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Spee, Friedrich von: Gewissens-Buch: Von Processen Gegen die Hexen. Bremen, 1647.

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sobald vber Hexen vnd zauberey? Da tobet man/
ja nun haben wirs funden: da ruffet man/ nun
ist man zu der Brunquell des Vnglucks kommen:
Gehet etwan eine vorbey/ stehet sie bey vns still/
kommet sie ohngefehr zu vns/ * saget sie es seyn
ohngefehre händel/ da fället man flux zu (da doch
nothwendig dieses nicht nachbleibet) deutet die
wörter/ vnd meinung anderst/ vnd muß sie alsobald
nach vnserer bößheit arth/ in alle nachbarschafft
verschreyet werden. Ist also nicht wunder/ daß
inner wenig Jahren/ das jmmer wachsende ge-
schrey/ vns mit so vielen Hexen hat vberschwem-
met: bevoraus/ weil die Geistlichen sich hier auch
mit einmischen/ vnd dapffer auffgiessen/ vnd man
noch keine Magistraten von vns Teutschen ge-
funden/ welche mit jhrem eyffer diesen teufflischen
diffamationen wiederstanden weren/ davon vn-
ren in der 35. Streit-rede mit mehrerem. Andere
Nationen gehen viel behutsamer/ ist schand daß
sie vns in diesem vbertreffen: dann/ wenn bey jh-
nen etwan ein Kind oder Vieh abgehet/ das Wet-
ter einen baum schlägt/ der hagel das getreyd ver-
derbet/ die lufft vergifftet wird/ mäuß vnd hew-
schrecken daß feld verwüsten/ so messens andere
Gott vnd der Natur zu/ vnd ehe sagt man nichts
von Hexerey/ alß man habe es hand-greifflich al-
so befunden/ daß die Natur/ auß der Gelehrten
aussag/ in jhren gesetzen nicht sey gebliben.

ii. Hier ist abermahl der Pöfel/ wegen seines

ney-
* pag. 5.
A iij

ſobald vber Hexen vnd zauberey? Da tobet man/
ja nun haben wirs funden: da ruffet man/ nun
iſt man zu der Brunquell des Vnglucks kommen:
Gehet etwan eine vorbey/ ſtehet ſie bey vns ſtill/
kommet ſie ohngefehr zu vns/ * ſaget ſie es ſeyn
ohngefehre haͤndel/ da faͤllet man flux zu (da doch
nothwendig dieſes nicht nachbleibet) deutet die
woͤrter/ vñ meinung anderſt/ vnd muß ſie alſobald
nach vnſerer boͤßheit arth/ in alle nachbarſchafft
verſchreyet werden. Iſt alſo nicht wunder/ daß
inner wenig Jahren/ das jmmer wachſende ge-
ſchrey/ vns mit ſo vielen Hexen hat vberſchwem-
met: bevoraus/ weil die Geiſtlichen ſich hier auch
mit einmiſchen/ vnd dapffer auffgieſſen/ vnd man
noch keine Magiſtraten von vns Teutſchen ge-
funden/ welche mit jhrem eyffer dieſen teuffliſchen
diffamationen wiederſtanden weren/ davon vn-
ren in der 35. Streit-rede mit mehrerem. Andere
Nationen gehen viel behutſamer/ iſt ſchand daß
ſie vns in dieſem vbertreffen: dann/ wenn bey jh-
nen etwan ein Kind oder Vieh abgehet/ das Wet-
ter einen baum ſchlaͤgt/ der hagel das getreyd ver-
derbet/ die lufft vergifftet wird/ maͤuß vnd hew-
ſchrecken daß feld verwuͤſten/ ſo meſſens andere
Gott vnd der Natur zu/ vnd ehe ſagt man nichts
von Hexerey/ alß man habe es hand-greifflich al-
ſo befunden/ daß die Natur/ auß der Gelehrten
auſſag/ in jhren geſetzen nicht ſey gebliben.

ii. Hier iſt abermahl der Poͤfel/ wegen ſeines

ney-
* pag. 5.
A iij
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[5/0025] ſobald vber Hexen vnd zauberey? Da tobet man/ ja nun haben wirs funden: da ruffet man/ nun iſt man zu der Brunquell des Vnglucks kommen: Gehet etwan eine vorbey/ ſtehet ſie bey vns ſtill/ kommet ſie ohngefehr zu vns/ * ſaget ſie es ſeyn ohngefehre haͤndel/ da faͤllet man flux zu (da doch nothwendig dieſes nicht nachbleibet) deutet die woͤrter/ vñ meinung anderſt/ vnd muß ſie alſobald nach vnſerer boͤßheit arth/ in alle nachbarſchafft verſchreyet werden. Iſt alſo nicht wunder/ daß inner wenig Jahren/ das jmmer wachſende ge- ſchrey/ vns mit ſo vielen Hexen hat vberſchwem- met: bevoraus/ weil die Geiſtlichen ſich hier auch mit einmiſchen/ vnd dapffer auffgieſſen/ vnd man noch keine Magiſtraten von vns Teutſchen ge- funden/ welche mit jhrem eyffer dieſen teuffliſchen diffamationen wiederſtanden weren/ davon vn- ren in der 35. Streit-rede mit mehrerem. Andere Nationen gehen viel behutſamer/ iſt ſchand daß ſie vns in dieſem vbertreffen: dann/ wenn bey jh- nen etwan ein Kind oder Vieh abgehet/ das Wet- ter einen baum ſchlaͤgt/ der hagel das getreyd ver- derbet/ die lufft vergifftet wird/ maͤuß vnd hew- ſchrecken daß feld verwuͤſten/ ſo meſſens andere Gott vnd der Natur zu/ vnd ehe ſagt man nichts von Hexerey/ alß man habe es hand-greifflich al- ſo befunden/ daß die Natur/ auß der Gelehrten auſſag/ in jhren geſetzen nicht ſey gebliben. ii. Hier iſt abermahl der Poͤfel/ wegen ſeines ney- * pag. 5. A iij

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Zitationshilfe: Spee, Friedrich von: Gewissens-Buch: Von Processen Gegen die Hexen. Bremen, 1647, S. 5. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spee_cautio_1647/25>, abgerufen am 27.11.2024.