Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Erster Theil der Erquickstunden. So aber B anfieng vnd nur eins zehlte/ zehlt A darauff auch eins/ so So er 3. 4. 5. oder 6 zehlte/ köndte A drauff zehlen 6. 5. 4. vnd 3. So aber B 2 schlüge/ were zu muthmassen er das spiel verstünde/ das Darauß folget/ wann 2 diß Zehlens erfahren zusamm kommen/ daß all- Die XLVI. Auff gab Wie 30 Personen (darunter 15 sterben sollen) geordnet werden möchten/ daß die 15 vnschuldigen erhalten wurden. Diese Frag ist von mancherley Authorn erörtert worden/ vnd zu fin- Ein vornemer Jüdischer Rabbi im Teutschland genant Elias Levita Eine subtile Erfindung deß Weisen Rabbi Abraham Abben Man findet in dem Buch der Thaten deß Weisen Abraham Abben sollen
Erſter Theil der Erquickſtunden. So aber B anfieng vnd nur eins zehlte/ zehlt A darauff auch eins/ ſo So er 3. 4. 5. oder 6 zehlte/ koͤndte A drauff zehlen 6. 5. 4. vnd 3. So aber B 2 ſchluͤge/ were zu muthmaſſen er das ſpiel verſtuͤnde/ das Darauß folget/ wann 2 diß Zehlens erfahren zuſam̃ kommen/ daß all- Die XLVI. Auff gab Wie 30 Perſonen (darunter 15 ſterben ſollen) geordnet werden moͤchten/ daß die 15 vnſchuldigen erhalten wůrden. Dieſe Frag iſt von mancherley Authorn eroͤrtert worden/ vnd zu fin- Ein vornemer Jüdiſcher Rabbi im Teutſchland genant Elias Levita Eine ſubtile Erfindung deß Weiſen Rabbi Abraham Abben Man findet in dem Buch der Thaten deß Weiſen Abraham Abben ſollen
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Erſter Theil der Erquickſtunden.
So aber B anfieng vnd nur eins zehlte/ zehlt A darauff auch eins/ ſo
giengs ferner wie zuvor.
So er 3. 4. 5. oder 6 zehlte/ koͤndte A drauff zehlen 6. 5. 4. vnd 3.
So aber B 2 ſchluͤge/ were zu muthmaſſen er das ſpiel verſtuͤnde/ das
kan bald erfahren werden/ wann A darauff 1 zehlet vnd B hernach 6. So
er nun auch die Zahlen 16 vnd 23 in acht nimbt/ kan A nicht gewinnen.
Darauß folget/ wann 2 diß Zehlens erfahren zuſam̃ kommen/ daß all-
zeit der Jenige gewinne/ ſo zum erſten zehlt. Hingegen hab ich erfahren/
wann Zween ſcharffe Dammenſpieler zuſam̃ kommen/ vnnd keiner nichts
ůberſihet/ der Jenige verſpielen muͤſſe ſo den erſten Zug gethan.
Die XLVI. Auff gab
Wie 30 Perſonen (darunter 15 ſterben ſollen) geordnet werden
moͤchten/ daß die 15 vnſchuldigen erhalten wůrden.
Dieſe Frag iſt von mancherley Authorn eroͤrtert worden/ vnd zu fin-
den bey Chriſtoff Rudolff/ Schultzen/ vnſerm Authore vnd andern mehr/
ich will die aͤlteſte eroͤrterung/ welche mir M. Daniel Schwenter Profeſſor
zu Altdorff zukommen laſſen/ vor die Hand nemen.
Ein vornemer Jüdiſcher Rabbi im Teutſchland genant Elias Levita
der Teutſche/ referirt zu end ſeines Buͤchleins welchs er Sepher harcabha
nennet/ folgende Hiſtori oder Fabel.
Eine ſubtile Erfindung deß Weiſen Rabbi Abraham Abben
Eſra, ſo vor 500 Jahrn gelebt.
Man findet in dem Buch der Thaten deß Weiſen Abraham Abben
Eſra: Daß er auff eine Zeit mit 15 ſeiner Schuler/ vnnd 15 leichtfertigen
Geſellen uͤber Meer gefahren/ alſo daß in allem derer 30 waren: Es geſcha-
he aber eines Tags/ daß ſich ein groſſer Sturmwind vnd Fortun erhube/
alſo daß man beſorgte das Schiff moͤchte ſcheittern vnnd zu Grund gehen.
Deßwegen der Patron deß Schiffs/ den halben Theil von 30 ins Meer zu
werffen befahl/ damit das Schiff vmb etwas leichters wuͤrde: Da ſahe der
Weiſe Abben Eſta/ daß es anders nicht ſeyn moͤchte: Antwortet deßwegen/
jhr befehlt weißlich vnnd wol: Dann viel beſſer/ es ſterbe der halbe theil/
als der gantze Hauffen: Wir wollen aber alſo darumb loſen/ die 30 Mann
ſollen
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