Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Vierzehender Theil der Erquickstunden. [Abbildung]
einstück/ wie 2/ 5. schneide bey 4 ein löchlein darein/ daß vn-gefähr ein Hirschkörnlein dadurch fallen könne/ die stuck ste- cke zu oberst auff die drey stück/ daß das löchlein oben her kom- me/ solches versteck mit einem stuck Kyhls/ wie bey 9/ 5 zuse- hen/ vnd vom fünfften Kyhl geschnidten ist/ vnnd dann von dem sechsten Kyhl praepatire eine gute Schreibfeder/ schnei- de das hole ab/ vnd spalts in der mitte von einander/ so wirds wie 6/ 7. Letzlich schneide vom siebenden Kihl ein stuck/ wie 3/ 5. mit ein löchlein 4. legs in das halbe Röhrlein 6/ 7. daß das löchlein 4 vntersich komme/ solchs stück 6/ 7. sampt dem stücklein 8 so darinn ligt/ muß vnten in das vntere theil der Federn gestossen werden/ daß das stuck x. 7. vor stehe/ so ist die Feder bereitet. Solche nun zu gebrauchen/ thut oben das Hütlein ab/ Die IV. Auffgab. Mit der Kreiden zu schreiben/ daß es sich nicht leichtlich abwische. Es geschiehet bißweilen daß man mit Rechenpfennigen etwas rechnen nigen
Vierzehender Theil der Erquickſtunden. [Abbildung]
einſtuͤck/ wie 2/ 5. ſchneide bey 4 ein loͤchlein darein/ daß vn-gefaͤhr ein Hirſchkoͤrnlein dadurch fallen koͤnne/ die ſtuck ſte- cke zu oberſt auff die drey ſtuͤck/ daß das loͤchlein oben her kom- me/ ſolches verſteck mit einem ſtuck Kyhls/ wie bey 9/ 5 zuſe- hen/ vnd vom fuͤnfften Kyhl geſchnidten iſt/ vnnd dann von dem ſechſten Kyhl præpatire eine gute Schreibfeder/ ſchnei- de das hole ab/ vnd ſpalts in der mitte von einander/ ſo wirds wie 6/ 7. Letzlich ſchneide vom ſiebenden Kihl ein ſtuck/ wie 3/ 5. mit ein loͤchlein 4. legs in das halbe Roͤhrlein 6/ 7. daß das loͤchlein 4 vnterſich komme/ ſolchs ſtuͤck 6/ 7. ſampt dem ſtuͤcklein 8 ſo darinn ligt/ muß vnten in das vntere theil der Federn geſtoſſen werden/ daß das ſtuck x. 7. vor ſtehe/ ſo iſt die Feder bereitet. Solche nun zu gebrauchen/ thut oben das Huͤtlein ab/ Die IV. Auffgab. Mit der Kreiden zu ſchreiben/ daß es ſich nicht leichtlich abwiſche. Es geſchiehet bißweilen daß man mit Rechenpfennigen etwas rechnen nigen
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Vierzehender Theil der Erquickſtunden.
[Abbildung]
einſtuͤck/ wie 2/ 5. ſchneide bey 4 ein loͤchlein darein/ daß vn-
gefaͤhr ein Hirſchkoͤrnlein dadurch fallen koͤnne/ die ſtuck ſte-
cke zu oberſt auff die drey ſtuͤck/ daß das loͤchlein oben her kom-
me/ ſolches verſteck mit einem ſtuck Kyhls/ wie bey 9/ 5 zuſe-
hen/ vnd vom fuͤnfften Kyhl geſchnidten iſt/ vnnd dann von
dem ſechſten Kyhl præpatire eine gute Schreibfeder/ ſchnei-
de das hole ab/ vnd ſpalts in der mitte von einander/ ſo wirds
wie 6/ 7. Letzlich ſchneide vom ſiebenden Kihl ein ſtuck/ wie
3/ 5. mit ein loͤchlein 4. legs in das halbe Roͤhrlein 6/ 7. daß
das loͤchlein 4 vnterſich komme/ ſolchs ſtuͤck 6/ 7. ſampt dem
ſtuͤcklein 8 ſo darinn ligt/ muß vnten in das vntere theil der
Federn geſtoſſen werden/ daß das ſtuck x. 7. vor ſtehe/ ſo iſt die
Feder bereitet.
Solche nun zu gebrauchen/ thut oben das Huͤtlein ab/
ſteck ſie vnten bey 7 in eine Dinten/ ſo fein ſauber/ rein vnnd
duͤnn/ nimb die Feder oben in den Mund/ ziehe den Odem an
dich/ ſo wird ſich die Feder voll Dinten ziehen/ ſetze das Huͤt-
lein oben wider fein geheb daruͤber/ ſo wird nichts außlauffen/
damit das vacuum verhuͤtet werde/ So man aber die Feder
vnten bey dem s drucket/ bekommet die Dinten an zweyen
orten Lufft/ vnd kommet ein tropffen herfuͤr/ den kanſt du ver-
ſchreiben/ vnd hernach ſo offt drucken/ ſo offt du mehr Dinten
von noͤthen. Jſt einem Studioſo oder Landmeſſer eine
ſehr nuͤtzliche Feder.
Die IV. Auffgab.
Mit der Kreiden zu ſchreiben/ daß es ſich nicht leichtlich
abwiſche.
Es geſchiehet bißweilen daß man mit Rechenpfennigen etwas rechnen
ſoll/ vnd nicht allzeit ein Tuch/ ſo dazu dienlich/ dabey hat/ ſo muß man die
Linien mit Kreiden auff dem Tiſch verzeichnen/ daß nun ſolche ſich nicht
leichtlich außleſchen/ wann man gleich mit den Haͤnden vnd Rechenpfen-
nigen
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