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Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

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Siebender Theil der Erquickstunden.
gleichen Händel eingedinget/ vnd dürffen etliche sich gewißlich vermuthen/
es solte auch derhalben der Jüngstetag kommen. Vnd ob wol hieran nichts
sonderlichs gelegen/ dannoch ists nicht verantwortlich/ daß man in solchen
hohen Sachen/ nach der Waarheit nicht forschen/ sondern vorsetzlich/ nicht
allein vor seine Person/ im alten Jrrthumb bleiben/ sondern auch andern
denselben loben vnd lehren will. Es ist aber auß der H. Schrifft erstlich das
gewiß/ daß die Juden das Osterlamb auff Gottes Befehl haben essen sollen/
am 14 Tag deß ersten Monats im Jahr/ wann der Mond voll war/ denn
mit dem newen Mond/ der dem AEquinoctio verno, dem Tage/ darinn Tag
vnd Nacht im Früling gleich seyn/ zu nächst war/ siengen sie das Jahr an.

Dieweil aber der HErr zu Abend/ deß 14 Tags/ damit der Ostertag
anfieng/ das Osterlamb mit seinen Jüngern gessen/ vnd folgenden Tag/ als
das rechte Osterlamb selbst geschlachtet worden. Es ist gewiß das der Tag/
darauff der HErr Christus gestorben ist. Es wissen aber die Gelehrten/ daß
der newe Mond damals/ vnd der erste Tag deß Jüdischen Jahrs auff den
11 Martii gefallen/ vnd auff den 27 das erste Vierlel. Der Vollmond auff
den 3 Aprilis. Darumb kan der 25 Martii in keinem wege der Tag deß
Leydens deß HErrn Christi seyn.

Zum andern ist gewiß/ daß die Juden auß eygner Andacht/ dem Wort
Gottes zu wider/ geordnet hatten/ daß man das Osterlamb nit auff den 14
Tag deß Monds/ sondern auff den nechsten Sonnabend/ oder Sabbattag
hernach essen solte. Damit der Sabbattag nicht nach dem rechten Ostertag
ins Osterfest zugleich einfiele/ sondern allzeit auff den Ostertag mit gehal-
ten würde. Dieweil aber derselbe Sabbath angieng/ mit der Sonnen Vn-
tergang/ so musten sie mit deß HErrn Begräbnuß eylen.

Darauß ist waar/ daß der HErr am Freytag gestorben ist/ wer nun kein
andere Rechnung weiß/ dann die jenige/ so in den geschribnen Psaltern/ vnd
Herrn M. Lutheri alten Betbuch/ oder auch in der Gelehrten Comput.
Ecclesiasticis
stehet/ wie man den Sontags Buchstaben rechnen soll/ wird
finden/ daß in dem Jahr D. der Sontags Buchstab gewesen ist/ vnd daß
der 25 Martii auff den Mitwochen/ vnnd nicht auff den Freytag fället.
Folget derwegen vnwider sprechlich/ daß den 25 Martii der Tag deß Ley-
dens Christi nicht ist. Als viel gelehrter Leut in jhren computis vnd Oster-

tags

Siebender Theil der Erquickſtunden.
gleichen Haͤndel eingedinget/ vnd duͤrffen etliche ſich gewißlich vermuthen/
es ſolte auch derhalben der Juͤngſtetag kommen. Vnd ob wol hieran nichts
ſonderlichs gelegen/ dannoch iſts nicht verantwortlich/ daß man in ſolchen
hohen Sachen/ nach der Waarheit nicht forſchen/ ſondern vorſetzlich/ nicht
allein vor ſeine Perſon/ im alten Jrꝛthumb bleiben/ ſondern auch andern
denſelben loben vnd lehren will. Es iſt aber auß der H. Schrifft erſtlich das
gewiß/ daß die Juden das Oſterlamb auff Gottes Befehl haben eſſen ſollen/
am 14 Tag deß erſten Monats im Jahr/ wann der Mond voll war/ denn
mit dem newen Mond/ der dem Æquinoctio verno, dem Tage/ dariñ Tag
vnd Nacht im Fruͤling gleich ſeyn/ zu naͤchſt war/ ſiengen ſie das Jahr an.

Dieweil aber der HErꝛ zu Abend/ deß 14 Tags/ damit der Oſtertag
anfieng/ das Oſterlamb mit ſeinen Juͤngern geſſen/ vnd folgenden Tag/ als
das rechte Oſterlamb ſelbſt geſchlachtet worden. Es iſt gewiß das der Tag/
darauff der HErꝛ Chriſtus geſtorben iſt. Es wiſſen aber die Gelehrten/ daß
der newe Mond damals/ vnd der erſte Tag deß Juͤdiſchen Jahrs auff den
11 Martii gefallen/ vnd auff den 27 das erſte Vierlel. Der Vollmond auff
den 3 Aprilis. Darumb kan der 25 Martii in keinem wege der Tag deß
Leydens deß HErꝛn Chriſti ſeyn.

