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Schupp, Johann Balthasar: Schrifften. Hrsg. v. Anton Meno Schupp. [Hanau], [1663].

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Status.

Mein Bruder/ Jch will dir die Warheit sagen/ warumb mich
bedüncke/ daß so mancher unsers gleichen umb Dienst lauf-
fen muß/ und doch nichts erlauffen kan?
wird mir hoffentlich
umb bie Brust leichter werden/ wann ich mein Hertz außgeschüttet/ und
dir auch zum Guten dienen.

Daß mancher durch alle obliquos casus nach Kirchen-Dienst stre-
bet/ und wann er die rechte Thür nicht offen findet/ zur Neben- oder
Hinder-Thür einschleichet/ oder gar zum Dach hinein steiget/ ist nichts
neues Sic fuit, est, & erit. Die falsche Propheten und falsche
Apostel habens so getrieben Simon der Zauber-Meister war nicht
der erste/ zu welchem S. Petrus sprach: Daß du verdammt werdest
mit deinem Gelt/ daß du meynest/ Gottes Gaben werden durchs Gelt
erlanget. Jerobeam/ der das gantze Jsrael sündigen machte/ der weh-
lete auff solchen Schlag seine Kälber-Pfaffen/ zu wem er Lust hatte/
dessen Hand füllet er/ und der ward Priester der Höhen/ und diß gerieth
zur Sünd dem Hauß Jerobeam/ daß er verderbet/ und von der Erden
vertilget ward/ 1 Regum 13. 23. Da gienge es hernach/ wie die Pro-
pheten sagen: Wie das Volck/ so der Priester/ biß sie miteinander zu
Grunde gegangen/ Esa. 24. 2. Hos. 4. 9. Jn der härtesten Zeit der
grösten Verfolgung/ understunde sich Alcimus mit Gewalt Hoher-
Priester zu werden/ und hänget an sich alle Abtrünnige in Jsrael/ 1.
Maccab. 7. 21. endlich rühret ihn der Schlag/ daß er nicht mehr re-
den/ oder etwas ordnen und schaffen kont von seinen Sachen; starb
also dahin sine lux & crux mit grossen Schmertzen/ Cap. 9. v. 56.
Jason stunde auch nach dem Hohenpriester-Ampt/ und kauffets umb
grosses Gelt: bald kam Menelaus/ gab noch mehr/ und hub jenen
auß dem Sattel/ handelt nicht wie ein Hoher-Priester/ sondern wie
ein wütiger Tyrann/ und grausam wildes Thier/ 2. Maccab. 4 v. 8 25.
Jener must in der Flucht/ von jederman verfluchet/ im Elend sterben/
und ward wie ein Esel begraben/ 2. B. Maccab 5 v 10. Dieser nam
ein Ende wie ein Mörder/ und ward auff das Rad geleget/ und in der
Aschen gebraten/ 2 B Maccab. 13 v. 5. Wie Annas und Caiphas
zum Hohenpriester-Ampt kommen/ und wie ihre Nachfahren dar-
mit gespielet/ biß Statt und Tempel zu Aschen verbrannt/ und bey
den Juden Geist- und Weltlich Regiment undergangen/ ist dir be-
kant: So weistu auch/ was so wol die Propheten im Alten/ als die
Apostel im Neuen Testament hierüber geklaget/ wie es zu ihren Zeiten
hergegangen/ wie es Lauffer/ Schleicher/ Krämpler/ ja Dieb und
Mörder der Seelen/ wie unser HERR sie nennet/ getrieben. Nit bes-
ser ist es auch so gar in der ersten Kirchen ergangen/ am allerärgsten

aber/
Status.

Mein Bruder/ Jch will dir die Warheit ſagen/ warumb mich
beduͤncke/ daß ſo mancher unſers gleichen umb Dienſt lauf-
fen muß/ und doch nichts erlauffen kan?
wird mir hoffentlich
umb bie Bruſt leichter werden/ wann ich mein Hertz außgeſchuͤttet/ und
dir auch zum Guten dienen.

