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Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700.

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SECTIO LI.
verderbnüß unbefleckten wandel leuchten zu lassen/ alles sein leben stets nach
den regeln Christi zu prüffen/ und so bald etwas abgewichen/ widerum in
die ordnung zu kehren/ und nichts vor grössern schaden in der welt zu achten/
als wodurch seine seele verletzet/ oder dero wachsthum in den guten gehindert
würde: wozu eine genaue vorsichtigkeit in seinem leben und ein unabläßig ge-
bet das meiste von seiner seite zu thun vermag. Er suche sich auch stets nach vo-
rigem exempel mit andern gottseligen seelen vertraulich zu erbauen/ welches
mittel er selbst offtmal so heilsam und nützlich erfahren hat/ daher der eiffer
dazu nicht erlöschen/ noch der welt übels urtheil (dazu man auch mit unbe-
sonnen dingen selbs keine ursach geben muß.) zu viel angesehen/ sondern in der
einfalt/ so lange GOtt die gelegenheit gönnet/ diese dazu angewendet wer-
den solle. Wir haben eine kurtze zeit hier zu leben/ und also wol ursach/ was
uns ewig nutzet/ stets allem andern einig vorzuziehen: wir leben auch zu sol-
chen zeiten/ wo uns nichts dessen/ was ein feind nehmen kan/ auff lang versi-
chert ist/ und haben wir noch solche gerichte vor uns/ die erschrecklich seyn mö-
gen; daher uns am meisten angelegen seyn muß/ die schätze in die seele zu samm-
len/ welche um solche zeit uns allein bleiben/ und nicht genommen werden
können/ daher wir uns auch nicht besser als auff diese weise dazu zu bereiten
vermöchten. So sind insgesamt die geistliche güter/ die gnade GOttes/ der
innerliche seelen-friede und göttliche wirckungen in den hertzen derer/ die ihn
lieben/ an sich selbs so köstlich/ daß sie aller dahin anwendenden mühe und fleis-
ses ja wohl würdig/ und keine zeitliche güter mit denselben im geringsten zu
vergleichen sind: Warum wolten wir uns dann lassen zu schwehr werden/
um derselben willen die güter dieser welt zu verachten/ und deswegen dersel-
ben vergängliche lüste zu fliehen? Daher wirs auch nicht zu achten haben/ ob
in solchem fall welt-kinder uns spotten/ und ihr gelächter darüber treiben/
welches sonsten offt einigen schwachen zu tragen zu schwehr fallen will; a-
ber leicht werden kan/ wenn wir bedencken/ jener gespött seyn uns viel-
mehr eine ehre/ und der welt unverstand/ daß sie die bessere güter selber
nicht verstehet/ weswegen wir vielmehr mit ihrer thorheit erbarmen haben/
als uns über sie erzürnen/ oder vielweniger ihr zu gefallen den bessern weg
verlassen wollen. Der HErr zeige uns in allen stücken seinen willen/ und leh-
re uns solchen getreulich thun. 1689.

SECTIO
H h 3

SECTIO LI.
verderbnuͤß unbefleckten wandel leuchten zu laſſen/ alles ſein leben ſtets nach
den regeln Chriſti zu pruͤffen/ und ſo bald etwas abgewichen/ widerum in
die ordnung zu kehren/ und nichts vor groͤſſern ſchaden in der welt zu achten/
als wodurch ſeine ſeele verletzet/ oder dero wachsthum in den guten gehindert
wuͤrde: wozu eine genaue vorſichtigkeit in ſeinem leben und ein unablaͤßig ge-
bet das meiſte von ſeiner ſeite zu thun vermag. Er ſuche ſich auch ſtets nach vo-
rigem exempel mit andern gottſeligen ſeelen vertraulich zu erbauen/ welches
mittel er ſelbſt offtmal ſo heilſam und nuͤtzlich erfahren hat/ daher der eiffer
dazu nicht erloͤſchen/ noch der welt uͤbels urtheil (dazu man auch mit unbe-
ſonnen dingen ſelbs keine urſach geben muß.) zu viel angeſehen/ ſondern in der
einfalt/ ſo lange GOtt die gelegenheit goͤnnet/ dieſe dazu angewendet wer-
den ſolle. Wir haben eine kurtze zeit hier zu leben/ und alſo wol urſach/ was
uns ewig nutzet/ ſtets allem andern einig vorzuziehen: wir leben auch zu ſol-
chen zeiten/ wo uns nichts deſſen/ was ein feind nehmen kan/ auff lang verſi-
chert iſt/ und haben wir noch ſolche gerichte vor uns/ die erſchrecklich ſeyn moͤ-
gen; daher uns am meiſten angelegen ſeyn muß/ die ſchaͤtze in die ſeele zu ſam̃-
len/ welche um ſolche zeit uns allein bleiben/ und nicht genommen werden
koͤnnen/ daher wir uns auch nicht beſſer als auff dieſe weiſe dazu zu bereiten
vermoͤchten. So ſind insgeſamt die geiſtliche guͤter/ die gnade GOttes/ der
innerliche ſeelen-friede und goͤttliche wirckungen in den hertzen derer/ die ihn
lieben/ an ſich ſelbs ſo koͤſtlich/ daß ſie aller dahin anwendenden muͤhe und fleiſ-
ſes ja wohl wuͤrdig/ und keine zeitliche guͤter mit denſelben im geringſten zu
vergleichen ſind: Warum wolten wir uns dann laſſen zu ſchwehr werden/
um derſelben willen die guͤter dieſer welt zu verachten/ und deswegen derſel-
ben vergaͤngliche luͤſte zu fliehen? Daher wirs auch nicht zu achten haben/ ob
in ſolchem fall welt-kinder uns ſpotten/ und ihr gelaͤchter daruͤber treiben/
welches ſonſten offt einigen ſchwachen zu tragen zu ſchwehr fallen will; a-
ber leicht werden kan/ wenn wir bedencken/ jener geſpoͤtt ſeyn uns viel-
mehr eine ehre/ und der welt unverſtand/ daß ſie die beſſere guͤter ſelber
nicht verſtehet/ weswegen wir vielmehr mit ihrer thorheit erbarmen haben/
als uns uͤber ſie erzuͤrnen/ oder vielweniger ihr zu gefallen den beſſern weg
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re uns ſolchen getreulich thun. 1689.

