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Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

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Neundter Theil der Erquickstunden.
[Abbildung]

Ziehe durch die Handhaben ein Band/
binde es oben zusamm/ daß es einem Ring
gleich vmb die Handhaben gehe/ durch sol-
ches Band steck ein Messer wie bey D E
zu sehen/ daß es vorne auff der Kandel griff
aufflige/ lege das Messerhefft auff das en-
de eines Tisches/ wie in D, so wird die Kan-
del/ wie zuvor der Löffel/ hangen bleiben/
vnd ist hie nicht nöthig eine newe demon-
stration
vnd Beweiß zu setzen/ dann hierzu eben vorhergehender Auffgab
demonstration auch zugebrauchen.

Die VIII. Auffgab.
Ein Eymer voll Wasser an ein Tisch mit einem Stab zu
hängen/ daß alles sich selbs erhalte.

Der Frantzösische Author bringet diese Kunst also vor: Nimb ein ge-
raden Stecken F G, wie in vorhergehender Figur zu sehen/ lege solchen oben
auff deß Eymers Rand/ daß er dem Horizont parallel sey/ darnach spreiß
einen andern Stecken/ mitten im Boden deß Eymers an/ daß er ober der
Handhaben deß Eymers den Stab F G starck halte/ vnd er mit solchem zu
rechten Winckeln stehe. Alsdann lege das Ende F vornen an einen Tisch/
so wird sich der Eymer also halten/ vnd nicht fallen können/ dann daß er nit
nach der Bleywag fallen kan/ wird verhindert von dem stecken F G, welcher
dem Horizont parallel, vnd auff den Tisch gesetzt ist. Es ist zumal wun-
derlich/ daß/ wann der Stecken F G gantz allein läge mit dem Ende E nur
den Tisch berühren/ so würde er herab fallen/ nichts desto weniger/ weil der
Eymer daran hänget/ so kan weder er oder der stecken fallen/ weil es genötigt
wird parallel zu bleiben.

Aber wer dieses stück nach deß Autoris Meynung vnd Lehr probiret/
wirds nicht finden/ es were dann/ welchs ich nicht hoffen will/ mir sein pro-
position
übel vertolmetschet worden/ dazu ist die demonstration auch nit
tüchtig; dann ob der Eymer gleich der Bleyschnur nach/ das ist/ gerad vom
Tisch auff die Erden nicht fället/ folget doch nicht/ daß er nit nach der schreg
herab fallen solte/ vnd ist eben der rechte Winckel vrsach/ daß der Eymer fal-

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Neundter Theil der Erquickſtunden.
[Abbildung]

Ziehe durch die Handhaben ein Band/
binde es oben zuſamm/ daß es einem Ring
gleich vmb die Handhaben gehe/ durch ſol-
ches Band ſteck ein Meſſer wie bey D E
zu ſehen/ daß es vorne auff der Kandel griff
aufflige/ lege das Meſſerhefft auff das en-
de eines Tiſches/ wie in D, ſo wird die Kan-
del/ wie zuvor der Loͤffel/ hangen bleiben/
vnd iſt hie nicht noͤthig eine newe demon-
ſtration
vnd Beweiß zu ſetzen/ dann hierzu eben vorhergehender Auffgab
demonſtration auch zugebrauchen.

Die VIII. Auffgab.
Ein Eymer voll Waſſer an ein Tiſch mit einem Stab zu
haͤngen/ daß alles ſich ſelbs erhalte.