Daß mancher durch alle obliquos caſus nach Kirchen-Dienſt ſtre-
bet/ und wann er die rechte Thuͤr nicht offen findet/ zur Neben- oder
Hinder-Thuͤr einſchleichet/ oder gar zum Dach hinein ſteiget/ iſt nichts
neues Sic fuit, est, & erit. Die falſche Propheten und falſche
Apoſtel habens ſo getrieben Simon der Zauber-Meiſter war nicht
der erſte/ zu welchem S. Petrus ſprach: Daß du verdammt werdeſt
mit deinem Gelt/ daß du meyneſt/ Gottes Gaben werden durchs Gelt
erlanget. Jerobeam/ der das gantze Jſrael ſuͤndigen machte/ der weh-
lete auff ſolchen Schlag ſeine Kaͤlber-Pfaffen/ zu wem er Luſt hatte/
deſſen Hand fuͤllet er/ und der ward Prieſter der Hoͤhen/ und diß gerieth
zur Suͤnd dem Hauß Jerobeam/ daß er verderbet/ und von der Erden
vertilget ward/ 1 Regum 13. 23. Da gienge es hernach/ wie die Pro-
pheten ſagen: Wie das Volck/ ſo der Prieſter/ biß ſie miteinander zu
Grunde gegangen/ Eſa. 24. 2. Hoſ. 4. 9. Jn der haͤrteſten Zeit der
groͤſten Verfolgung/ underſtunde ſich Alcimus mit Gewalt Hoher-
Prieſter zu werden/ und haͤnget an ſich alle Abtruͤnnige in Jſrael/ 1.
Maccab. 7. 21. endlich ruͤhret ihn der Schlag/ daß er nicht mehr re-
den/ oder etwas ordnen und ſchaffen kont von ſeinen Sachen; ſtarb
alſo dahin ſine lux & crux mit groſſen Schmertzen/ Cap. 9. v. 56.
Jaſon ſtunde auch nach dem Hohenprieſter-Ampt/ und kauffets umb
groſſes Gelt: bald kam Menelaus/ gab noch mehr/ und hub jenen
auß dem Sattel/ handelt nicht wie ein Hoher-Prieſter/ ſondern wie
ein wuͤtiger Tyrann/ und grauſam wildes Thier/ 2. Maccab. 4 v. 8 25.
Jener muſt in der Flucht/ von jederman verfluchet/ im Elend ſterben/
und ward wie ein Eſel begraben/ 2. B. Maccab 5 v 10. Dieſer nam
ein Ende wie ein Moͤrder/ und ward auff das Rad geleget/ und in der
Aſchen gebraten/ 2 B Maccab. 13 v. 5. Wie Annas und Caiphas
zum Hohenprieſter-Ampt kommen/ und wie ihre Nachfahren dar-
mit geſpielet/ biß Statt und Tempel zu Aſchen verbrannt/ und bey
den Juden Geiſt- und Weltlich Regiment undergangen/ iſt dir be-
kant: So weiſtu auch/ was ſo wol die Propheten im Alten/ als die
Apoſtel im Neuen Teſtament hieruͤber geklaget/ wie es zu ihren Zeiten
hergegangen/ wie es Lauffer/ Schleicher/ Kraͤmpler/ ja Dieb und
Moͤrder der Seelen/ wie unſer HERR ſie nennet/ getrieben. Nit beſ-
ſer iſt es auch ſo gar in der erſten Kirchen ergangen/ am alleraͤrgſten

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[875/0917] Status. Mein Bruder/ Jch will dir die Warheit ſagen/ warumb mich beduͤncke/ daß ſo mancher unſers gleichen umb Dienſt lauf- fen muß/ und doch nichts erlauffen kan? wird mir hoffentlich umb bie Bruſt leichter werden/ wann ich mein Hertz außgeſchuͤttet/ und dir auch zum Guten dienen. Daß mancher durch alle obliquos caſus nach Kirchen-Dienſt ſtre- bet/ und wann er die rechte Thuͤr nicht offen findet/ zur Neben- oder Hinder-Thuͤr einſchleichet/ oder gar zum Dach hinein ſteiget/ iſt nichts neues Sic fuit, est, & erit. Die falſche Propheten und falſche Apoſtel habens ſo getrieben Simon der Zauber-Meiſter war nicht der erſte/ zu welchem S. Petrus ſprach: Daß du verdammt werdeſt mit deinem Gelt/ daß du meyneſt/ Gottes Gaben werden durchs Gelt erlanget. Jerobeam/ der das gantze Jſrael ſuͤndigen machte/ der weh- lete auff ſolchen Schlag ſeine Kaͤlber-Pfaffen/ zu wem er Luſt hatte/ deſſen Hand fuͤllet er/ und der ward Prieſter der Hoͤhen/ und diß gerieth zur Suͤnd dem Hauß Jerobeam/ daß er verderbet/ und von der Erden vertilget ward/ 1 Regum 13. 23. Da gienge es hernach/ wie die Pro- pheten ſagen: Wie das Volck/ ſo der Prieſter/ biß ſie miteinander zu Grunde gegangen/ Eſa. 24. 2. Hoſ. 4. 9. Jn der haͤrteſten Zeit der groͤſten Verfolgung/ underſtunde ſich Alcimus mit Gewalt Hoher- Prieſter zu werden/ und haͤnget an ſich alle Abtruͤnnige in Jſrael/ 1. Maccab. 7. 21. endlich ruͤhret ihn der Schlag/ daß er nicht mehr re- den/ oder etwas ordnen und ſchaffen kont von ſeinen Sachen; ſtarb alſo dahin ſine lux & crux mit groſſen Schmertzen/ Cap. 9. v. 56. Jaſon ſtunde auch nach dem Hohenprieſter-Ampt/ und kauffets umb groſſes Gelt: bald kam Menelaus/ gab noch mehr/ und hub jenen auß dem Sattel/ handelt nicht wie ein Hoher-Prieſter/ ſondern wie ein wuͤtiger Tyrann/ und grauſam wildes Thier/ 2. Maccab. 4 v. 8 25. Jener muſt in der Flucht/ von jederman verfluchet/ im Elend ſterben/ und ward wie ein Eſel begraben/ 2. B. Maccab 5 v 10. Dieſer nam ein Ende wie ein Moͤrder/ und ward auff das Rad geleget/ und in der Aſchen gebraten/ 2 B Maccab. 13 v. 5. Wie Annas und Caiphas zum Hohenprieſter-Ampt kommen/ und wie ihre Nachfahren dar- mit geſpielet/ biß Statt und Tempel zu Aſchen verbrannt/ und bey den Juden Geiſt- und Weltlich Regiment undergangen/ iſt dir be- kant: So weiſtu auch/ was ſo wol die Propheten im Alten/ als die Apoſtel im Neuen Teſtament hieruͤber geklaget/ wie es zu ihren Zeiten hergegangen/ wie es Lauffer/ Schleicher/ Kraͤmpler/ ja Dieb und Moͤrder der Seelen/ wie unſer HERR ſie nennet/ getrieben. Nit beſ- ſer iſt es auch ſo gar in der erſten Kirchen ergangen/ am alleraͤrgſten aber/

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Zitationshilfe: Schupp, Johann Balthasar: Schrifften. Hrsg. v. Anton Meno Schupp. [Hanau], [1663], S. 875. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schupp_schriften_1663/917>, abgerufen am 25.11.2024.