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Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

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Erster Theil der Erquickstunden.

Oder folgenden Teutschen Reymen:

Es war in vns Elend ohn maß/
Abr Christ: hat gendet das.

Andre Authores geben dergleichen für mit 15 Christen vnd 15 Tür-
cken/ oder 15 Juden. Die Regel dazu zufinden ist nicht schwer/ vnd diß in al-
lerhand zehlen/ zum Exempel/ der Person weren 12/ vnd allzeit der Eylfft-
solte sterben/ so mache 12 strichlein im Circkel/ vnd fahe an zu zehlen wo du
wilt/ durchstreich allzeit das Eylffte/ biß 6 außgelöscht seyn/ so wirstu folgen-
de Ordnung überkommen:

1 Schuldiger.2 Unschuldiger.
1 Schuldiger.3 Unschuldiger.
4 Schuldiger.1 Unschuldiger.

Diß köndte man im Kriegswesen gebrauchen/ wann es zum Loß käme/
damit die Vnschuldigsten erhalten würden/ Es gehet mir aber nicht übel ein/
daß der tapffere Kriegs Heldt Josephus, wie der Frantzoß meldet/ im Jüdi-
schen Krieg sich durch diß Mittel bey dem Leben erhalten/ zur zeit/ als er
mit 40 Juden/ auß forcht für dem Feind/ sich in eine Höle verkrochen/ wie
Egesippus vnd Iosephus glaub würdig berichten/ Jener im 18 Capitel sei-
nes 3 Buchs von der Zerstörung Jerusalem/ dieser aber weitläufftiger im 6
Buch deß Jüdischen Kriegs am 71 vnd 72 Capitel.

Es verhielt sich aber also: Als Iosephus auß forcht vor dem Tito Ve-
spasiano
mit 40 halßstarrigen Juden in eine Hölen sich zu verbergen stie-
ge/ vnd darinn biß sie Hungers halben/ nimmer kundten/ sich auffhielten: Da
nun sterbensnoth vorhanden war/ gab jhnen Iosephus den Rath/ sie solten
neben jhme Mannlich vnter den Feind setzen/ vnd lieber vor dem Feind Rit-
terlich/ als in der Hölen schändlich Hungers sterben: Wie aber das Jüdische
Volck allzeit halßstarrig gewest/ kondte sie Iosephus auch hie/ mit aller sei-
ner Kunst/ Weißheit vnd Geschickligkeit nicht bewegen/ vnd war jhre Mey-
nung: Es solten durchs Loß allzeit Zwen auß jhrem Mittel erwehlt werden/
welche einander nider machen vnd erstechen solten/ weiln dann Iosephi wol-
meynen vnd guter Rath durchauß bey jhnen kein statt haben kundte/ muste
er (wolte er anderst nicht am ersten von jhnen nider gemacht werden) in jhr
Gottloß beginnen einwilligen. Ordnete aber die Sach so geschicklich

an/
M
Erſter Theil der Erquickſtunden.

Oder folgenden Teutſchen Reymen:

Es war in vns Elend ohn maß/
Abr Chriſt: hat gendet das.

Andre Authores geben dergleichen fuͤr mit 15 Chriſten vnd 15 Tuͤr-
cken/ oder 15 Juden. Die Regel dazu zufinden iſt nicht ſchwer/ vnd diß in al-
lerhand zehlen/ zum Exempel/ der Perſon weren 12/ vnd allzeit der Eylfft-
ſolte ſterben/ ſo mache 12 ſtrichlein im Circkel/ vnd fahe an zu zehlen wo du
wilt/ durchſtreich allzeit das Eylffte/ biß 6 außgeloͤſcht ſeyn/ ſo wirſtu folgen-
de Ordnung uͤberkommen:

1 Schuldiger.2 Unschuldiger.
1 Schuldiger.3 Unschuldiger.
4 Schuldiger.1 Unschuldiger.

Diß koͤndte man im Kriegsweſen gebrauchen/ wann es zum Loß kaͤme/
damit die Vnſchuldigſten erhaltẽ wuͤrden/ Es gehet mir aber nicht uͤbel ein/
daß der tapffere Kriegs Heldt Joſephus, wie der Frantzoß meldet/ im Juͤdi-
ſchen Krieg ſich durch diß Mittel bey dem Leben erhalten/ zur zeit/ als er
mit 40 Juden/ auß forcht fuͤr dem Feind/ ſich in eine Hoͤle verkrochen/ wie
Egeſippus vnd Ioſephus glaub wuͤrdig berichten/ Jener im 18 Capitel ſei-
nes 3 Buchs von der Zerſtoͤrung Jeruſalem/ dieſer aber weitlaͤufftiger im 6
Buch deß Juͤdiſchen Kriegs am 71 vnd 72 Capitel.

