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Spee, Friedrich von: Gewissens-Buch: Von Processen Gegen die Hexen. Bremen, 1647.

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wissen sie auff das leichtfertigste solches an zu zie-
hen: ja sagen sie: sie sein selber Hexen-geschlechts/
etc. warumb läst sich aber die Oberkeit von die-
sem vngezifer also durch die hechell ziehen?

Die vierdten seind zwar auch auß dem Pöfell/
allein sein warhaffte Hexen. * NB. Daß sie
nun allen argwohn von sich ableinen/ so schelten
sie auff die Hexerey an den allergifftigsten. Da
komtst doch endlich daß sie selber zum fewr müs-
sen tantzen/ vnnd mir dannenhero newlich ein
Brandtmeister bekandt: NB. wenn er jemand
höre so vnmässig auff die Hexerey schelten * so sey
es jhme ein gewisses indicium daß solche Per-
sohn schuldig seye. Dieses ist ein sehr vngereimte
rede/ ich wolte kühnlich sagen/ daß die allermeiste
von den Hexen Brandmeisteren selbsten mit der
Zauberey beflecket/ vnd mit jhren wüten sich nur
so klüglich durch jhre vnrichtige proceduren
auß dem spiel karten. Allein still hiermit! Vnd
daß ists daß mann daß vnkraut nicht will kennen
lehrnen. *

Die Parabell Christi vom vnkraut: so sie ein
gebott ist/ warumb wird sie nicht in acht genom-
men? Ist sie ein rathgebung/ warumb wird sie
nicht besser bedacht? NB. Eins ist hie nicht zu
vergessen: daß offt auch vnschuldige/ daß sie daß
Hexen brennen mit jhrem maul so hitzig beför-
dert/ auß grosser marter der gepeinigten noth-
wendig müssen angeben/ vnnd mit jhrem wohl
verdienten soldt bezahlet werden: da sie sich denn

selbs
* pag. 68. p. 69. p. 70.
* pag. 68. p. 69. p. 70.
* pag. 68. p. 69. p. 70.

wiſſen ſie auff das leichtfertigſte ſolches an zu zie-
hen: ja ſagen ſie: ſie ſein ſelber Hexen-geſchlechts/
ꝛc. warumb laͤſt ſich aber die Oberkeit von die-
ſem vngezifer alſo durch die hechell ziehen?

Die vierdten ſeind zwar auch auß dem Poͤfell/
allein ſein warhaffte Hexen. * NB. Daß ſie
nun allen argwohn von ſich ableinen/ ſo ſchelten
ſie auff die Hexerey an den allergifftigſten. Da
komtſt doch endlich daß ſie ſelber zum fewr muͤſ-
ſen tantzen/ vnnd mir dannenhero newlich ein
Brandtmeiſter bekandt: NB. wenn er jemand
hoͤre ſo vnmaͤſſig auff die Hexerey ſchelten * ſo ſey
es jhme ein gewiſſes indicium daß ſolche Per-
ſohn ſchuldig ſeye. Dieſes iſt ein ſehr vngereimte
rede/ ich wolte kuͤhnlich ſagen/ daß die allermeiſte
von den Hexen Brandmeiſteren ſelbſten mit der
Zauberey beflecket/ vnd mit jhren wuͤten ſich nur
ſo kluͤglich durch jhre vnrichtige proceduren
auß dem ſpiel karten. Allein ſtill hiermit! Vnd
daß iſts daß mann daß vnkraut nicht will kennen
lehrnen. *

Die Parabell Chriſti vom vnkraut: ſo ſie ein
gebott iſt/ warumb wird ſie nicht in acht genom-
men? Iſt ſie ein rathgebung/ warumb wird ſie
nicht beſſer bedacht? NB. Eins iſt hie nicht zu
vergeſſen: daß offt auch vnſchuldige/ daß ſie daß
Hexen brennen mit jhrem maul ſo hitzig befoͤr-
dert/ auß groſſer marter der gepeinigten noth-
wendig muͤſſen angeben/ vnnd mit jhrem wohl
verdienten ſoldt bezahlet werden: da ſie ſich denn

ſelbs
* pag. 68. p. 69. p. 70.
* pag. 68. p. 69. p. 70.
* pag. 68. p. 69. p. 70.
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[44/0064] wiſſen ſie auff das leichtfertigſte ſolches an zu zie- hen: ja ſagen ſie: ſie ſein ſelber Hexen-geſchlechts/ ꝛc. warumb laͤſt ſich aber die Oberkeit von die- ſem vngezifer alſo durch die hechell ziehen? Die vierdten ſeind zwar auch auß dem Poͤfell/ allein ſein warhaffte Hexen. * NB. Daß ſie nun allen argwohn von ſich ableinen/ ſo ſchelten ſie auff die Hexerey an den allergifftigſten. Da komtſt doch endlich daß ſie ſelber zum fewr muͤſ- ſen tantzen/ vnnd mir dannenhero newlich ein Brandtmeiſter bekandt: NB. wenn er jemand hoͤre ſo vnmaͤſſig auff die Hexerey ſchelten * ſo ſey es jhme ein gewiſſes indicium daß ſolche Per- ſohn ſchuldig ſeye. Dieſes iſt ein ſehr vngereimte rede/ ich wolte kuͤhnlich ſagen/ daß die allermeiſte von den Hexen Brandmeiſteren ſelbſten mit der Zauberey beflecket/ vnd mit jhren wuͤten ſich nur ſo kluͤglich durch jhre vnrichtige proceduren auß dem ſpiel karten. Allein ſtill hiermit! Vnd daß iſts daß mann daß vnkraut nicht will kennen lehrnen. * Die Parabell Chriſti vom vnkraut: ſo ſie ein gebott iſt/ warumb wird ſie nicht in acht genom- men? Iſt ſie ein rathgebung/ warumb wird ſie nicht beſſer bedacht? NB. Eins iſt hie nicht zu vergeſſen: daß offt auch vnſchuldige/ daß ſie daß Hexen brennen mit jhrem maul ſo hitzig befoͤr- dert/ auß groſſer marter der gepeinigten noth- wendig muͤſſen angeben/ vnnd mit jhrem wohl verdienten ſoldt bezahlet werden: da ſie ſich denn ſelbs * pag. 68. p. 69. p. 70. * pag. 68. p. 69. p. 70. * pag. 68. p. 69. p. 70.

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Zitationshilfe: Spee, Friedrich von: Gewissens-Buch: Von Processen Gegen die Hexen. Bremen, 1647, S. 44. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spee_cautio_1647/64>, abgerufen am 04.12.2024.