Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Sechster Theil der Erquickstunden. nischen Spiegel daran setzet/ so sihet man darinn ein gantz förmlichs vndwol proportionirtes Bild. Die xxxv. Auffgab. Durch Spiegel scheinent machen/ als ob Geister vnd Ge- spänst herfür gebracht würden. Man schreibet viel von Zauberern vnd Hexen/ welche vorgeben/ sie kön- Die xxxvi. Auffgab. Spiegel zu machen darinn eine Person 4 Augen/ 2 Mäuler/ vnd 2 Nasen ersihet. [Abbildung]
Vnser Frantzösischer Author sagt/ die Spie- Die xxxVII. Auffgab. Wie man die Spiegel zurichten soll. Ehe wir diesen sechsten Theil beschliessen/ wollen wir noch eins
Sechſter Theil der Erquickſtunden. niſchen Spiegel daran ſetzet/ ſo ſihet man darinn ein gantz foͤrmlichs vndwol proportionirtes Bild. Die xxxv. Auffgab. Durch Spiegel ſcheinent machen/ als ob Geiſter vnd Ge- ſpaͤnſt herfuͤr gebracht wuͤrden. Man ſchreibet viel von Zauberern vnd Hexen/ welche vorgeben/ ſie koͤn- Die xxxvi. Auffgab. Spiegel zu machen darinn eine Perſon 4 Augen/ 2 Maͤuler/ vnd 2 Naſen erſihet. [Abbildung]
Vnſer Frantzoͤſiſcher Author ſagt/ die Spie- Die xxxVII. Auffgab. Wie man die Spiegel zurichten ſoll. Ehe wir dieſen ſechſten Theil beſchlieſſen/ wollen wir noch eins
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Sechſter Theil der Erquickſtunden.
niſchen Spiegel daran ſetzet/ ſo ſihet man darinn ein gantz foͤrmlichs vnd
wol proportionirtes Bild.
Die xxxv. Auffgab.
Durch Spiegel ſcheinent machen/ als ob Geiſter vnd Ge-
ſpaͤnſt herfuͤr gebracht wuͤrden.
Man ſchreibet viel von Zauberern vnd Hexen/ welche vorgeben/ ſie koͤn-
nen Geiſter vnd Geſpenſte erſcheinend machen/ welches doch meinſtes theils
natuͤrlich zugehet/ vnd auß der Catoptrica oder Spiegelkunſt herruͤhret:
Dañ der meinſte theil ſolcher Kuͤnſtler vnd Kuͤnſtlerin/ zu jhrem Betrug ei-
nen reinen Spiegel/ in der form eines Cylinders oden rundẽ Stulen gebrau-
chen/ hencken jhn in der mitte eines dunckeln Gemachs auff/ laſſen drauſſen
vor eim Loch am Laden allerley Larven vnd abſchewliche Bildnuſſen von
einer andern Perſon hin vnd her bewegen/ welche an einem gewiſſen Ort
durch den Spiegel reflectiert werden/ vnter deſſen/ weil der Kuͤnſtler wilde/
rauhe vnd vnbekannte Wort her ſagt/ ſich auch ſtellt als ob er die Geiſter be-
ſchwuͤhre/ darauff auch das Bild allerley fraget/ vnd einen andern/ ſo hin-
ter einem Leilach verborgen/ durch einen Hafen antworten laͤſſet. Erſchrickt
der Jenige ſo jhres Raths pfleget/ lauffet wolgar davon/ iſt auch fro/ daß er
dem vermeynten Geſpenſt entrunnen/ auff dieſe manier nun kan einer ſo der
ſachen nachdencket/ manche gute Kurtzweil erfahren. Hierzu aber dienen
noch beſſer die Glaͤſer/ ſo man in die Laͤden ſtaͤcket/ von welchen wir droben
weitlaͤufftig geſchrieben.
Die xxxvi. Auffgab.
Spiegel zu machen darinn eine Perſon 4 Augen/ 2 Maͤuler/
vnd 2 Naſen erſihet.
[Abbildung]
Vnſer Frantzoͤſiſcher Author ſagt/ die Spie-
gel/ ſo 2 flaͤchen haben/ das iſt/ ſo in der mitte einẽ
Winckel haben/ wie auß folgender Figur zu ſe-
hen/ bringen/ ſo man hinein ſihet/ vier Augen/
zwey Maͤuler/ zwo Naſen.
Die xxxVII. Auffgab.
Wie man die Spiegel zurichten ſoll.
Ehe wir dieſen ſechſten Theil beſchlieſſen/ wollen wir noch
eins
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