Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Siebender Theil der Erquickstunden. tags Rechnungen; Jnsonderheit Johannes Stadius, in seinen Tabulis Ber-gensibus, vnd der wolverdiente fleissige Theologus Henricus Bünting in seiner hochlöblichen Chronologia mit grossem fleiß vnd arbeit gnugsam er- wiesen haben/ vnd bleibt dabey auß vorgesetztem Fundament/ daß der rechte gewisse Tag deß Leidens vnd Sterbens vnsers Heylands/ ist nach der Rö- mer Calender/ der dritte tag Aprilis. Wie auch die Wele vnd die Menschen/ nit im Martio, sondern im April/ sind von Gott geschaffen worden. Vnd ist derwegen alle Weißheit/ die vnwissende Leute/ den 25 Tag Martii zu- geben/ davon wir/ wegen geliebter kürtze/ nichts ferners schreiben wollen/ ei- ne grundlose Alberkeit. Gleich wie der HErr Christus/ auff der H. drey Kö- nig tag soll getaufft seyn/ vnd darnach 40 Tag vnd Nacht/ in der Wüsten ge- wesen: Endlich zu Johanni dem Tauffer wider kommen/ vnd den Phari- seern vnd seinen Jüngern gezeiget seyn. Darnach nimmet Er etliche Jünger an/ kommet zu Cana in Galilaea/ Die xxxi. Auffgab. Welche Stadt vor das Mittel der Welt zu achten? Wir haben wegen einer oder der andern Frag die Cosmographiam vnd darauff X x
Siebender Theil der Erquickſtunden. tags Rechnungen; Jnſonderheit Johannes Stadius, in ſeinen Tabulis Ber-genſibus, vnd der wolverdiente fleiſſige Theologus Henricus Bünting in ſeiner hochloͤblichẽ Chronologia mit groſſem fleiß vnd arbeit gnugſam er- wieſen haben/ vnd bleibt dabey auß vorgeſetztem Fundament/ daß der rechte gewiſſe Tag deß Leidens vnd Sterbens vnſers Heylands/ iſt nach der Roͤ- mer Calender/ der dritte tag Aprilis. Wie auch die Wele vnd die Menſchen/ nit im Martio, ſondern im April/ ſind von Gott geſchaffen worden. Vnd iſt derwegen alle Weißheit/ die vnwiſſende Leute/ den 25 Tag Martii zu- geben/ davon wir/ wegen geliebter kuͤrtze/ nichts ferners ſchreiben wollen/ ei- ne grundloſe Alberkeit. Gleich wie der HErꝛ Chriſtus/ auff der H. drey Koͤ- nig tag ſoll getaufft ſeyn/ vñ darnach 40 Tag vnd Nacht/ in der Wuͤſten ge- weſen: Endlich zu Johanni dem Tauffer wider kommen/ vnd den Phari- ſeern vnd ſeinen Juͤngern gezeiget ſeyn. Darnach nimmet Er etliche Juͤnger an/ kommet zu Cana in Galilæa/ Die xxxi. Auffgab. Welche Stadt vor das Mittel der Welt zu achten? Wir haben wegen einer oder der andern Frag die Coſmographiam vnd darauff X x
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Siebender Theil der Erquickſtunden.
tags Rechnungen; Jnſonderheit Johannes Stadius, in ſeinen Tabulis Ber-
genſibus, vnd der wolverdiente fleiſſige Theologus Henricus Bünting in
ſeiner hochloͤblichẽ Chronologia mit groſſem fleiß vnd arbeit gnugſam er-
wieſen haben/ vnd bleibt dabey auß vorgeſetztem Fundament/ daß der rechte
gewiſſe Tag deß Leidens vnd Sterbens vnſers Heylands/ iſt nach der Roͤ-
mer Calender/ der dritte tag Aprilis. Wie auch die Wele vnd die Menſchen/
nit im Martio, ſondern im April/ ſind von Gott geſchaffen worden. Vnd
iſt derwegen alle Weißheit/ die vnwiſſende Leute/ den 25 Tag Martii zu-
geben/ davon wir/ wegen geliebter kuͤrtze/ nichts ferners ſchreiben wollen/ ei-
ne grundloſe Alberkeit. Gleich wie der HErꝛ Chriſtus/ auff der H. drey Koͤ-
nig tag ſoll getaufft ſeyn/ vñ darnach 40 Tag vnd Nacht/ in der Wuͤſten ge-
weſen: Endlich zu Johanni dem Tauffer wider kommen/ vnd den Phari-
ſeern vnd ſeinen Juͤngern gezeiget ſeyn.
Darnach nimmet Er etliche Juͤnger an/ kommet zu Cana in Galilæa/
redet mit Nathanael/ vnd am dritten Tag hernach/ thut Er ſein erſtes Zei-
chen/ vnd macht Waſſer zu Wein. Demnach ſoll diß eben auff den Tag ge-
ſchehen ſeyn/ da der HErꝛ getaufft worden.
Die xxxi. Auffgab.
Welche Stadt vor das Mittel der Welt
zu achten?
Wir haben wegen einer oder der andern Frag die Coſmographiam vnd
Topographiam betreffend/ keine ſonderbare Titul machen/ ſondern ſelbe zu
Beſchluß der Aſtronomiſchen Auffgab ſetzen wollen. Jch rede hie (ſpricht
vnſer Author) nit als ein Mathematicus, ſondern als ein gemeiner Mañ/
der fragen moͤchte/ welches Ort das Mittel der Erden were? Dann eygent-
lich vnd Mathematicè davon zu reden/ iſt kein Mittel auff der Superficie
oder Flaͤche der Erdkugel/ ſo man aber in ſolcher Betrachtung ein Mittel
nemen wolte/ were es in allen Puncten gedachter Superficiei der Erden: vnd
hat Eulſpiegel recht geantwortet/ als er gefragt wurde/ wo das Mittel deß
Erdbodens ſey/ wann er geſagt/ eben an dem Ort da er jetzt ſtehe. Die heilig
Schrifft erwthnet eines Mittels der Erden/ welchs die Geiſtlichen von der
Stadt Jeruſalem verſtehen/ ſo mitten in Paleſtina gelegen/ welchs heutigs
Tags bewohnet wird. Wer die Vrſach wiſſen will/ neme eine Mappam,
darauff
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