Es verhielt ſich aber alſo: Als Ioſephus auß forcht vor dem Tito Ve-
ſpaſiano
mit 40 halßſtarrigen Juden in eine Hoͤlen ſich zu verbergen ſtie-
ge/ vnd darinn biß ſie Hungers halben/ nimmer kundten/ ſich auffhielten: Da
nun ſterbensnoth vorhanden war/ gab jhnen Ioſephus den Rath/ ſie ſolten
neben jhme Mannlich vnter den Feind ſetzen/ vnd lieber vor dem Feind Rit-
terlich/ als in der Hoͤlen ſchaͤndlich Hungers ſterben: Wie aber das Juͤdiſche
Volck allzeit halßſtarrig geweſt/ kondte ſie Ioſephus auch hie/ mit aller ſei-
ner Kunſt/ Weißheit vnd Geſchickligkeit nicht bewegen/ vnd war jhre Mey-
nung: Es ſolten durchs Loß allzeit Zwen auß jhrem Mittel erwehlt werden/
welche einander nider machen vnd erſtechen ſolten/ weiln dañ Ioſephi wol-
meynen vnd guter Rath durchauß bey jhnen kein ſtatt haben kundte/ muſte
er (wolte er anderſt nicht am erſten von jhnen nider gemacht werden) in jhr
Gottloß beginnen einwilligen. Ordnete aber die Sach ſo geſchicklich

an/
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[81/0095] Erſter Theil der Erquickſtunden. Oder folgenden Teutſchen Reymen: Es war in vns Elend ohn maß/ Abr Chriſt: hat gendet das. Andre Authores geben dergleichen fuͤr mit 15 Chriſten vnd 15 Tuͤr- cken/ oder 15 Juden. Die Regel dazu zufinden iſt nicht ſchwer/ vnd diß in al- lerhand zehlen/ zum Exempel/ der Perſon weren 12/ vnd allzeit der Eylfft- ſolte ſterben/ ſo mache 12 ſtrichlein im Circkel/ vnd fahe an zu zehlen wo du wilt/ durchſtreich allzeit das Eylffte/ biß 6 außgeloͤſcht ſeyn/ ſo wirſtu folgen- de Ordnung uͤberkommen: 1 Schuldiger. 2 Unschuldiger. 1 Schuldiger. 3 Unschuldiger. 4 Schuldiger. 1 Unschuldiger. Diß koͤndte man im Kriegsweſen gebrauchen/ wann es zum Loß kaͤme/ damit die Vnſchuldigſten erhaltẽ wuͤrden/ Es gehet mir aber nicht uͤbel ein/ daß der tapffere Kriegs Heldt Joſephus, wie der Frantzoß meldet/ im Juͤdi- ſchen Krieg ſich durch diß Mittel bey dem Leben erhalten/ zur zeit/ als er mit 40 Juden/ auß forcht fuͤr dem Feind/ ſich in eine Hoͤle verkrochen/ wie Egeſippus vnd Ioſephus glaub wuͤrdig berichten/ Jener im 18 Capitel ſei- nes 3 Buchs von der Zerſtoͤrung Jeruſalem/ dieſer aber weitlaͤufftiger im 6 Buch deß Juͤdiſchen Kriegs am 71 vnd 72 Capitel. Es verhielt ſich aber alſo: Als Ioſephus auß forcht vor dem Tito Ve- ſpaſiano mit 40 halßſtarrigen Juden in eine Hoͤlen ſich zu verbergen ſtie- ge/ vnd darinn biß ſie Hungers halben/ nimmer kundten/ ſich auffhielten: Da nun ſterbensnoth vorhanden war/ gab jhnen Ioſephus den Rath/ ſie ſolten neben jhme Mannlich vnter den Feind ſetzen/ vnd lieber vor dem Feind Rit- terlich/ als in der Hoͤlen ſchaͤndlich Hungers ſterben: Wie aber das Juͤdiſche Volck allzeit halßſtarrig geweſt/ kondte ſie Ioſephus auch hie/ mit aller ſei- ner Kunſt/ Weißheit vnd Geſchickligkeit nicht bewegen/ vnd war jhre Mey- nung: Es ſolten durchs Loß allzeit Zwen auß jhrem Mittel erwehlt werden/ welche einander nider machen vnd erſtechen ſolten/ weiln dañ Ioſephi wol- meynen vnd guter Rath durchauß bey jhnen kein ſtatt haben kundte/ muſte er (wolte er anderſt nicht am erſten von jhnen nider gemacht werden) in jhr Gottloß beginnen einwilligen. Ordnete aber die Sach ſo geſchicklich an/ M

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Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 81. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/95>, abgerufen am 28.11.2024.