Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Zehender Theil der Erquickstunden. halt jhn daß die Schrifft übersich komme/ wirff jhn also gerad übersich/ daßder Hut mit der Schrifft die Düllen treffe: Weil nun die Schrifft starck mit Kreiden beschriben/ wird sich deßwegen die Schrifft an der Düllen abdrucken. Die XXXII. Auffgab. Einem ein Degen vnd Schaiden also in beede Hände zu geben/ daß er nicht einstecken könne. Gib jhme den Degen bey dem Häfft in die rechte Hand/ die Schalden Die XXXIII. Auffgab. Daß einer so nur einer Eln weit vom andern steht solchen mit eim blosen Degen nicht beschädigen könne. Wann du vnter guten Freunden bist/ sag zu einem/ du wollst ein Hosen- Die XXXIV. Auffgab. Eine Person mit gewiser condition an eine stell zu stellen/ davon er nicht kommen könne. Sag zu deinem Gesellen du wollest jhn an ein Ortstellen/ daran er sei- den
Zehender Theil der Erquickſtunden. halt jhn daß die Schrifft uͤberſich komme/ wirff jhn alſo gerad uͤberſich/ daßder Hut mit der Schrifft die Duͤllen treffe: Weil nun die Schrifft ſtarck mit Kreidẽ beſchriben/ wird ſich deßwegen die Schrifft an der Duͤllen abdruckẽ. Die XXXII. Auffgab. Einem ein Degen vnd Schaiden alſo in beede Haͤnde zu geben/ daß er nicht einſtecken koͤnne. Gib jhme den Degen bey dem Haͤfft in die rechte Hand/ die Schalden Die XXXIII. Auffgab. Daß einer ſo nur einer Eln weit vom andern ſteht ſolchen mit eim bloſen Degen nicht beſchaͤdigen koͤnne. Wann du vnter guten Freunden biſt/ ſag zu einem/ du wollſt ein Hoſen- Die XXXIV. Auffgab. Eine Perſon mit gewiſer condition an eine ſtell zu ſtellen/ davon er nicht kommen koͤnne. Sag zu deinem Geſellen du wolleſt jhn an ein Ortſtellen/ daran er ſei- den
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Zehender Theil der Erquickſtunden.
halt jhn daß die Schrifft uͤberſich komme/ wirff jhn alſo gerad uͤberſich/ daß
der Hut mit der Schrifft die Duͤllen treffe: Weil nun die Schrifft ſtarck mit
Kreidẽ beſchriben/ wird ſich deßwegen die Schrifft an der Duͤllen abdruckẽ.
Die XXXII. Auffgab.
Einem ein Degen vnd Schaiden alſo in beede Haͤnde zu geben/
daß er nicht einſtecken koͤnne.
Gib jhme den Degen bey dem Haͤfft in die rechte Hand/ die Schalden
aber bey dem Ohrband in die Lincke/ ſo wird er an ſeinem Arm/ den Degen
einzuſtecken/ die Laͤnge nicht haben.
Die XXXIII. Auffgab.
Daß einer ſo nur einer Eln weit vom andern ſteht ſolchen mit
eim bloſen Degen nicht beſchaͤdigen koͤnne.
Wann du vnter guten Freunden biſt/ ſag zu einem/ du wollſt ein Hoſen-
band vngefaͤhr einer gemeinen Eln lang auff die Erden legen/ vnd mit dem
einen Fuß auff das eine ende tretten/ er aber ſoll auff das ander ende auch mit
eim Fuß ſtehen/ einen bloſen Degen in die Hand nemen/ nach dir hawen vnd
ſtechen/ du aber wolleſt ohne ſchaden auffrecht ſtill halten/ vnd er werde dich
doch nicht beſchaͤdigen koͤnnen. Diß wird erſtlich ein groſſes anſehen haben/
vnd die Leute meynen/ du ſeyſt gefroren/ oder koͤnneſt fuͤr hawen vnd ſtechen/
hernach aber/ wirds auff ein Gelaͤchter außgehen. Lege das Hoſenband uͤber
ein Thuͤrgeſchwell in einer Stuben/ daß das eine ende in die Stuben/ das an-
der vor die Stuben hinauß raiche/ ſtehe du vor der Stuben drauſſen/ auf dem
Hoſenband/ laß den andern von jnnen drauff tretten/ mach die Thuͤr zu/ vnd
laß jhn hernach jmmer auff dich hawen vnd ſtechen.
Die XXXIV. Auffgab.
Eine Perſon mit gewiſer condition an eine ſtell zu ſtellen/
davon er nicht kommen koͤnne.
Sag zu deinem Geſellen du wolleſt jhn an ein Ortſtellen/ daran er ſei-
ne Hoſen mit einer Hand halte/ vnnd ſo lang er ſie halte/ nicht von der
ſtell kommen koͤnne. Fuͤhre jhn zu einem ſtollen an einer Banck oder Ofen/
laß jhn ſein Arm vmb den ſtollen ſchlingen/ vnd ſich bey den Hoſen ergreif-
fen/ ſag nun er ſoll hingehen wo er wolle/ allein/ die Hand ſoll er nicht von
den
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