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Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

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Dritter Theil der Erquickstunden.

Eben nach vorhergehender Auffgab zu antworten: So sprich ich 6 mal/
Dann vmbwickel deinen Arm vnter der Hand mit eim Faden 6 mahl/ so
wird solches die dicke deines Leibes über dem Nabel her seyn.

Die XLIX. Auffgab.
Wie es mit der Rundung vnd Länge deß Kopffes
beschaffen?

Nimb einen Faden/ wickel jhn mitten durch die Stirn vmb den Kopff/
vnd mercke solche dicken an dem Faden: Wann du nun hinten an der Ancken
solchen Faden mit einem ende anschlägest/ über den Kopff ziehest/ wird das
ander ende/ biß vnter das Kin zum anfang deß Halß raichen: Wer eine sol-
che maß nicht findet/ der hat sich nicht zu rühmen/ daß er symetrice com-
po
niret/ vnd ein recht proportionirten Kopff habe.

Die L. Auffgab.
Von rechter Länge eines Menschen.

Ein Mensch so gar zu lang vnd groß/ ist so wenig symetrice compo-
niert/ als der Jenige so gar zu klein. Varro vnnd Gellius statuirn der
Mensch könne nicht länger seyn als 7 schuch/ wir finden/ wann sie gemeine
schuch meynen/ das widerspiel. Aristoteles hält ein rechtschaffene Läng an
einem Menschen/ insonderheit an einem Weibsbild/ für eine sonderbare zier
vnd schönheit/ also daß er sagt: Kein kleins Weibsbild sey schön zu schätzen/
weil sie den vornembsten theil der schönheit/ welcher da ist eine zimliche Sta-
tur,
nicht hab: Die rechte Läng aber eines wol proportionirten Menschen
soll seyn wie Henricus Monantholi auß den Philosophis lehrt/ 6 schuch/
wer nun 7 oder mehr schuch lang ist/ ist zu groß/ vnnd wer 5 oder weniger
schuch kurtz/ ist zu klein. Mir fället hier ein was von der Länge vnsers lie-
ben Messlae gesagt wird/ daß nemlich zu Rom an einer Kirchen/ sein Länge
von der Erden mit einem vorgeschossenem stein richtig zu finden: Darunter
viel 1000 Menschen gestanden/ keiner aber dieselbe Läng richtig gehabt/ in
dem sie entweder zu groß oder zu klein gewest. Hie kan ich auch vngemeldet
nicht lassen/ weil wir von rechter proportion der Menschlichen Glieder
handeln/ daß Gott dem Jüdischen Volck getrohet jhnen zur straff eine an-
dere Gestalt zu geben/ vnd sie also von andern Menschen zn vnterscheiden/

welchs
Dritter Theil der Erquickſtunden.

Eben nach vorhergehender Auffgab zu antworten: So ſprich ich 6 mal/
Dann vmbwickel deinen Arm vnter der Hand mit eim Faden 6 mahl/ ſo
wird ſolches die dicke deines Leibes uͤber dem Nabel her ſeyn.

Die XLIX. Auffgab.
Wie es mit der Rundung vnd Laͤnge deß Kopffes
beſchaffen?

Nimb einen Faden/ wickel jhn mitten durch die Stirn vmb den Kopff/
vnd mercke ſolche dicken an dem Faden: Wañ du nun hinten an der Ancken
ſolchen Faden mit einem ende anſchlaͤgeſt/ uͤber den Kopff zieheſt/ wird das
ander ende/ biß vnter das Kin zum anfang deß Halß raichen: Wer eine ſol-
che maß nicht findet/ der hat ſich nicht zu ruͤhmen/ daß er ſymetricè com-
po
niret/ vnd ein recht proportionirten Kopff habe.

Die L. Auffgab.
Von rechter Laͤnge eines Menſchen.

