Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Vierdter Theil der Erqnickstunden. Gläsern das Gesicht allzuhart betrogen/ vnd deßwegen je mehr vnd mehrdebilitiret vnd geschwächt wird/ also widerfahre es dem Gehör mit ge- dachtem Drüchter/ wann man jhn zu viel brauchet/ vnd möchte einem ge- hen/ wie dem Jenigen so sich an Brillen gewehnet/ daß er hernach nichts mehr in der ferne hören köndte/ als durch gedachtes Jnstrument. Die XXIV. Auffgab. So ein Reuter im Holtz von seinen Geferten kommen were vnd sich verritten hätte/ wie er durchs Gehör zu wider jhnen gelangen möge? Sv einer bey Nächtlicher weil oder bey Tags/ da sonst in der Nähe Die XXV. Auffgab. Wie man in den Vestungen durchs Gehör subtil erfahren kan/ ob ein Feind miniere oder die Vestung vntergrabe. Jn den jenigen Vestungen/ so von Steinen erbawet/ mit Gewölbern/ auß
Vierdter Theil der Erqnickſtunden. Glaͤſern das Geſicht allzuhart betrogen/ vnd deßwegen je mehr vnd mehrdebilitiret vnd geſchwaͤcht wird/ alſo widerfahre es dem Gehoͤr mit ge- dachtem Druͤchter/ wann man jhn zu viel brauchet/ vnd moͤchte einem ge- hen/ wie dem Jenigen ſo ſich an Brillen gewehnet/ daß er hernach nichts mehr in der ferne hoͤren koͤndte/ als durch gedachtes Jnſtrument. Die XXIV. Auffgab. So ein Reuter im Holtz von ſeinen Geferten kommen were vnd ſich verritten haͤtte/ wie er durchs Gehoͤr zu wider jhnen gelangen moͤge? Sv einer bey Naͤchtlicher weil oder bey Tags/ da ſonſt in der Naͤhe Die XXV. Auffgab. Wie man in den Veſtungen durchs Gehoͤr ſubtil erfahren kan/ ob ein Feind miniere oder die Veſtung vntergrabe. Jn den jenigen Veſtungen/ ſo von Steinen erbawet/ mit Gewoͤlbern/ auß
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Vierdter Theil der Erqnickſtunden.
Glaͤſern das Geſicht allzuhart betrogen/ vnd deßwegen je mehr vnd mehr
debilitiret vnd geſchwaͤcht wird/ alſo widerfahre es dem Gehoͤr mit ge-
dachtem Druͤchter/ wann man jhn zu viel brauchet/ vnd moͤchte einem ge-
hen/ wie dem Jenigen ſo ſich an Brillen gewehnet/ daß er hernach nichts
mehr in der ferne hoͤren koͤndte/ als durch gedachtes Jnſtrument.
Die XXIV. Auffgab.
So ein Reuter im Holtz von ſeinen Geferten kommen
were vnd ſich verritten haͤtte/ wie er durchs
Gehoͤr zu wider jhnen gelangen
moͤge?
Sv einer bey Naͤchtlicher weil oder bey Tags/ da ſonſt in der Naͤhe
keine frembde Reuter/ ſich verritten/ vnd von ſeiner Geſellſchafft kommen
were/ vnd wider gern bey ſelbigen ſeyn wolte. So mache er alobald mit ei-
nem Meſſer ein rund Loch in die Erden/ daß er vngefehr mit dem Arm hin-
ein koͤnne/ ein oder zwo ſpannen tieff/ lege das rechte Ohr daruͤber/ das Lin-
cke zuhaltend/ ſo wird er/ wann die Reuter nicht gar eine meil von jhm reiten/
vernemen/ vnd mit dem Gehoͤr ſpuͤren. So nun einer vngefehr vermerckte/
wo ſie reiten/ kan er demſelben nach/ ſpornſtreichs reiten/ vnd wann er einen
zimlichen Weg geritten/ eben dergleichen wider practiciren/ biß er endlich
gar zu jhnen kommet/ Haͤete ſich einer aber allein gar verritten/ vnd nie-
mand bey ſich gehabt/ koͤndte er ſo lang vnd viel practiciren/ biß er einen an-
dern fahren oder reiten hoͤret/ vnd ſich zu jhme begeben.
Die XXV. Auffgab.
Wie man in den Veſtungen durchs Gehoͤr ſubtil erfahren
kan/ ob ein Feind miniere oder die Veſtung
vntergrabe.
Jn den jenigen Veſtungen/ ſo von Steinen erbawet/ mit Gewoͤlbern/
Roß darein gerings vmbher zu ſtellen/ hat man in der Noth Meſſene oder
Kuͤpfferne Becken/ wie auch Trummel auffgehencket/ welche von deß Fein-
des hawen vnd ſchlagen im vntergraben einen Thon von ſich geben/ dar-
auß
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