Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Sechster Theil der Erquickstunden. Die V. Auffgab. Jn einer Kammer zusehen/ was auff der Gassen geschicht/ daß der Seher doch nicht wider gesehen werde. Man muß den Spiegel nahend bey einem Fenster in die höhe machen/ Die VI. Auffgab. Warumb ein Liecht 2. 3. 4. oder mehrmal in einem Spiegel erscheine. So auff der seiten eines Spiegels ein brennent Liecht gestellt wird/ so Die VII. Auffgab. Ein Discurs von zweyen flachen Spiegeln/ was nemlich damit zu verrichten/ auß dem Authore. So ein Spiegel an einer Wand hanget/ so stehe davor/ vnd halte ei- Zum andern/ so man zween Spiegel gegen einander hält/ in der Lincken Drittens/ O o ij
Sechſter Theil der Erquickſtunden. Die V. Auffgab. Jn einer Kammer zuſehen/ was auff der Gaſſen geſchicht/ daß der Seher doch nicht wider geſehen werde. Man muß den Spiegel nahend bey einem Fenſter in die hoͤhe machen/ Die VI. Auffgab. Warumb ein Liecht 2. 3. 4. oder mehrmal in einem Spiegel erſcheine. So auff der ſeiten eines Spiegels ein brennent Liecht geſtellt wird/ ſo Die VII. Auffgab. Ein Diſcurs von zweyen flachen Spiegeln/ was nemlich damit zu verrichten/ auß dem Authore. So ein Spiegel an einer Wand hanget/ ſo ſtehe davor/ vnd halte ei- Zum andern/ ſo man zween Spiegel gegen einander haͤlt/ in der Lincken Drittens/ O o ij
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Sechſter Theil der Erquickſtunden.
Die V. Auffgab.
Jn einer Kammer zuſehen/ was auff der Gaſſen geſchicht/
daß der Seher doch nicht wider geſehen werde.
Man muß den Spiegel nahend bey einem Fenſter in die hoͤhe machen/
daß die polierte Flaͤche den horizont parallel anſehe: Alsdann ſetze dich
darunter vnd dahinter/ einwarts deß Gemachs/ biß du das begerte Ort der
Gaſſen/ daran du etwas zu ſehen begereſt/ in das Geſicht bringeſt/ welchs
geſchehen wird/ wann der angulus incidentiæ dem angulo reflexionis
gleich wird.
Die VI. Auffgab.
Warumb ein Liecht 2. 3. 4. oder mehrmal in einem
Spiegel erſcheine.
So auff der ſeiten eines Spiegels ein brennent Liecht geſtellt wird/ ſo
erſch einen dariñ bißweiln 2. 3. 4. oder mehr Liechter/ welchs nach meynung
deß Authoris geſchicht/ von wegen der vnterſchiedlichen reflexionum,
welche geſchehen auff der flaͤche deß mittels vnd deß bodens eines Spiegels.
Allein hie fragt ſichs/ warumb vnterſchidliche reflexiones ſich ereignen/
ich ſage/ in einem rechten flachen Spiegel werde nur ein Liecht reflectiret,
in den Spiegeln aber ſo vneben/ vnd nicht juſt flach ſeynd/ ereignen ſich we-
gen der vngleichheit mehr reflexiones, vnd deßwegen mehr Liechter.
Die VII. Auffgab.
Ein Diſcurs von zweyen flachen Spiegeln/ was nemlich
damit zu verrichten/ auß dem Authore.
So ein Spiegel an einer Wand hanget/ ſo ſtehe davor/ vnd halte ei-
nen andern Spiegel dagegen vnter dein Geſicht/ daß er oben vmb etwas ge-
gen dir hange/ ſo wirſt du deine Geſtalt darinn zweymal auffrecht ſehen/ ein-
mal wegen deß auffgehenckten Spiegels/ das andermal wegen deß dagegen
gehaltenen Spiegels.
Zum andern/ ſo man zween Spiegel gegen einander haͤlt/ in der Lincken
ein kleinen/ in der Rechten ein groſſen/ daß ſie gegen dem Geſicht etwas wei-
ter von einander ſeyn als vorne/ vnd dazwiſchen hinein ſihet/ ſo wird man
ſehen/ wie offt die Spiegel/ wegen vielfaͤltiger reflexion einer in dem andern
geſehen werde/ vnd dein Geſtalt viermal erſcheinen.
Drittens/
O o ij
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