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Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

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Neundter Theil der Erquickstunden.
Zu machen daß sich drey Messer auff einer Nadelspitzen her-
umb trehen/ auß dem
Authore.

Diß ist auch bey den Kindern gemein/ dann sie stecken drey Messer an
einander in der Form einer Waag/ wie auß der Figur A zu sehen/ darauß

[Abbildung]
dann folgt/ daß es Messer seyn müs-
sen/ mit zertheilten Schalen/ sonst
köndte man sie nicht ineinander ste-
cken. So sie nun in einander ge-
steckt/ nemen sie eine Nadel in die
Hand/ vnd setzen die Messer dar-
auff/ wie abermal auß der Figur A
zu sehen/ so können die Messer auff der Nadelspitzen vmbgetrehet werden.
Vnd ist die vrsach/ daß nach gewisser betrachtung die Nadel das öder Mes-
ser in centro gravitatis, vnd deßwegen auch in aequilibrio beruhet/ so
können sie nicht leichtlich abfallen/ man gieng dann gar zu grob mit vmb/
daß sie zum fallen genötiget würden.

Die V. Auffgab.
Zu machen daß ein Höltzlein darinn 2 Messer über zwerch stecken/
auff dem Finger mit seinen vntern theil ruhe/ daß es nit abfalle.

Nimb ein Höltzlein eines Fingers lang/ vngefehr eines halben Fingers
dick/ stecke zu öberst auff beyden seiten mit den zweyen spitzen die Messer also
darein/ daß sie beede mit dem Höltzlein scharffe Winckel machen/ wie in vor-
gehender Figur bey B zu sehen. Strecke einen Finger auß lege das Höltz-
lein vnten darauff/ so werden die beyde Messer vnd Höltzlein also auff dem
Finger schweben/ vnd nicht abfallen/ so sie aber nicht im Gewicht bleiben
wolten/ weren entweder die Messer vnten zu weit von einander/ die man
dann kündte rucken/ oder das Höltzlein were zu lang oder kurtz/ welchs leicht-
lich mag geendert werden. Die vrsach/ warumb die 3 stück also schwebend
ligend bleiben/ ist: wir haben in der ersten Auffgab dieses Theils gesagt/ es
gebe bißweilen so vnformlicht corpora, daß jhr centrum der schweren/ offt
ausser derselbigen falle/ diß geschicht hie auch: Dann gesetzt/ die zwey Messer
weren vornen bey der spitzen zusamm geniedet oder gelötet/ in einem spitzigen
Winckel/ vnd für ein einiges corpus gehalten/ so wird dessen centrum gra-

vitatis
Neundter Theil der Erquickſtunden.
Zu machen daß ſich drey Meſſer auff einer Nadelſpitzen her-
umb trehen/ auß dem
Authore.

Diß iſt auch bey den Kindern gemein/ dann ſie ſtecken drey Meſſer an
einander in der Form einer Waag/ wie auß der Figur A zu ſehen/ darauß

[Abbildung]
dañ folgt/ daß es Meſſer ſeyn muͤſ-
ſen/ mit zertheilten Schalen/ ſonſt
koͤndte man ſie nicht ineinander ſte-
cken. So ſie nun in einander ge-
ſteckt/ nemen ſie eine Nadel in die
Hand/ vnd ſetzen die Meſſer dar-
auff/ wie abermal auß der Figur A
zu ſehen/ ſo koͤnnen die Meſſer auff der Nadelſpitzen vmbgetrehet werden.
Vnd iſt die vrſach/ daß nach gewiſſer betrachtung die Nadel das oͤder Meſ-
ſer in centro gravitatis, vnd deßwegen auch in æquilibrio beruhet/ ſo
koͤnnen ſie nicht leichtlich abfallen/ man gieng dann gar zu grob mit vmb/
daß ſie zum fallen genoͤtiget wuͤrden.

Die V. Auffgab.
Zu machen daß ein Hoͤltzlein darinn 2 Meſſer uͤber zwerch ſtecken/
auff dem Finger mit ſeinẽ vntern theil ruhe/ daß es nit abfalle.

