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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.

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SECTIO LIV.
sihet/ daß ich auch andere/ so mit mir von göttlichen dingen nicht einerley ge-
dancken haben/ mit liebe tragen könne/ hoffe/ daß er solches auch allezeit in
der that finden werde. Dann ob ich wol dem himmlischen Vater demüthigst
danck zu sagen habe/ welcher unsrer Evangelischen kirchen die gnade gethan/
daß wir nicht allein/ so zwahr das allervornehmste ist/ sein heil. wort in der
schrifft der Propheten und Apostel haben/ aus welchem ein jeder ohne verbin-
dung an menschen selbs nach dem maaß der göttlichen gnade seinen glauben
gründen kan/ sondern daß er auch durch treue werckzeuge seiner gnade aus
solchem seinem wort solcher unsrer kirchen die glaubens-lehre so deutlich/
gründlich und einfältig hat vorstellen lassen/ dieselbe auch bißher erhalten
hat/ daß ich bezeugen kan/ biß daher in derjenigen lehr/ wel-
che unsre kirche insgemein bekennet/ nichts dergleichen gefunden zu haben/
was der göttlichen schrifft entgegen wäre/ wie ich mich von andern Parthey-
en/ so sich getrennet/ überzeuget halte/ in dero bekäntnüssen und lehre ange-
troffen zu haben. Daher ich nicht allein verpflichtet bin/ bey solcher meiner
kirchen zu bleiben/ und dem beruff des Evangelii würdiglich zu wandeln/ son-
dern auch als viel an mir ist/ den himmlischen Vater demüthigst anzuruffen/
daß er so wohl in meinem und aller anderer/ sich eusserlich zu unsrer kirchen be-
kennenden hertzen diejenige göttliche wahrheiten/ welche unsre lehr aus gött-
lichem wort in sich fasset/ lebendig und kräfftig durch seinem geist versieglen
und zu vieler frucht segnen/ als auch bey andern/ vornemlich aber in ihrem
hertzen/ das liecht gleicher wahrheit auffgehen lassen/ und wie er ein einiger
GOtt ist/ dermaleins auch in einem glauben sich allen/ die ihn suchen/ hell of-
fenbahren/ und der betrüblichen trennungen ein ende machen wolte; daß wir
uns doch erfreuen möchten der erfüllung der verheissung Zach. 14/ 7. zu
der zeit wird der HErr nur einer seyn/ und sein nahme nur einer.

So er gewiß noch nach seiner wahrheiit leisten wird. Jndessen kommet we-
der mir noch einigem menschen zu/ über anderer gewissen sich die herrschafft
zu nehmen/ und also GOtt in sein recht einzugreiffen/ sondern in demuth und
liebe zwahr bey aller gelegenheit/ die wahrheit/ dero wir uns überzeuget be-
finden/ andern/ bey welchem wir einige irrthume zu sehen glauben/ willig
vorzustellen/ ob durch unseren dienst solches liecht auch ihren seelen deutlicher
einleuchten wolle/ wo sie aber solches nicht erkennen zu können bezeugen/ sie
demjenigen in liebe und gebet zu befehlen/ der allein der lehrer der hertzen ist.
Daher ich an aller beträngnüß derjenigen/ so vor irrig gehalten werden/ und
an allem eusserlichen zwang/ welcher allezeit heuchler/ niemals aber recht-
glaubige/ machet/ ein hertzliches mißfallen habe/ und mir leid thut/ was ich
gehöret denselbigen vor diesem begegnet zu seyn/ ich mich aber zu dergleichen
niemals verstehen könte/ sondern allen eiffer der wahrheit mit liebe der men-

