Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Sechster Theil der Erquickstunden. Die IV. Auffgab. Ein Discurs deß Frantzösischen Authoris von den flachen Spiegeln. Erstlich weiln der Winckel der reflexion gleich dem Winckel deß ein- Zum andern sihet er ein ander ding nicht/ er stehe dann daß der angu- Drittens/ sihet man in einem Spiegel nimmermehr/ was hinter oder Zum vierdten/ das jenige so in flachen Spiegeln gesehen wird/ erscheinet Zum fünfften/ in einem gelegten Spiegel/ See/ Fluß/ Brunnen/ vnd Zum sechsten/ so man nimmet einen Würffel oder ander corpus, hält Die
Sechſter Theil der Erquickſtunden. Die IV. Auffgab. Ein Diſcurs deß Frantzoͤſiſchen Authoris von den flachen Spiegeln. Erſtlich weiln der Winckel der reflexion gleich dem Winckel deß ein- Zum andern ſihet er ein ander ding nicht/ er ſtehe dann daß der angu- Drittens/ ſihet man in einem Spiegel nimmermehr/ was hinter oder Zum vierdten/ das jenige ſo in flachẽ Spiegeln geſehen wird/ erſcheinet Zum fuͤnfften/ in einem gelegten Spiegel/ See/ Fluß/ Brunnen/ vnd Zum ſechſten/ ſo man nimmet einen Wuͤrffel oder ander corpus, haͤlt Die
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Sechſter Theil der Erquickſtunden.
Die IV. Auffgab.
Ein Diſcurs deß Frantzoͤſiſchen Authoris von den
flachen Spiegeln.
Erſtlich weiln der Winckel der reflexion gleich dem Winckel deß ein-
fallens folget/ daß ein Menſch ſich in einem Spiegel nimmer mehr erſehen
wird/ er ſtehe dann gerad gegen dem Spiegel uͤber/ nach der rechten Lini ſo
auß deß Spiegels centro wagrecht gezogen wird.
Zum andern ſihet er ein ander ding nicht/ er ſtehe dann daß der angu-
lus incidentiæ gleich ſey dem angulo reflexionis: Vnd deßwegen ſo ein
Spiegel auffrecht ſtehet/ vnd man ſehen ſoll/ was in der hoͤhe/ muß man ſich
bucken vnd der Erden nahe ſeyn/ ſo man ſehen will was zur Rechten iſt/ muß
man ſtehen zu Lincken/ hingegen ſihet man die Erde von oben/ vnd das Lin-
cke zur Rechten. Ferner ſo man vor einen Spiegel haͤlt die lincke Hand/ ſo
ſcheinet ſie recht/ vnd die rechte linck.
Drittens/ ſihet man in einem Spiegel nimmermehr/ was hinter oder
neben dem Spiegel ſteht/ ſondern was vor der Flaͤche deß Spiegels ſtehet:
Zum Exempel/ ſo ein Sptegel gerad an einer Wand hangt/ ſo ſihet man die-
ſelbe Wand oder was darhin der iſt/ nimmer mehr/ es werde dann von einem
andern Spiegel darein reflectiret. Leget man alſo einen Spiegel auff die
ebne Erden/ ſo ſihet man nicht was auff der Erden ligt/ es ſey dann gar hoch.
Zum vierdten/ das jenige ſo in flachẽ Spiegeln geſehen wird/ erſcheinet
eben ſo weit hinter dem Spiegel/ als weit es von dem Spiegel vor ſich ſtehet/
vnd ſo ſichs begebe/ daß man den Spiegel bewegete/ ſo wuͤrde es ſcheinẽ/ als
ob ſich das Bild/ ſo geſehen wird/ auch bewegte/ vnangeſehen es doch vnbe-
weglich ſtill ſtehet/ wird alſo allezeit ein newes Bild im Spiegel generiret.
Zum fuͤnfften/ in einem gelegten Spiegel/ See/ Fluß/ Brunnen/ vnd
dergleichen kommen die Gebaͤw/ Menſchen/ Thier/ Baͤum/ vnd alles was
eine Hoͤhe hat/ vmbgekehret/ die Thuͤrn ſtehen auff der Spitzen/ die Men-
ſchen auff den Koͤpffen/ die Thier auff dem Rucken.
Zum ſechſten/ ſo man nimmet einen Wuͤrffel oder ander corpus, haͤlt
jhn auff allerley verkehrung vor den Spiegel/ ſo wird man mit groſſem Luſt
ſehen/ wie ſolche abzureiſſen vnd in der Perſpectiv erſcheinen. Auch wie ſie
zu verjuͤngen vnd zu vergroͤſſen/ welchs geſchicht/ wañ man das corpus na-
hend oder ferne vom Spiegel haͤlt.
Die
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