Nimb ein Hoͤltzlein eines Fingers lang/ vngefehr eines halben Fingers
dick/ ſtecke zu oͤberſt auff beyden ſeiten mit den zweyen ſpitzen die Meſſer alſo
darein/ daß ſie beede mit dem Hoͤltzlein ſcharffe Winckel machen/ wie in vor-
gehender Figur bey B zu ſehen. Strecke einen Finger auß lege das Hoͤltz-
lein vnten darauff/ ſo werden die beyde Meſſer vnd Hoͤltzlein alſo auff dem
Finger ſchweben/ vnd nicht abfallen/ ſo ſie aber nicht im Gewicht bleiben
wolten/ weren entweder die Meſſer vnten zu weit von einander/ die man
dann kuͤndte rucken/ oder das Hoͤltzlein were zu lang oder kurtz/ welchs leicht-
lich mag geendert werden. Die vrſach/ warumb die 3 ſtuͤck alſo ſchwebend
ligend bleiben/ iſt: wir haben in der erſten Auffgab dieſes Theils geſagt/ es
gebe bißweilen ſo vnformlicht corpora, daß jhr centrum der ſchweren/ offt
auſſer derſelbigen falle/ diß geſchicht hie auch: Dann geſetzt/ die zwey Meſſer
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Winckel/ vnd fuͤr ein einiges corpus gehalten/ ſo wird deſſen centrum gra-

vitatis
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[364/0378] Neundter Theil der Erquickſtunden. Zu machen daß ſich drey Meſſer auff einer Nadelſpitzen her- umb trehen/ auß dem Authore. Diß iſt auch bey den Kindern gemein/ dann ſie ſtecken drey Meſſer an einander in der Form einer Waag/ wie auß der Figur A zu ſehen/ darauß [Abbildung] dañ folgt/ daß es Meſſer ſeyn muͤſ- ſen/ mit zertheilten Schalen/ ſonſt koͤndte man ſie nicht ineinander ſte- cken. So ſie nun in einander ge- ſteckt/ nemen ſie eine Nadel in die Hand/ vnd ſetzen die Meſſer dar- auff/ wie abermal auß der Figur A zu ſehen/ ſo koͤnnen die Meſſer auff der Nadelſpitzen vmbgetrehet werden. Vnd iſt die vrſach/ daß nach gewiſſer betrachtung die Nadel das oͤder Meſ- ſer in centro gravitatis, vnd deßwegen auch in æquilibrio beruhet/ ſo koͤnnen ſie nicht leichtlich abfallen/ man gieng dann gar zu grob mit vmb/ daß ſie zum fallen genoͤtiget wuͤrden. Die V. Auffgab. Zu machen daß ein Hoͤltzlein darinn 2 Meſſer uͤber zwerch ſtecken/ auff dem Finger mit ſeinẽ vntern theil ruhe/ daß es nit abfalle. Nimb ein Hoͤltzlein eines Fingers lang/ vngefehr eines halben Fingers dick/ ſtecke zu oͤberſt auff beyden ſeiten mit den zweyen ſpitzen die Meſſer alſo darein/ daß ſie beede mit dem Hoͤltzlein ſcharffe Winckel machen/ wie in vor- gehender Figur bey B zu ſehen. Strecke einen Finger auß lege das Hoͤltz- lein vnten darauff/ ſo werden die beyde Meſſer vnd Hoͤltzlein alſo auff dem Finger ſchweben/ vnd nicht abfallen/ ſo ſie aber nicht im Gewicht bleiben wolten/ weren entweder die Meſſer vnten zu weit von einander/ die man dann kuͤndte rucken/ oder das Hoͤltzlein were zu lang oder kurtz/ welchs leicht- lich mag geendert werden. Die vrſach/ warumb die 3 ſtuͤck alſo ſchwebend ligend bleiben/ iſt: wir haben in der erſten Auffgab dieſes Theils geſagt/ es gebe bißweilen ſo vnformlicht corpora, daß jhr centrum der ſchweren/ offt auſſer derſelbigen falle/ diß geſchicht hie auch: Dann geſetzt/ die zwey Meſſer weren vornen bey der ſpitzen zuſam̃ geniedet oder geloͤtet/ in einem ſpitzigen Winckel/ vnd fuͤr ein einiges corpus gehalten/ ſo wird deſſen centrum gra- vitatis

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Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 364. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/378>, abgerufen am 22.12.2024.