schen
J i 3

SECTIO LIV.
ſihet/ daß ich auch andere/ ſo mit mir von goͤttlichen dingen nicht einerley ge-
dancken haben/ mit liebe tragen koͤnne/ hoffe/ daß er ſolches auch allezeit in
der that finden werde. Dann ob ich wol dem himmliſchen Vater demuͤthigſt
danck zu ſagen habe/ welcher unſrer Evangeliſchen kirchen die gnade gethan/
daß wir nicht allein/ ſo zwahr das allervornehmſte iſt/ ſein heil. wort in der
ſchrifft der Propheten und Apoſtel haben/ aus welchem ein jeder ohne verbin-
dung an menſchen ſelbs nach dem maaß der goͤttlichen gnade ſeinen glauben
gruͤnden kan/ ſondern daß er auch durch treue werckzeuge ſeiner gnade aus
ſolchem ſeinem wort ſolcher unſrer kirchen die glaubens-lehre ſo deutlich/
gruͤndlich und einfaͤltig hat vorſtellen laſſen/ dieſelbe auch bißher erhalten
hat/ daß ich bezeugen kan/ biß daher in derjenigen lehr/ wel-
che unſre kirche insgemein bekennet/ nichts dergleichen gefunden zu haben/
was der goͤttlichen ſchrifft entgegen waͤre/ wie ich mich von andern Parthey-
en/ ſo ſich getrennet/ uͤberzeuget halte/ in dero bekaͤntnuͤſſen und lehre ange-
troffen zu haben. Daher ich nicht allein verpflichtet bin/ bey ſolcher meiner
kirchen zu bleiben/ und dem beruff des Evangelii wuͤrdiglich zu wandeln/ ſon-
dern auch als viel an mir iſt/ den himmliſchen Vater demuͤthigſt anzuruffen/
daß er ſo wohl in meinem und aller anderer/ ſich euſſerlich zu unſrer kirchen be-
kennenden hertzen diejenige goͤttliche wahrheiten/ welche unſre lehr aus goͤtt-
lichem wort in ſich faſſet/ lebendig und kraͤfftig durch ſeinem geiſt verſieglen
und zu vieler frucht ſegnen/ als auch bey andern/ vornemlich aber in ihrem
hertzen/ das liecht gleicher wahrheit auffgehen laſſen/ und wie er ein einiger
GOtt iſt/ dermaleins auch in einem glauben ſich allen/ die ihn ſuchen/ hell of-
fenbahren/ und der betruͤblichen trennungen ein ende machen wolte; daß wir
uns doch erfreuen moͤchten der erfuͤllung der verheiſſung Zach. 14/ 7. zu
der zeit wird der HErr nur einer ſeyn/ und ſein nahme nur einer.

So er gewiß noch nach ſeiner wahrheiit leiſten wird. Jndeſſen kommet we-
der mir noch einigem menſchen zu/ uͤber anderer gewiſſen ſich die herrſchafft
zu nehmen/ und alſo GOtt in ſein recht einzugreiffen/ ſondern in demuth und
liebe zwahr bey aller gelegenheit/ die wahrheit/ dero wir uns uͤberzeuget be-
finden/ andern/ bey welchem wir einige irrthume zu ſehen glauben/ willig
vorzuſtellen/ ob durch unſeren dienſt ſolches liecht auch ihren ſeelen deutlicher
einleuchten wolle/ wo ſie aber ſolches nicht erkennen zu koͤnnen bezeugen/ ſie
demjenigen in liebe und gebet zu befehlen/ der allein der lehrer der hertzen iſt.
Daher ich an aller betraͤngnuͤß derjenigen/ ſo vor irrig gehalten werden/ und
an allem euſſerlichen zwang/ welcher allezeit heuchler/ niemals aber recht-
glaubige/ machet/ ein hertzliches mißfallen habe/ und mir leid thut/ was ich
gehoͤret denſelbigen vor dieſem begegnet zu ſeyn/ ich mich aber zu dergleichen
niemals verſtehen koͤnte/ ſondern allen eiffer der wahrheit mit liebe der men-

