Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Dreyzehender Theil der Erquickstunden. rund oder auch anderst ist/ nur mit einem kleinem löchlein einer Linsen groß/dadurch mans voll Wasser füllen kan/ vnd gefüllet auch vmbgekehrt wird/ daß das Löchlein vnten/ so kan das vacuum zu vermeiden/ nichts herauß lauffen. Die XXXIV. Auffgab. Zumachen daß der rothe Wein ab/ der Weisse aber auffsteige Vor vielen andern Stücken/ ist diß ein sehr lustig Ding: Dann schen- Die XXXV. Auffgab. Den
Dreyzehender Theil der Erquickſtunden. rund oder auch anderſt iſt/ nur mit einem kleinem loͤchlein einer Linſen groß/dadurch mans voll Waſſer fuͤllen kan/ vnd gefuͤllet auch vmbgekehrt wird/ daß das Loͤchlein vnten/ ſo kan das vacuum zu vermeiden/ nichts herauß lauffen. Die XXXIV. Auffgab. Zumachen daß der rothe Wein ab/ der Weiſſe aber auffſteige Vor vielen andern Stuͤcken/ iſt diß ein ſehr luſtig Ding: Dann ſchen- Die XXXV. Auffgab. Den
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Dreyzehender Theil der Erquickſtunden.
rund oder auch anderſt iſt/ nur mit einem kleinem loͤchlein einer Linſen groß/
dadurch mans voll Waſſer fuͤllen kan/ vnd gefuͤllet auch vmbgekehrt wird/
daß das Loͤchlein vnten/ ſo kan das vacuum zu vermeiden/ nichts herauß
lauffen.
Die XXXIV. Auffgab.
Zumachen daß der rothe Wein ab/ der Weiſſe aber
auffſteige
Vor vielen andern Stuͤcken/ iſt diß ein ſehr luſtig Ding: Dann ſchen-
cke in ein gemeines Trinckglaß weiſſen Wein/ vnd in ein Glaͤßlein oben mit
einem engen Mundſtuͤck rothen Wein/ halt ſolchen Mund oben mit dem
Daumen zu/ kehrs Glaͤßlein vmb/ vnnd halts mit ſampt dem Daumen/ in
den weiſſen eingeſchenckten Wein/ wann ſolcher uͤber deß gehaltenen Glaͤß-
leins Rand ſchlaͤget/ ſo thue den Daumen hinweg/ das Glaͤßlein aber halte
alſo fort vñ fort in weiſſen Wein. So wirſtu mit Wunder ſehen/ den weiſſen
Wein uͤberſich/ vnd den Roten vnterſich ſteigen. Alſo kan mans auch mit
Waſſer vnd Wein machen/ dann das Waſſer ab/ vnd der Wein auffſteigen
wird. Von dieſem ſuche im Rivio folgende Wort fol. VI. im Tractaͤtlein
vom rechten Verſtand der Bewegung aller Coͤrperlichen Ding: Daß aber
das Waſſer vnd Wein ſo gar nahe in gleicher Schwere ſeynd/ ſich nicht
gaͤntzlich mit einander vermiſchen/ alſo daß man gemeiniglichen/ wo Waſ-
ſer vnter den Wein gemiſcht worden/ daſſelbig zu vnterſt am Boden zu fin-
den/ iſt die Vrſach/ daß der Wein eine Fettigkeit hat/ welche dem Waſſer
gleich wie das Oel/ vnnd anderer Feuchtigkeit zu wider iſt/ welchs du dabey
Augenſcheinlich ſehen vnd ſpuͤren magſt: Dann je kraͤfftiger/ edler vnd beſ-
ſer der Wein iſt/ je ſchwerlicher das Waſſer darunter vermiſchet wird/ vnd
ſo man jhn anzuͤndet/ je baß er brinnet/ daß aber in der Natur/ vnnd natuͤrli-
lichen Eygenſchafften gar mancherley verborgene Heimligkeiten ſeynd/ be-
zeuget es das Juͤdiſche Meer/ Lacus Aſphaltites genannt/ in welchem kein
lebendiger Coͤrper vntergehen mag/ aber auß was Vrſach es geſchihet/ iſt
nicht leichtlich zu erforſchen. Es were dann die uͤber groſſe dicke deß Waſ-
ſers daran ſchuldig.
Die XXXV. Auffgab.
Den
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