Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.Dritter Theil der Erquickstunden. Andeutung von der Ewigkeit wol behertzige: Dann solche auch jhren gros-sen Nutzen haben kan. Was er ferner für gute Gedancken davon hat/ ist in seinem Tractat weitläufftiger zufinden. Die XVI. Auffgab. Wie es seyn könne/ wann ein Mensch gerad auffrecht steht/ daß er so wol den Kopff als die Füsse in der Höhe habe? Von der Erdkugel auch auff das Centrum der Erden zugelangen/ Die XVII. Auffgab. Eine Laiter also anzuleinen/ daß/ wann zween Menschen vom mittlern Sprüssel von einander steigen/ sie beede in die Höhe vnd keiner in die Nidern gelange? Der Author sagt/ sie müste mit dem mittlern Sprüssel an dem Cen- Die XVIII. Auffgab. So ein Loch durch das Centrum der Erden nach einer geraden Lini gieng/ vnd ein Stein darein geworffen würde/ fragt sichs wo solcher Stein sein ruhe näme? Es ist nicht eine vnliebliche Frage vnd Speculation/ von einem Stein/ fen/
Dritter Theil der Erquickſtunden. Andeutung von der Ewigkeit wol behertzige: Dann ſolche auch jhren groſ-ſen Nutzen haben kan. Was er ferner fuͤr gute Gedancken davon hat/ iſt in ſeinem Tractat weitlaͤufftiger zufinden. Die XVI. Auffgab. Wie es ſeyn koͤnne/ wann ein Menſch gerad auffrecht ſteht/ daß er ſo wol den Kopff als die Fuͤſſe in der Hoͤhe habe? Von der Erdkugel auch auff das Centrum der Erden zugelangen/ Die XVII. Auffgab. Eine Laiter alſo anzuleinen/ daß/ wann zween Menſchen vom mittlern Spruͤſſel von einander ſteigen/ ſie beede in die Hoͤhe vnd keiner in die Nidern gelange? Der Author ſagt/ ſie muͤſte mit dem mittlern Spruͤſſel an dem Cen- Die XVIII. Auffgab. So ein Loch durch das Centrum der Erden nach einer geraden Lini gieng/ vnd ein Stein darein geworffen wuͤrde/ fragt ſichs wo ſolcher Stein ſein ruhe naͤme? Es iſt nicht eine vnliebliche Frage vnd Speculation/ von einem Stein/ fen/
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Dritter Theil der Erquickſtunden.
Andeutung von der Ewigkeit wol behertzige: Dann ſolche auch jhren groſ-
ſen Nutzen haben kan. Was er ferner fuͤr gute Gedancken davon hat/ iſt in
ſeinem Tractat weitlaͤufftiger zufinden.
Die XVI. Auffgab.
Wie es ſeyn koͤnne/ wann ein Menſch gerad auffrecht ſteht/ daß er
ſo wol den Kopff als die Fuͤſſe in der Hoͤhe habe?
Von der Erdkugel auch auff das Centrum der Erden zugelangen/
kommen wir auff dieſe Frag ſo vnſer Author vorgibt/ vnd ſpricht: Es muͤſte
einer ſtehen/ daß der mitler theil ſeines Leibs im Centro oder Mittelpunct
der Erden/ kaͤme: Dann alſo ſtuͤnden ſo wol die Fuͤſſe als der Kopff uͤber ſich/
in maſſen alles was von dem Centro nach einer geraden Lini gerichtet/ uͤber
ſich ſteht. Eben dergleichen ſetzt Maurolicus in ſeiner Coſmographia
Dialogo primo, in dem er introducirt Dantem Aligerium, welcher ſich
geſtellet/ als were er durch eine Goͤttin in die Hoͤlle gefuͤhret/ darinnen er den
Lucifer, im Centro der Erden ſitzen ſehen/ auff einem ſehr maͤchtigen
Thron/ deßgleichen ſonſt nir gend ſeyn koͤnne: Jn dem ſo wol die Fuͤſſe als
der Kopff ſich im ſitzen in die Hoͤhe erhebeten.
Die XVII. Auffgab.
Eine Laiter alſo anzuleinen/ daß/ wann zween Menſchen vom
mittlern Spruͤſſel von einander ſteigen/ ſie beede in die
Hoͤhe vnd keiner in die Nidern gelange?
Der Author ſagt/ ſie muͤſte mit dem mittlern Spruͤſſel an dem Cen-
tro der Erden ſtehen: Dañ alſo wuͤrden beede Ende uͤber ſich vñ in die hoͤhe
reichen/ vnd koͤnten zwo Perſonen darauff jede dem Himmel zu in die Hoͤhe
ſteigen. Einer gegen vns/ der ander gegen die Jenigen ſo vnter vnſern Fuͤſ-
ſen wohnen/ vnd Antipodes genannt werden.
Die XVIII. Auffgab.
So ein Loch durch das Centrum der Erden nach einer geraden
Lini gieng/ vnd ein Stein darein geworffen wuͤrde/
fragt ſichs wo ſolcher Stein ſein ruhe naͤme?
Es iſt nicht eine vnliebliche Frage vnd Speculation/ von einem Stein/
der in ein Loch/ ſo durch die gantze Erde vnd das Centrum gienge/ geworf-
fen/
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