ſchen
J i 3
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[253/0269] SECTIO LIV. ſihet/ daß ich auch andere/ ſo mit mir von goͤttlichen dingen nicht einerley ge- dancken haben/ mit liebe tragen koͤnne/ hoffe/ daß er ſolches auch allezeit in der that finden werde. Dann ob ich wol dem himmliſchen Vater demuͤthigſt danck zu ſagen habe/ welcher unſrer Evangeliſchen kirchen die gnade gethan/ daß wir nicht allein/ ſo zwahr das allervornehmſte iſt/ ſein heil. wort in der ſchrifft der Propheten und Apoſtel haben/ aus welchem ein jeder ohne verbin- dung an menſchen ſelbs nach dem maaß der goͤttlichen gnade ſeinen glauben gruͤnden kan/ ſondern daß er auch durch treue werckzeuge ſeiner gnade aus ſolchem ſeinem wort ſolcher unſrer kirchen die glaubens-lehre ſo deutlich/ gruͤndlich und einfaͤltig hat vorſtellen laſſen/ dieſelbe auch bißher erhalten hat/ daß ich bezeugen kan/ biß daher in derjenigen lehr/ wel- che unſre kirche insgemein bekennet/ nichts dergleichen gefunden zu haben/ was der goͤttlichen ſchrifft entgegen waͤre/ wie ich mich von andern Parthey- en/ ſo ſich getrennet/ uͤberzeuget halte/ in dero bekaͤntnuͤſſen und lehre ange- troffen zu haben. Daher ich nicht allein verpflichtet bin/ bey ſolcher meiner kirchen zu bleiben/ und dem beruff des Evangelii wuͤrdiglich zu wandeln/ ſon- dern auch als viel an mir iſt/ den himmliſchen Vater demuͤthigſt anzuruffen/ daß er ſo wohl in meinem und aller anderer/ ſich euſſerlich zu unſrer kirchen be- kennenden hertzen diejenige goͤttliche wahrheiten/ welche unſre lehr aus goͤtt- lichem wort in ſich faſſet/ lebendig und kraͤfftig durch ſeinem geiſt verſieglen und zu vieler frucht ſegnen/ als auch bey andern/ vornemlich aber in ihrem hertzen/ das liecht gleicher wahrheit auffgehen laſſen/ und wie er ein einiger GOtt iſt/ dermaleins auch in einem glauben ſich allen/ die ihn ſuchen/ hell of- fenbahren/ und der betruͤblichen trennungen ein ende machen wolte; daß wir uns doch erfreuen moͤchten der erfuͤllung der verheiſſung Zach. 14/ 7. zu der zeit wird der HErr nur einer ſeyn/ und ſein nahme nur einer. So er gewiß noch nach ſeiner wahrheiit leiſten wird. Jndeſſen kommet we- der mir noch einigem menſchen zu/ uͤber anderer gewiſſen ſich die herrſchafft zu nehmen/ und alſo GOtt in ſein recht einzugreiffen/ ſondern in demuth und liebe zwahr bey aller gelegenheit/ die wahrheit/ dero wir uns uͤberzeuget be- finden/ andern/ bey welchem wir einige irrthume zu ſehen glauben/ willig vorzuſtellen/ ob durch unſeren dienſt ſolches liecht auch ihren ſeelen deutlicher einleuchten wolle/ wo ſie aber ſolches nicht erkennen zu koͤnnen bezeugen/ ſie demjenigen in liebe und gebet zu befehlen/ der allein der lehrer der hertzen iſt. Daher ich an aller betraͤngnuͤß derjenigen/ ſo vor irrig gehalten werden/ und an allem euſſerlichen zwang/ welcher allezeit heuchler/ niemals aber recht- glaubige/ machet/ ein hertzliches mißfallen habe/ und mir leid thut/ was ich gehoͤret denſelbigen vor dieſem begegnet zu ſeyn/ ich mich aber zu dergleichen niemals verſtehen koͤnte/ ſondern allen eiffer der wahrheit mit liebe der men- ſchen J i 3

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700, S. 253. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken01_1700/269>, abgerufen am 22.11.2024.