-
mehr GOTT rechtſchaffen dienen koͤnten. Alſo muß ſolches auch in dieſem
fall gelten/ zumalen derjenigen urtheil und aͤrgerniß/ welche ohne das boͤſe ſind
und bleiben/ allerdings niemal werth iſt/ angeſehen zuwerden/ wie unſer Hey-
land der phariſaͤer aͤrgerniß im wenigſten attendiret; was aber gute ſeelen
anlangt/ welche zwahr auch ſich eine weil an einer ſache/ die ſie nicht voͤllig
penetriren/ aͤrgern/ und man wo es ohne ungehorſam gegen GOtt geſchehen
koͤnte/ derſelben gern aus liebe ſchonen wolte/ waͤhret doch ihr aͤrgerniß nicht
lange/ ſondern man kan ihnen auff allerley weiſe daſſelbe wieder benehmen/
daß ſie den goͤttlichen willen erkennen/ und ſich damit zufrieden geben/ wie wir
gleichwol auch/ ſo viel uns moͤglich iſt/ uns dahin zubeſtreben haben.
Dieſes waͤꝛe alſo die eꝛwegung deꝛ voꝛ das bleiben in H. angefuͤhrteꝛ uꝛſachẽ/
wel-
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