Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Erster Theil der Erquickstunden. Die XXXV. Auffgab. So eine Person etliche Rechenpfennig in jede Hand gleich viel ge- nommen/ vnd etliche davon wider weg leget/ zu errahten wie viel er/ noch in der einen Hand habe? Laß einen in eine Hand so viel Rechenpfennig nemen als in die ander/ Zum Exempel/ einer hab in jeder Hand 9 Pfennig/ welchs du doch nicht Eben diß kan verrichtet werden/ wann man dir vnwissent 2 Reyen strich- Die XXXVI. Auffgab. Eine Frag von einem Esel vnd Maulesel. Wir wollen hie etliche Fragen auß dem Frantzösischen Authore erör- Es
Erſter Theil der Erquickſtunden. Die XXXV. Auffgab. So eine Perſon etliche Rechenpfennig in jede Hand gleich viel ge- nommen/ vnd etliche davon wider weg leget/ zu errahten wie viel er/ noch in der einen Hand habe? Laß einen in eine Hand ſo viel Rechenpfennig nemen als in die ander/ Zum Exempel/ einer hab in jeder Hand 9 Pfennig/ welchs du doch nicht Eben diß kan verrichtet werden/ wañ man dir vnwiſſent 2 Reyen ſtrich- Die XXXVI. Auffgab. Eine Frag von einem Eſel vnd Mauleſel. Wir wollen hie etliche Fragen auß dem Frantzoͤſiſchen Authore eroͤr- Es
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Erſter Theil der Erquickſtunden.
Die XXXV. Auffgab.
So eine Perſon etliche Rechenpfennig in jede Hand gleich viel ge-
nommen/ vnd etliche davon wider weg leget/ zu errahten
wie viel er/ noch in der einen Hand habe?
Laß einen in eine Hand ſo viel Rechenpfennig nemen als in die ander/
nach ſeinem belieben. Nenne jhm etliche auß der Rechten in die Lincke zu
thun/ hernach auß der Lincken ſo viel gantz wegthun/ als er noch in der Rech-
ten hat. Letzlich laß jhn alle Rechenpfennig auß der rechten Hand weglegen/
ſo bleiben in der Lincken zweymahl ſo viel als du jhn erſtlich auß der Rechten
darein legen laſſen.
Zum Exempel/ einer hab in jeder Hand 9 Pfennig/ welchs du doch nicht
weiſt/ ſag er ſoll auß der Rechten 5 in die Lincke legen/ ſo bekommet er in die
Lincke 14/ ferner ſag/ er ſoll ſo viel Rechenpfennig auß der lincken Hand gar
weglegen/ als er noch in der Rechten habe/ das iſt 4/ vnd heiß die in der rech-
ten Hand alle weglegen/ ſo bleiben in der Lincken 2 mahl 5 das iſt 10.
Eben diß kan verrichtet werden/ wañ man dir vnwiſſent 2 Reyen ſtrich-
lein mit der Kreiden auff den Tiſch ſchreibet. Die demonſtration iſt
leicht: Dann geſetzt/ man haͤtte erſtlich auß jeder Hand 4 weggethan/ ſo we-
ren gleiche Zahlen geblieben/ nach dem dritten Sententz deß erſten Buchs
Euclidis, nun iſt dir die eine bekannt/ weil du ſie nach deinem belieben erkie-
ſet/ deßwegen iſt dir die ander auch nit verborgen/ ſo du ſie nun beede addirſt/
kommet dopelt ſo viel/ ꝛc.
Die XXXVI. Auffgab.
Eine Frag von einem Eſel vnd Mauleſel.
Wir wollen hie etliche Fragen auß dem Frantzoͤſiſchen Authore eroͤr-
tern/ von welchen er ſagt: Er wolle hier nit ſchwere vnd ſubtile Sachen auß
der Algebra oder Coß fuͤrbringen/ weiſet den Leſer/ ſo luſt zu dergleichen zu
deß Clavii Algebram, vñ zu dem Caſpar Bachet uͤber den Diophantem.
Man beſehe auch Johannem Faulhabern/ vnd Johannem Ludovicum
Remmelin/ welche es mit der Algebra ſehr weit gebracht/ daß mans mit ver-
wunderung betrachten muß: Die erſte Frag aber deß Authoris iſt alſo
beſchaffen:
Es
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