Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Fünffter Theil der Erquickstunden. gleischsam verschwinden/ muß sich der schein nothwendig rund anschawenlassen: Darauß folget auch/ wann das Loch drey/ fünff/ sechs/ etc. eckicht we- re/ daß eben dergleichen runder schein herauß käme/ vnd diß desto ehe/ wann das Loch vieleckicht ist. Die xxix. Auffgab. Warumb manche Figur zweymal gesehen werde? Es ist gewiß/ vnd bezeugts die vielfältige Erfahrung/ daß/ so man ein Die xxx. Auffgab. Zu machen/ daß einem Menschen vnbewegliche Figuren vorkommen/ als ob sie im Circkel herumb lieffen. Wann sich ein Mensch an einer Stell so lang/ viel vnd geschwind wider N n ij
Fuͤnffter Theil der Erquickſtunden. gleiſchſam verſchwinden/ muß ſich der ſchein nothwendig rund anſchawenlaſſen: Darauß folget auch/ wann das Loch drey/ fuͤnff/ ſechs/ ꝛc. eckicht we- re/ daß eben dergleichen runder ſchein herauß kaͤme/ vnd diß deſto ehe/ wann das Loch vieleckicht iſt. Die xxix. Auffgab. Warumb manche Figur zweymal geſehen werde? Es iſt gewiß/ vnd bezeugts die vielfaͤltige Erfahrung/ daß/ ſo man ein Die xxx. Auffgab. Zu machen/ daß einem Menſchen vnbewegliche Figuren vorkommen/ als ob ſie im Circkel herumb lieffen. Wann ſich ein Menſch an einer Stell ſo lang/ viel vnd geſchwind wider N n ij
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Fuͤnffter Theil der Erquickſtunden.
gleiſchſam verſchwinden/ muß ſich der ſchein nothwendig rund anſchawen
laſſen: Darauß folget auch/ wann das Loch drey/ fuͤnff/ ſechs/ ꝛc. eckicht we-
re/ daß eben dergleichen runder ſchein herauß kaͤme/ vnd diß deſto ehe/ wann
das Loch vieleckicht iſt.
Die xxix. Auffgab.
Warumb manche Figur zweymal
geſehen werde?
Es iſt gewiß/ vnd bezeugts die vielfaͤltige Erfahrung/ daß/ ſo man ein
Aug zuthut/ man mit dem einen eine Figur zwar anſehen koͤnne/ aber nicht
ſo ſcharff als mit Zweyen/ daher kommets/ wann man beede Augen offen
hat/ vnd das Ander ein wenig mit dem Finger gegen der Naſen rucket/
daß das Aug von ſeinem natuͤrlichen Sehcentro bewegt/ vnd man mit je-
dem Aug eine Figur abſonderlich an zwyen Qrten ſehe/ alſo/ daß ſie doppelt
erſcheinen/ davon Lucretius der Poet gantz artlich geſchrieben. Vnd ſol-
ches geſchicht auch/ wie Virgilius von Protheo meldet/ vollen/ zornigen
vnd vnſinnigen Leuten/ welche mit Boltzechtigen Augen ein ding vor zwey
anſehen/ beſihe Rhodium prop. 84. lib. 1. & 74. 75. 76. &c. lib. 11. de
viſione ſimplici.
Die xxx. Auffgab.
Zu machen/ daß einem Menſchen vnbewegliche
Figuren vorkommen/ als ob ſie im
Circkel herumb
lieffen.
Wann ſich ein Menſch an einer Stell ſo lang/ viel vnd geſchwind
vmbtrehet/ biß jhme der Schwindel in den Kopff komme/ oder wie wir pfle-
gen zu reden/ biß jhme der Kopff duͤrmig wird/ ſo kommet es ſeinem Geſicht
nicht anderſt vor/ als ob das Gemach darinnen er ſtehet/ eine gute weil vmb
jhn herumb lieffe: Dann alſo/ wie Lucretius ſchreibet/ die ſubtilen Geiſter
vnd aͤderlein der Angen hefftig bewegt vnd deßwegen geſchwaͤchet werden
auch alſo die gefaſte ſtarcke Einbildung im bewegen nicht bald in der ruhe
wider
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