Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Dritter Theil der Erquickstunden.
[Formel 1]
Die XXXIV. Auffgab. Drey Personen haben vntersich zu theilen 21 Vaß/ darunter seynt sieben voll Weins/ > leere/ vnd > halb gefüllte. Jst die Frag/ wie die theilung soll angestellet werden/ daß alle 3 einer so viel Wein- vnd Vaß habe als der ander/ auß dem Frantzösischen Authore, Solches kan auff zweyerley weiß geschehen/ entweder durch die Zahlen Wann sich aber die Zahl just ohne Bruch theilen lässet/ so machet man dividier
Dritter Theil der Erquickſtunden.
[Formel 1]
Die XXXIV. Auffgab. Drey Perſonen haben vnterſich zu theilen 21 Vaß/ darunter ſeynt ſieben voll Weins/ > leere/ vnd > halb gefuͤllte. Jſt die Frag/ wie die theilung ſoll angeſtellet werden/ daß alle 3 einer ſo viel Wein- vnd Vaß habe als der ander/ auß dem Frantzoͤſiſchen Authore, Solches kan auff zweyerley weiß geſchehen/ entweder durch die Zahlen Wann ſich aber die Zahl juſt ohne Bruch theilen laͤſſet/ ſo machet man dividier
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Dritter Theil der Erquickſtunden.
[FORMEL]
Die XXXIV. Auffgab.
Drey Perſonen haben vnterſich zu theilen 21 Vaß/ darunter
ſeynt ſieben voll Weins/ > leere/ vnd > halb gefuͤllte.
Jſt die Frag/ wie die theilung ſoll angeſtellet
werden/ daß alle 3 einer ſo viel Wein-
vnd Vaß habe als der ander/
auß dem Frantzoͤſiſchen
Authore,
Solches kan auff zweyerley weiß geſchehen/ entweder durch die Zahlen
2. 2. 3 oder durch 3. 3. 1. welche dienen zur direction, vnd bedeuten: Daß
die erſte Perſon ſoll haben 4 volle Vaß vnd 3 leere (dann ein jeder ſoll ſo viel
Vaß haben als Wein) vnd folgend ſolche Perſon ſoll noch haben ein halb
volles/ die Zahl 7 zu erfuͤllen. Die ander Perſon ſoll auch dergleichen theil
haben. Aber die dritte ſoll ein gantzes volles Vaß haben/ ein leeres vnd 5
halbe volle/ ſolcher geſtalt wird ein jeder 7 Vaß haben vnnd drey ein halbes
voll Wein: Das iſt ein jeder ſo viel Vaß vnd Wein als der ander. Diß
aber vnd dergleichen Auffgaben zu ſolvirn/ dividirt man die Zahl der Vaͤſ-
ſer/ durch die Zahl der Perſonen/ ſo etwas nach dem dividirn uͤberbleibt/ iſts
vnmuͤglich zuverrichten/ was begert worden.
Wann ſich aber die Zahl juſt ohne Bruch theilen laͤſſet/ ſo machet man
auß dem quoto ſo viel theil/ als der Perſonen ſeynt/ doch daß alle theil
kleiner ſeynt als die helffte deß quoticnten. Zum Exempel/ wann ich 21
dividier
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