Zum andern iſt gewiß/ daß die Juden auß eygner Andacht/ dem Wort
Gottes zu wider/ geordnet hatten/ daß man das Oſterlamb nit auff den 14
Tag deß Monds/ ſondern auff den nechſten Sonnabend/ oder Sabbattag
hernach eſſen ſolte. Damit der Sabbattag nicht nach dem rechten Oſtertag
ins Oſterfeſt zugleich einfiele/ ſondern allzeit auff den Oſtertag mit gehal-
ten wuͤrde. Dieweil aber derſelbe Sabbath angieng/ mit der Sonnen Vn-
tergang/ ſo muſten ſie mit deß HErꝛn Begraͤbnuß eylen.

Darauß iſt waar/ daß der HErꝛ am Freytag geſtorben iſt/ wer nun kein
andere Rechnung weiß/ dann die jenige/ ſo in den geſchribnen Pſaltern/ vnd
Herꝛn M. Lutheri alten Betbuch/ oder auch in der Gelehrten Comput.
Eccleſiaſticis
ſtehet/ wie man den Sontags Buchſtaben rechnen ſoll/ wird
finden/ daß in dem Jahr D. der Sontags Buchſtab geweſen iſt/ vnd daß
der 25 Martii auff den Mitwochen/ vnnd nicht auff den Freytag faͤllet.
Folget derwegen vnwider ſprechlich/ daß den 25 Martii der Tag deß Ley-
dens Chriſti nicht iſt. Als viel gelehrter Leut in jhren computis vnd Oſter-

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[336/0350] Siebender Theil der Erquickſtunden. gleichen Haͤndel eingedinget/ vnd duͤrffen etliche ſich gewißlich vermuthen/ es ſolte auch derhalben der Juͤngſtetag kommen. Vnd ob wol hieran nichts ſonderlichs gelegen/ dannoch iſts nicht verantwortlich/ daß man in ſolchen hohen Sachen/ nach der Waarheit nicht forſchen/ ſondern vorſetzlich/ nicht allein vor ſeine Perſon/ im alten Jrꝛthumb bleiben/ ſondern auch andern denſelben loben vnd lehren will. Es iſt aber auß der H. Schrifft erſtlich das gewiß/ daß die Juden das Oſterlamb auff Gottes Befehl haben eſſen ſollen/ am 14 Tag deß erſten Monats im Jahr/ wann der Mond voll war/ denn mit dem newen Mond/ der dem Æquinoctio verno, dem Tage/ dariñ Tag vnd Nacht im Fruͤling gleich ſeyn/ zu naͤchſt war/ ſiengen ſie das Jahr an. Dieweil aber der HErꝛ zu Abend/ deß 14 Tags/ damit der Oſtertag anfieng/ das Oſterlamb mit ſeinen Juͤngern geſſen/ vnd folgenden Tag/ als das rechte Oſterlamb ſelbſt geſchlachtet worden. Es iſt gewiß das der Tag/ darauff der HErꝛ Chriſtus geſtorben iſt. Es wiſſen aber die Gelehrten/ daß der newe Mond damals/ vnd der erſte Tag deß Juͤdiſchen Jahrs auff den 11 Martii gefallen/ vnd auff den 27 das erſte Vierlel. Der Vollmond auff den 3 Aprilis. Darumb kan der 25 Martii in keinem wege der Tag deß Leydens deß HErꝛn Chriſti ſeyn. Zum andern iſt gewiß/ daß die Juden auß eygner Andacht/ dem Wort Gottes zu wider/ geordnet hatten/ daß man das Oſterlamb nit auff den 14 Tag deß Monds/ ſondern auff den nechſten Sonnabend/ oder Sabbattag hernach eſſen ſolte. Damit der Sabbattag nicht nach dem rechten Oſtertag ins Oſterfeſt zugleich einfiele/ ſondern allzeit auff den Oſtertag mit gehal- ten wuͤrde. Dieweil aber derſelbe Sabbath angieng/ mit der Sonnen Vn- tergang/ ſo muſten ſie mit deß HErꝛn Begraͤbnuß eylen. Darauß iſt waar/ daß der HErꝛ am Freytag geſtorben iſt/ wer nun kein andere Rechnung weiß/ dann die jenige/ ſo in den geſchribnen Pſaltern/ vnd Herꝛn M. Lutheri alten Betbuch/ oder auch in der Gelehrten Comput. Eccleſiaſticis ſtehet/ wie man den Sontags Buchſtaben rechnen ſoll/ wird finden/ daß in dem Jahr D. der Sontags Buchſtab geweſen iſt/ vnd daß der 25 Martii auff den Mitwochen/ vnnd nicht auff den Freytag faͤllet. Folget derwegen vnwider ſprechlich/ daß den 25 Martii der Tag deß Ley- dens Chriſti nicht iſt. Als viel gelehrter Leut in jhren computis vnd Oſter- tags

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Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 336. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/350>, abgerufen am 25.11.2024.