Der Frantzoͤſiſche Author bringet dieſe Kunſt alſo vor: Nimb ein ge-
raden Stecken F G, wie in vorhergehender Figur zu ſehen/ lege ſolchen oben
auff deß Eymers Rand/ daß er dem Horizont parallel ſey/ darnach ſpreiß
einen andern Stecken/ mitten im Boden deß Eymers an/ daß er ober der
Handhaben deß Eymers den Stab F G ſtarck halte/ vnd er mit ſolchem zu
rechten Winckeln ſtehe. Alsdann lege das Ende F vornen an einen Tiſch/
ſo wird ſich der Eymer alſo halten/ vnd nicht fallen koͤnnen/ dann daß er nit
nach der Bleywag fallen kan/ wird verhindert von dem ſtecken F G, welcher
dem Horizont parallel, vnd auff den Tiſch geſetzt iſt. Es iſt zumal wun-
derlich/ daß/ wann der Stecken F G gantz allein laͤge mit dem Ende E nur
den Tiſch beruͤhren/ ſo wuͤrde er herab fallen/ nichts deſto weniger/ weil der
Eymer daran haͤnget/ ſo kan weder er oder der ſtecken fallen/ weil es genoͤtigt
wird parallel zu bleiben.

Aber wer dieſes ſtuͤck nach deß Autoris Meynung vnd Lehr probiret/
wirds nicht finden/ es were dann/ welchs ich nicht hoffen will/ mir ſein pro-
poſition
uͤbel vertolmetſchet worden/ dazu iſt die demonſtration auch nit
tuͤchtig; dann ob der Eymer gleich der Bleyſchnur nach/ das iſt/ gerad vom
Tiſch auff die Erden nicht faͤllet/ folget doch nicht/ daß er nit nach der ſchreg
herab fallen ſolte/ vnd iſt eben der rechte Winckel vrſach/ daß der Eymer fal-

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[366/0380] Neundter Theil der Erquickſtunden. [Abbildung] Ziehe durch die Handhaben ein Band/ binde es oben zuſamm/ daß es einem Ring gleich vmb die Handhaben gehe/ durch ſol- ches Band ſteck ein Meſſer wie bey D E zu ſehen/ daß es vorne auff der Kandel griff aufflige/ lege das Meſſerhefft auff das en- de eines Tiſches/ wie in D, ſo wird die Kan- del/ wie zuvor der Loͤffel/ hangen bleiben/ vnd iſt hie nicht noͤthig eine newe demon- ſtration vnd Beweiß zu ſetzen/ dann hierzu eben vorhergehender Auffgab demonſtration auch zugebrauchen. Die VIII. Auffgab. Ein Eymer voll Waſſer an ein Tiſch mit einem Stab zu haͤngen/ daß alles ſich ſelbs erhalte. Der Frantzoͤſiſche Author bringet dieſe Kunſt alſo vor: Nimb ein ge- raden Stecken F G, wie in vorhergehender Figur zu ſehen/ lege ſolchen oben auff deß Eymers Rand/ daß er dem Horizont parallel ſey/ darnach ſpreiß einen andern Stecken/ mitten im Boden deß Eymers an/ daß er ober der Handhaben deß Eymers den Stab F G ſtarck halte/ vnd er mit ſolchem zu rechten Winckeln ſtehe. Alsdann lege das Ende F vornen an einen Tiſch/ ſo wird ſich der Eymer alſo halten/ vnd nicht fallen koͤnnen/ dann daß er nit nach der Bleywag fallen kan/ wird verhindert von dem ſtecken F G, welcher dem Horizont parallel, vnd auff den Tiſch geſetzt iſt. Es iſt zumal wun- derlich/ daß/ wann der Stecken F G gantz allein laͤge mit dem Ende E nur den Tiſch beruͤhren/ ſo wuͤrde er herab fallen/ nichts deſto weniger/ weil der Eymer daran haͤnget/ ſo kan weder er oder der ſtecken fallen/ weil es genoͤtigt wird parallel zu bleiben. Aber wer dieſes ſtuͤck nach deß Autoris Meynung vnd Lehr probiret/ wirds nicht finden/ es were dann/ welchs ich nicht hoffen will/ mir ſein pro- poſition uͤbel vertolmetſchet worden/ dazu iſt die demonſtration auch nit tuͤchtig; dann ob der Eymer gleich der Bleyſchnur nach/ das iſt/ gerad vom Tiſch auff die Erden nicht faͤllet/ folget doch nicht/ daß er nit nach der ſchreg herab fallen ſolte/ vnd iſt eben der rechte Winckel vrſach/ daß der Eymer fal- len

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Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 366. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/380>, abgerufen am 20.11.2024.