Ein Menſch ſo gar zu lang vnd groß/ iſt ſo wenig ſymetricè compo-
niert/ als der Jenige ſo gar zu klein. Varro vnnd Gellius ſtatuirn der
Menſch koͤnne nicht laͤnger ſeyn als 7 ſchuch/ wir finden/ wann ſie gemeine
ſchuch meynen/ das widerſpiel. Ariſtoteles haͤlt ein rechtſchaffene Laͤng an
einem Menſchen/ inſonderheit an einem Weibsbild/ fuͤr eine ſonderbare zier
vnd ſchoͤnheit/ alſo daß er ſagt: Kein kleins Weibsbild ſey ſchoͤn zu ſchaͤtzen/
weil ſie den vornembſten theil der ſchoͤnheit/ welcher da iſt eine zimliche Sta-
tur,
nicht hab: Die rechte Laͤng aber eines wol proportionirten Menſchen
ſoll ſeyn wie Henricus Monantholiꝰ auß den Philoſophis lehrt/ 6 ſchuch/
wer nun 7 oder mehr ſchuch lang iſt/ iſt zu groß/ vnnd wer 5 oder weniger
ſchuch kurtz/ iſt zu klein. Mir faͤllet hier ein was von der Laͤnge vnſers lie-
ben Meſſlæ geſagt wird/ daß nemlich zu Rom an einer Kirchen/ ſein Laͤnge
von der Erden mit einem vorgeſchoſſenem ſtein richtig zu finden: Darunter
viel 1000 Menſchen geſtanden/ keiner aber dieſelbe Laͤng richtig gehabt/ in
dem ſie entweder zu groß oder zu klein geweſt. Hie kan ich auch vngemeldet
nicht laſſen/ weil wir von rechter proportion der Menſchlichen Glieder
handeln/ daß Gott dem Juͤdiſchen Volck getrohet jhnen zur ſtraff eine an-
dere Geſtalt zu geben/ vnd ſie alſo von andern Menſchen zn vnterſcheiden/

welchs
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[215/0229] Dritter Theil der Erquickſtunden. Eben nach vorhergehender Auffgab zu antworten: So ſprich ich 6 mal/ Dann vmbwickel deinen Arm vnter der Hand mit eim Faden 6 mahl/ ſo wird ſolches die dicke deines Leibes uͤber dem Nabel her ſeyn. Die XLIX. Auffgab. Wie es mit der Rundung vnd Laͤnge deß Kopffes beſchaffen? Nimb einen Faden/ wickel jhn mitten durch die Stirn vmb den Kopff/ vnd mercke ſolche dicken an dem Faden: Wañ du nun hinten an der Ancken ſolchen Faden mit einem ende anſchlaͤgeſt/ uͤber den Kopff zieheſt/ wird das ander ende/ biß vnter das Kin zum anfang deß Halß raichen: Wer eine ſol- che maß nicht findet/ der hat ſich nicht zu ruͤhmen/ daß er ſymetricè com- poniret/ vnd ein recht proportionirten Kopff habe. Die L. Auffgab. Von rechter Laͤnge eines Menſchen. Ein Menſch ſo gar zu lang vnd groß/ iſt ſo wenig ſymetricè compo- niert/ als der Jenige ſo gar zu klein. Varro vnnd Gellius ſtatuirn der Menſch koͤnne nicht laͤnger ſeyn als 7 ſchuch/ wir finden/ wann ſie gemeine ſchuch meynen/ das widerſpiel. Ariſtoteles haͤlt ein rechtſchaffene Laͤng an einem Menſchen/ inſonderheit an einem Weibsbild/ fuͤr eine ſonderbare zier vnd ſchoͤnheit/ alſo daß er ſagt: Kein kleins Weibsbild ſey ſchoͤn zu ſchaͤtzen/ weil ſie den vornembſten theil der ſchoͤnheit/ welcher da iſt eine zimliche Sta- tur, nicht hab: Die rechte Laͤng aber eines wol proportionirten Menſchen ſoll ſeyn wie Henricus Monantholiꝰ auß den Philoſophis lehrt/ 6 ſchuch/ wer nun 7 oder mehr ſchuch lang iſt/ iſt zu groß/ vnnd wer 5 oder weniger ſchuch kurtz/ iſt zu klein. Mir faͤllet hier ein was von der Laͤnge vnſers lie- ben Meſſlæ geſagt wird/ daß nemlich zu Rom an einer Kirchen/ ſein Laͤnge von der Erden mit einem vorgeſchoſſenem ſtein richtig zu finden: Darunter viel 1000 Menſchen geſtanden/ keiner aber dieſelbe Laͤng richtig gehabt/ in dem ſie entweder zu groß oder zu klein geweſt. Hie kan ich auch vngemeldet nicht laſſen/ weil wir von rechter proportion der Menſchlichen Glieder handeln/ daß Gott dem Juͤdiſchen Volck getrohet jhnen zur ſtraff eine an- dere Geſtalt zu geben/ vnd ſie alſo von andern Menſchen zn vnterſcheiden/ welchs

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Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 215. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/229>, abgerufen am 22.12.2024.