SECTIO
H h 3
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[245/0261] SECTIO LI. verderbnuͤß unbefleckten wandel leuchten zu laſſen/ alles ſein leben ſtets nach den regeln Chriſti zu pruͤffen/ und ſo bald etwas abgewichen/ widerum in die ordnung zu kehren/ und nichts vor groͤſſern ſchaden in der welt zu achten/ als wodurch ſeine ſeele verletzet/ oder dero wachsthum in den guten gehindert wuͤrde: wozu eine genaue vorſichtigkeit in ſeinem leben und ein unablaͤßig ge- bet das meiſte von ſeiner ſeite zu thun vermag. Er ſuche ſich auch ſtets nach vo- rigem exempel mit andern gottſeligen ſeelen vertraulich zu erbauen/ welches mittel er ſelbſt offtmal ſo heilſam und nuͤtzlich erfahren hat/ daher der eiffer dazu nicht erloͤſchen/ noch der welt uͤbels urtheil (dazu man auch mit unbe- ſonnen dingen ſelbs keine urſach geben muß.) zu viel angeſehen/ ſondern in der einfalt/ ſo lange GOtt die gelegenheit goͤnnet/ dieſe dazu angewendet wer- den ſolle. Wir haben eine kurtze zeit hier zu leben/ und alſo wol urſach/ was uns ewig nutzet/ ſtets allem andern einig vorzuziehen: wir leben auch zu ſol- chen zeiten/ wo uns nichts deſſen/ was ein feind nehmen kan/ auff lang verſi- chert iſt/ und haben wir noch ſolche gerichte vor uns/ die erſchrecklich ſeyn moͤ- gen; daher uns am meiſten angelegen ſeyn muß/ die ſchaͤtze in die ſeele zu ſam̃- len/ welche um ſolche zeit uns allein bleiben/ und nicht genommen werden koͤnnen/ daher wir uns auch nicht beſſer als auff dieſe weiſe dazu zu bereiten vermoͤchten. So ſind insgeſamt die geiſtliche guͤter/ die gnade GOttes/ der innerliche ſeelen-friede und goͤttliche wirckungen in den hertzen derer/ die ihn lieben/ an ſich ſelbs ſo koͤſtlich/ daß ſie aller dahin anwendenden muͤhe und fleiſ- ſes ja wohl wuͤrdig/ und keine zeitliche guͤter mit denſelben im geringſten zu vergleichen ſind: Warum wolten wir uns dann laſſen zu ſchwehr werden/ um derſelben willen die guͤter dieſer welt zu verachten/ und deswegen derſel- ben vergaͤngliche luͤſte zu fliehen? Daher wirs auch nicht zu achten haben/ ob in ſolchem fall welt-kinder uns ſpotten/ und ihr gelaͤchter daruͤber treiben/ welches ſonſten offt einigen ſchwachen zu tragen zu ſchwehr fallen will; a- ber leicht werden kan/ wenn wir bedencken/ jener geſpoͤtt ſeyn uns viel- mehr eine ehre/ und der welt unverſtand/ daß ſie die beſſere guͤter ſelber nicht verſtehet/ weswegen wir vielmehr mit ihrer thorheit erbarmen haben/ als uns uͤber ſie erzuͤrnen/ oder vielweniger ihr zu gefallen den beſſern weg verlaſſen wollen. Der HErr zeige uns in allen ſtuͤcken ſeinen willen/ und leh- re uns ſolchen getreulich thun. 1689. SECTIO H h 3

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Theologische Bedencken. Bd. 1. Halle (Saale), 1700, S. 245. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_bedencken01_1700/261>, abgerufen am 22.11.2024.