Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Vierdter Theil der Erquickstunden. impreßion deß Luffts leichtlich fangen/ welcher erwecket ist durch anrüh-rung der ersten Saiten/ darauß folgte/ daß sie auch bewegt würde nach der Mensur vnd Maß/ wie die andere so durch den Fidelbogen bewegt. Jch vor mein Person lasse beede vorhergehende rationes vnd Vrsachen passi- ren/ biß eine bessere herfür gebracht wird. Die III. Auffgab. Eine wunderliche Experients/ so vorhergehender nicht sehr vngleich mit zweyen Lauten. So man zwo Lauten richtig zusamm stimmet/ vnd die eine rückling auff Die IV. Auffgab. Ein andere Experients von Wolffe vnd Schafs Saiten. Gleich wie vnter dem Wolff vnd Schaf in dero Leben/ eine natürliche Die V. Auffgab. Einer Jndianischen Orgel Abriß. Ob zwar die Jndianer als ein wild vnd Barbarisches Volck geachtet/ Pärlein H h
Vierdter Theil der Erquickſtunden. impreßion deß Luffts leichtlich fangen/ welcher erwecket iſt durch anruͤh-rung der erſten Saiten/ darauß folgte/ daß ſie auch bewegt wuͤrde nach der Menſur vnd Maß/ wie die andere ſo durch den Fidelbogen bewegt. Jch vor mein Perſon laſſe beede vorhergehende rationes vnd Vrſachen paſſi- ren/ biß eine beſſere herfuͤr gebracht wird. Die III. Auffgab. Eine wunderliche Experients/ ſo vorhergehender nicht ſehr vngleich mit zweyen Lauten. So man zwo Lauten richtig zuſam̃ ſtimmet/ vnd die eine ruͤckling auff Die IV. Auffgab. Ein andere Experients von Wolffe vnd Schafs Saiten. Gleich wie vnter dem Wolff vnd Schaf in dero Leben/ eine natuͤrliche Die V. Auffgab. Einer Jndianiſchen Orgel Abriß. Ob zwar die Jndianer als ein wild vnd Barbariſches Volck geachtet/ Paͤrlein H h
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Vierdter Theil der Erquickſtunden.
impreßion deß Luffts leichtlich fangen/ welcher erwecket iſt durch anruͤh-
rung der erſten Saiten/ darauß folgte/ daß ſie auch bewegt wuͤrde nach
der Menſur vnd Maß/ wie die andere ſo durch den Fidelbogen bewegt. Jch
vor mein Perſon laſſe beede vorhergehende rationes vnd Vrſachen paſſi-
ren/ biß eine beſſere herfuͤr gebracht wird.
Die III. Auffgab.
Eine wunderliche Experients/ ſo vorhergehender nicht
ſehr vngleich mit zweyen Lauten.
So man zwo Lauten richtig zuſam̃ ſtimmet/ vnd die eine ruͤckling auff
den Tiſch/ auff eine ſeiten aber ein kleines ſubtiles ſtuͤcklein von eim Federkiel
leget/ daß es ſonſt kein Saite beruͤhret/ wird man folgendes Wunder ſehen:
Nimb die ander Lauten/ vnd beruͤhre die jenigen Saiten ſtarck/ welche mit
der/ darauff das Federſtuͤcklein ruhet/ uͤberein geſtim̃et/ ſo wird daſſelbe von
der Saiten herunter fallen.
Die IV. Auffgab.
Ein andere Experients von Wolffe vnd Schafs Saiten.
Gleich wie vnter dem Wolff vnd Schaf in dero Leben/ eine natuͤrliche
Feindſchafft vnd Wiederwillen iſt/ alſo auch ſagen etliche erfahrne Muſici,
ſey eine ſonderliche antipathia zwiſchen den Wolffs-vnnd Schafsſaiten/
die ſich entweder gar nicht laſſen rain zuſam̃ ſtimmen/ oder aber wann ſie ja
zuſam̃ geſtimmet ſeyn/ nicht lang tawren/ ja die eine zerſpringet wol gar/ iſt
dem alſo/ ſo kan man einem Lauteniſten/ Harpffeniſten oder Geiger ein Poſ-
ſen machen/ ſo man jhnen vnbewuſt auff jhre Jnſtrument ein Wolffsſaiten
oder zwo auffziehet/ dann man wird ſehen/ daß das ſtimmen ohn vnterlaß
waͤren ſoll.
Die V. Auffgab.
Einer Jndianiſchen Orgel Abriß.
Ob zwar die Jndianer als ein wild vnd Barbariſches Volck geachtet/
ſind ſie doch der Muſic treffliche Liebhaber/ vnd weiß ich mich zu erinnern/
was mir ein guter Freund ſo die erſte Orgel in Jndiam gebracht/ vor vielen
Jahren referirt/ daß ſie jhn nemlich hochgechret/ mit Silber/ Gold vnnd
Paͤrlein
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